آن ماری سلامه بازیگر زن لبنانی

چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401 بیوگرافی

آن ماری سلامه بازیگر زن لبنانی

چکیده بیوگرافی آن ماری سلامه

نام: آن ماری

نام خانوادگی: سلامه

تولد : 2 مرداد سال 1369

زاده: لبنان

ملیت: لبنانی

پیشه: بازیگر

سال‌های فعالیت: 2014–تاکنون

همسر: مجرد است

مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد در هنرهای نمایشی

 

آن ماری سلامه کیست؟

آن ماری بازیگر لبنانی که چند هم کاری با سینمای ایران نیز داشته است. در مدرسه مهران منصور تحصیل کرد و از مؤسسه هنرهای زیبای لبنان فارغ‌ التحصیل شد در ادامه مدرک کارشناسی ارشد در هنرهای نمایشی را دریافت کرد و بازیگری را از تئاتر شروع کرد.آن ماری سلامه تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است.

 

 

زندگی کاری آن ماری سلامه

اولین تجربه بازیگری او به سال 2014 با فیلمی به نام آوازهای سرزمین من برمی گردد. این فیلم محصول مشترک ایران و لبنان به کارگردانی عباس رافعی و به تهیه کنندگی امیر حسین شریفی می باشد و موضوع آن درباره داعش بود.سریال در حوالی پاییز دومین تجربه بازیگری این بازیگر لبنانی در ایران می باشد. این سریال داستانی عاشقانه دارد که عشق جوان ایرانی به دختر عرب لبنانی را به تصویر می کشد و او نقش دختر لبنانی را بازی می کند که طرف مقابلش حسین مهری است.

 

این سریال در سال 1397 از شبکه سه پخش شد و موضوع آن جادثه منا بود.آن ماری در این سریال نقش دختر جوانی به نام ساره را برعهده داشت که از عربستان به ایران آمده بود. این سریال او را در ایران به شهرت رساند.این بازیگر جوان پیشتر در پروژه های تاریخی و مدرن با کارگردانانی از ژاپنِ ایران و آلمان همکاری داشته و قبلا هم تجربه بازیگری در این داشته است. او در مصاحبه خود درباره سینمای ایران گفت که سینمای ایران برای خیلی‌ ها یک آرزوست و دوست دارد بازیگری در ایران را تکرار کند.

 

 

در سال ۲۰۱۱ با نقش‌ آفرینی در یک فیلم سینمایی لبنانی به نام Galata omri در میان مردم شناخته شد و سپس با بازی در یک سریال ۲۰۰ قسمتی لبنانی به نام «ریشه‌ ها» (جذور) در نقش «هنادی» دختری که مورد تجاوز واقع شده بود، به شهرت زیادی رسید.او در سال ۹۹ نیز در فیلم سینمایی «کوسه» به کارگردانی علی عطشانی نقش آفرینی کرد که در آن با بازیگرانی همچون پژمان جمشیدی، مهدی هاشمی، مهران احمدی، ریحانه پارسا و بهناز جعفری همبازی بود.سریال «نجلا ۲» ساخته خیرالله تقیانی پور جدیدترین همکاری آن ماری سلامه با یک پروژه ایرانی است.

 

 

قصهٔ سریال نجلا در سال ۱۳۵۸ می‌گذرد و دختری به یک پسر عاشق در آن اوضاع آشفته و نا امنی‌ها وعده‌ای می‌دهد که طی آن اگر پسر بتواند او را از مرز ایران و عراق رد کند و به زیارت اربعین برسد، در قبال عشقش به او پاسخ مثبت می‌دهد، اما همهٔ این‌ها در طول مسیر دست‌خوش اتفاق‌هایی می‌شود. نخستین قسمت از این مجموعه در ۱۷ مهر ۱۳۹۹ روی آنتن شبکهٔ سه سیما رفت.فصل دوم این مجموعه در نوروز و رمضان ۱۴۰۱ از شبکه سه پخش شد

یادگیری زبان فارسی

به گفته آن ماری سلامه : زبان فارسی، زبان مادری من نیست، پس از انتخاب برای بازی در این نقش و سفر به ایران، از صفر شروع کردم و چیزی به جز سلام و علیک نمی‌ دانستم. بعضی اوقات از دستیار کارگردان یا کارگردان کمک می‌گرفتم که جمله فارسی را به من بگویند و من پس از آنها تکرار و احساساتم را به آن اضافه می‌ کردم.

 

 

 

 

 

 

 

زندگی شخصی ساعد سهیلی

زندگی شخصی ساعد سهیلی

بیوگرافی کامل هومن حاجی عبداللهی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا