آشنایی با گیاهان دارویی مفید برای زنان

شنبه 26 خرداد 1397 دسته‌بندی نشده
آشنایی با گیاهان دارویی مفید برای زنان

 

۱-ریشه شیرین بیان با نام علمی Glycyrrhiza glabra 

این گیاه به طور عمده نوسانات هورمونی را برطرف می‌کند و با بهبود غده آدرنال، انرژی را افزایش و استرس را کاهش می‌دهد. در ضمن به هضم غذا کمک می‌کند و یک ملین است.

گیاه شیرین بیان دارای قابلیت متعادل نمودن استروژن خون است. این گیاه همچنین میزان پروژسترون را با بازداری از تخریبِ آن افزایش می دهد. این امر می تواند از باد کردن و یا پف کردن جلوگیری کند. این گیاه به کم شدن استروژن در بدن شما کمک می کند. هنگامی که سطح استروژن در بدن شما بالا است، می تواند موجب مشکلات قاعدگی شود. چون شیرین بیان سطح استروژن را در بدن شما کاهش می دهد، درد و مشکلات دیگری را که در نتیجه قاعدگی به وجود می آیند را کاهش می دهد.

 

۲-گیاه خاراگوش

این گیاه حس بسیار لذت بخشی برای زنان فراهم می‌آورد ، زیرا درمان بسیار سریعی برای دردها و مشکلات زنانه است. قطع شدن قاعدگی می تواند به طور مؤثری توسط این گیاه درمان شود. این گیاه قاعدگی های مبحوس را راه اندازی کرده و از تومور و سرطان رحم جلوگیری می کند. چای خاراگوش دردهای قاعدگی را درمان می کند. استفاده از این گیاه همچنین یک وضع حمل بدون مشکل را تضمین می کند.

۳-تخم شوید

روغنِ حاصل از دانه هایِ شوید حاوی فلاونوئید هستند. فلاونوئید ها ماهیتاً تحریک کننده هستند و ترشح طبیعی هورمون های اساسی را که به داشتن چرخه های منظم و طبیعی قاعدگی کمک می کنند، تحریک می‌کند. این گیاه شیردهی را در مادران افزایش می‌دهد.

 

۴-خارخاسک

خارخاسک، یکی از گیاهانی است که نه تنها برای افزایش میل جنسی در خانم‌ها، بلکه برای آقایان نیز تجویز می‌شود. این گیاه تولید هورمون(LH) را افزایش داده و مقدار تستوسترون را بیشتر می‌کند. معمولا زنانی که میل جنسی آنها کم است، مقدار کمی هورمون تستوسترون در بدن دارند که با افزایش این هورمون، میل جنسی آنها افزایش می‌یابد.

گیاهان دارویی مفید برای زنان

 

 

۵-مارچوبه Racemosus

این گیاه در جنگل‌های انبوه هند رشد کرده و همچون یک تقویت کننده عمل می‌کند. مارچوبه استرس را نیز از بین می‌برد. پژوهشگران بر این باورند که یکی از دلایل کاهش میل جنسی، استرس است. به علاوه، این گیاه در تولید شیر در طی شیردهی و درمان ناباروری نیز موثر واقع می‌شود.

۶-دانه رازیانه، ریشه قاصدک، شاهی آبی، کوهوش سیاه (Cimicifuga racemosa)، شنبلیله (trigonella Foenum-gracecum).

استفاده از تخمِ رازیانه راهکار پیشنهادی مادربزرگان برایِ رهایی از درد شدید قاعدگی است. مقداری تخم رازیانه بردارید (تخمِ آسیاب شده) و با مقداری آب بخورید و خواب آرامی داشته باشید. این گیاه در شما را در مدت زمانی کمتر از نیم ساعت پس از استفاده از آن، بهبود می‌بخشد. این گیاه همچنین بدنتان را خنک کرده و گرمای ناشی از قاعدگی را کاهش می دهد.

۷-کوهوش سیاه

استفاده از گیاهان دارویی می‌تواند تا حدودی نشانه‌های سندرم قبل از قاعدگی (PMS) را تسکین دهد و نوسانات هورمونی در سیکل ماهانه زنان را تنظیم کند. اصطلاح PMS به معنی انواع نشانه‌هایی است که از دو هفته قبل از عادت ماهانه زنان آغاز می‌شود. گیاهان دارویی موثر در PMS، قبل از عادت ماهانه هورمون‌ها را تسکین می‌دهند و به رفع احساس غم و اندوه فرد در دوره قبل از قاعدگی کمک می‌کنند.

در سال‌های اخیر، کوهوش سیاه به عنوان درمان گیاهی برای PMS و متعادل کننده هورمون‌های بدن مورد استفاده قرار گرفته و بسیار محبوبیت پیدا کرده است. خاصیت ضد اسپاسمودیک این گیاه موجب تسکین گرفتگی‌های عادت ماهانه می‌شود. دلیل اصلی گر گرفتگی، ترشح هورمون (LH) است که کوهوش سیاه ترشح این هورمون را در بدن کاهش می‌دهد و در نتیجه گُر گرفتگی کاهش می‌یابد. در آلمان از این گیاه به وفور برای درمان سردرد، خستگی و درد مفاصل در دوران یائسگی استفاده می‌شود.

۸-گل گاوزبان با نام علمی Borago officinalis

روغن گل گاوزبان به کاهش علایم زنانه مانند، علایم قبل از قاعدگی، نازایی زنان، گرگرفتگی و گرفتگی عضله کمک می کند.
اگر چه روغن گل گاوزبان به اندازه روغن گل پامچال شناخته شده نیست، اما در مقایسه با آن غلظت بالاتری از اسید گامالینولئیک (GLA) دارد.

گل گاوزبان به دلیل داشتن سطح بالای کلسیم و آهن و مواد مغذی نظیر پتاسیم، روی، ویتامین های C و B و بتاکاروتن برای زنانی که اغلب دچار کمبود این مواد ضروری هستند مفید است.

 

گیاهان دارویی مفید برای زنان

 

منبع:تصویر زندگی
 

هفته بیست وهشتم بارداری

هفته بیست وهشتم بارداری

معرفی شاسی بلند لوکس کادیلاک XT4

معرفی شاسی بلند لوکس کادیلاک XT4

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا