خواص گلاب/آیا گلاب داروی کرونا است؟

یکشنبه 24 بهمن 1400 سلامت
فواید گلاب برای پوست

خواص گلاب:گلاب از زمان های قدیم به دلیل خاصیت بازسازی کنندگی و ضد باکتری آن مورد استفاده قرار می گرفته است. دورانی که به طبیعت بازگشته است، به قوت خود باز می گردد و این اشتباه است که خود را از آن محروم کنیم.

گلاب محصول معجزه آسایی است که می تواند زندگی روزمره شما را مختل کند. خواص آن چندگانه است و به شما این امکان را می دهد که از شر بسیاری از محصولات متشکل از عوامل شیمیایی خطرناک برای پوست خلاص شوید. ما همه چیز را به شما می گوییم.

 

طبع گلاب

گلاب یکی از پر مصرف ترین عرقیات می باشد که طبیعت گرم ومعتدل دارد و به دلیل خواص و طبیعت ویژه ای که دارد، برای تقویت قلب، کبد، معده و اعصاب مفید است. طبیعت انواع گلاب ها گرم و معتدل است

 

آیا گلاب داروی کرونا است؟

آیا گلاب داروی کرونا است؟

آیا گلاب داروی کرونا است؟

براساس برخی توصیه‌های طب سنتی، استفاده از گلاب به دلیل نقش ضدعفونی که دارد باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 و همچنین بهبود علائم آن می شود. پژوهشگران دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ دادند که آیا محصولاتی مثل گلاب خاصیت ضدعفونی دارند؟

تاکنون در هیچ مطالعه‌ای نقش ضدعفونی‌کنندگی گلاب در برابر ویروس‌ها به خصوص ویروس کرونا به اثبات نرسیده است. اگرچه گلاب از نظر خواص مفید برای سلامتی بدن، خصوصا اعصاب و روان، اهمیت دارد اما نقش ضدعفونی کنندگی آن از نظر علمی تایید نشده است.

یک متخصص بیماری‌های عفونی، داخلی و ریه گفت: میزان تاثیرداروهای گیاهی مانند گلاب، دارچین و زنجبیل در مقابله و درمان بیماری کرونا نیازمند مطالعه و بررسی‌های بیشتر است و نمی‌توان به صراحت گلاب را مهار کننده و درمانگر ویروس کرونا دانست

وی ادامه داد: تأثیر گلاب بر درمان بیماری کرونا نیز ممکن است برای چندین بیمار اثر بخش بوده باشد که آن هم تحت تأثیر عوامل متعددی مانند سیر بیماری، سیستم ایمنی بیمار و سایر عوامل، متغیر است و هنوز ثابت نشده که گلاب به طور مستقیم در درمان بیماری کووید ۱۹ تأثیرگذار باشد.

 

خواص بی نظیر گلاب:

خاصیت آرام‌بخشی، درمان آفت دهان، ضد استرس، رفع سردرد، درمان بی‌خوابی، تقویت‌کننده لثه ، گلاب تقویت کننده مغز، قلب، دهانه معده و قوت‌های بدنی است. در طب سنتی آشامیدن گلاب در درمان درد معده، روده ها، کبد و طحال کاربرد داشته است. همچنین غرغره کردن آن برای گرفتگی صدا، خشونت حلق و التهابات و زخم‌های دهان استفاده می شده است. از سویی دیگر بوییدن گلاب را موثر در درمان سردرد، درد چشم، تقویت مغز و مفرح و نشاط آور می‌دانسته اند.از جمله خواص معجزه‌گر گلاب است که تاکنون ناشناخته باقیمانده است.

 

خواص بی نظیر گلاب:

خواص بی نظیر گلاب:

1. گلاب پوست را عمیقا تمیز می کند

گلاب یک آنتی باکتریال طبیعی است. این آب در نتیجه فرآیند تقطیر گلبرگ های رز به شما این امکان را می دهد که پوست خود را در تمام طول روز تمیز نگه دارید. مقداری مانند آب میسلار روی یک گلوله پنبه قرار دهید و صبح و عصر صورت خود را تمیز کنید. ناامید نخواهی شد. افرادی که پوست چرب دارند نیز از کشف این موضوع که این آب به طور موثر منافذ را سفت می کند شگفت زده خواهند شد.

 

2. گلاب آبرسان است

استفاده از آن به صورت صبح و عصر به پوست شما اجازه می دهد تا به خوبی هیدراته شود. گلاب خواص زیادی دارد، از جمله خواص صافی و شادابی پوست. همچنین چهره ای درخشان را برای صورت شما به ارمغان می آورد که جوان تر به نظر می رسد. این آب با کمی روغن آرگان یا بادام شیرین مخلوط شده و به یک پاک کننده آرایش عالی تبدیل می شود.

 

3. گلاب به طور موثر با چین و چروک مبارزه می کند

با مالیدن هر روز گلاب به صورت خود به طور موثر با ظاهر چین و چروک مبارزه خواهید کرد. سرشار از آنتی اکسیدان، به تاخیر در پیری پوست کمک می کند و در عین حال خطوط و چین و چروک های ظریف را پنهان می کند. گلاب همچنین می تواند برای از بین بردن علائم کشش استفاده شود.

 

4. گلاب خاصیت درمانی دارد

آب در واقع می تواند جای زخم یا زخم را التیام بخشد. با احترام به پوست های حساس، گلاب نیز در صورت بروز آکنه برای مراقبت از صورت توصیه می شود. خواص ضد باکتریایی و شفابخش آن در برابر آفت و زخم های پوستی نیز موثر خواهد بود.

 

5. گلاب یک مراقبت عالی پس از آفتاب است

پس از گذراندن یک روز در زیر نور خورشید، باید از پوست خود مراقبت کنید. پس از آن گلاب به ویژه توصیه می شود، زیرا با اثرات مضر خورشید بر روی پوست مبارزه می کند. گلاب را در یک بطری اسپری بریزید و آن را روی تمام نقاط بدن که در معرض آفتاب قرار گرفته اند اسپری کنید. بلافاصله شما را آرام می کند.

 

خواص گلاب

خواص گلاب

 

6. گلاب را می توان به عنوان ماسک مو استفاده کرد

اگر پوست سرتان تحریک شده است، اکنون وقت آن است که به گلاب روی بیاورید. این التهاب را عمیقا درمان می کند و به شما امکان می دهد موهای سالم را به دست آورید. همچنین با تحریک گردش خون و تقویت فولیکول های مو از ریزش مو جلوگیری می کند.

 

7. گلاب پف چشم ها را از بین می برد

اگر هر روز صبح با چشمان پف کرده از خواب بیدار می شوید، گلاب می تواند معجزه کند. گلوله های پنبه ای را که خنک نگه داشته اید با گلاب خیس کنید. این پدهای پنبه ای را روی چشمان خود قرار دهید و بگذارید عمل کند. در عرض چند دقیقه، چشمان شما پف کرده و حلقه های تیره در صورت وجود، محو می شوند.

 

8. گلاب با یبوست مبارزه می کند

در مورد یبوست راه حل های زیادی وجود دارد. اگر گلاب دم دست دارید، مقداری از آن را در ظرف هایتان بریزید تا مشکلات گوارشی شما برطرف شود. همچنین می توانید آن را به صورت چای با حرارت دادن بنوشید و باز هم نتیجه آن خواهد بود.

 

9. گلاب سردرد را تسکین می دهد

در صورت بروز میگرن خفیف، کمپرس را در گلاب خیس کنید و روی پیشانی خود بمالید. بگذارید چند لحظه عمل کند و خیالتان راحت شود. اگر میگرن ادامه داشت، به سراغ پاراستامول بروید یا به پزشک مراجعه کنید.

 

10. گلاب یک محصول آرامش بخش عالی است

بوی و شیرینی گلاب آن را به محصولی ایده آل برای افرادی که به دنبال آرامش هستند تبدیل کرده است. برای اینکه واقعاً احساس آرامش کنید، نیم لیتر گلاب را داخل حمام خود بریزید و استراحت کنید. اثرات آنی خواهد بود: شما احساس آرامش بیشتری خواهید کرد و تنش های اضافی خود را تخلیه خواهید کرد.

 

خواص گلاب

خواص گلاب

سلامت دندان

سلامت دندان با 12 ویتامین

غذاهای خون ساز

غذاهای خون ساز

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا