آشنایی با بهترین بازی های کودکان هالیوودی

جمعه 29 تیر 1397 سینما

آشنایی با بهترین بازی های کودکان هالیوودی

برخی از پرفروش ترین فیلم های جهان را کودکان بازی کرده اند. از ستاره هایی چون کرستن دانست گرفته تا داکوتا فنینگ، ثابت کرده اند که سن و تجربه تنها لازمه ستاره شدن نیست، بلکه استعداد است که یک فرد را مرکز توجه قرار می دهد، چیزی که کودکان هالیوودی با توانایی های خود ثابت کرده اند. برخی از کودکان، با نقش آفرینی های فوق العاده خود، نه تنها روی دست بازیگران حرفه ای زده اند بلکه موفق به دریافت جایزه هایی چون گلدن گلاب و اسکار نیز شده اند. اگر می خواهید با بهترین بازی های کودکان  هالیوودی آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مان باشید.

 

ناتالی پورتمن: Léon: The Professional

لئون یا حرفه ای، فیلمی مهیج فرانسوی و با زبان انگلیسی به نویسندگی و کارگردانی لوک بسون، محصول سال ۱۹۹۴ شرکت آمریکایی کلمبیا پیکچرز است. در این فیلم ناتالی پورتمن در نقش ماتیلدا ۱۳ ساله، بازی می کند. او دختری ست که خانواده خود را از دست داده و به دست آدم کش حرفه ای به نام لئون می افتد که مسئولیت نگهداری و انتقام خون پدر و مادر او را به عهده می گیرد.

 

پورتمن در این فیلم در عین داشتن زاویه دید واقع بینانه، احساساتی نیز عمل می کند و همین ترکیب شخصیت او را برای تماشاگران جذاب می سازد. او به دنبال انتقام خون پدر و مادرش است و آنقدر نقش اش را خوب بازی می کند که مسیر زندگی اش برای همیشه عوض می شود.

 

بازیگران کودک هالیوودی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

هنری توماس: E.T. the Extra-Terrestrial

ئی.تی. موجود فرا زمینی فیلمی سینمایی در سبک علمی-تخیلی است که توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی و در سال ۱۹۸۲ منتشر شده ‌است. این فیلم بیست ‌و ششمین فیلم پرفروش تاریخ سینما به حساب می آید. علاوه بر آن، از نگاه انجمن صنعت فیلم آمریکا یکی از ۱۰ فیلم برتر در سبک علمی-تخیلی است.

 

هنری توماس بازیگر و نوازنده آمریکایی است که در نقش الیوت در فیلم «ئی.تی. موجود فرازمینی» هنرنمایی می کند. توماس در این فیلم نشان داد که برای حمایت از نزدیک ترین دوست خود باید از خیلی چیزها بگذرد. او دوست داشت که راز ای تی را به همه دنیا بگوید اما برای حفاظت از او که صمیمی ترین دوستش بود، این کار را نکرد. بازی فوق العاده حرفه ای هنری در این فیلم او را موفق به دریافت جایزه جوان ترین هنرمند، جایزه گلدن گلوب و BAFTA کرد.

 

بازیگران کودک هالیوودی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

جودی فاستر: Taxi Driver

جوای فاستر، در سن ۱۴ سالگی، در فیلم ها و شوهای تلویزیونی متفاوتی ظاهر شد، اما اوج کارهای او را می توان در سال ۱۹۷۶ و در «فیلم راننده» تاکسی مشاهده کرد. او برای این هنرنمایی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد و باعث شد که این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینمای جهان شناخته شود.

 

بازیگران کودک هالیوودی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

کریستین بیل: Empire of the Sun

یل، در ۱۳ سالگی، هنگامی که در نقش اول فیلم «امپراطوری خورشید» استیون اسپیلبرگ بازی کرد، توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرد. در این فیلم، او در نقش یک پسر بچه انگلیسی بنام «جیمز گراهام» که در دوران جنگ جهانی دوم به همراه خانواده اش در شانگ ‌های زندگی می ‌کرده، توسط ژاپنی‌ ها به اسارت گرفته شد. او در حین جنگ از پدر و مادرش جدا می ‌شود و سپس خود را در اردوگاه نگاهداری ژاپنی پیدا می ‌کند. بیل به خوبی توانست تغییرات شخصیتی خود را، از پسر بودن به مرد شدن، در فیلم نشان و تماشاگران و منتقدان را تحت تاثیر قرار دهد.

 

بازیگران کودک هالیوودی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

کرستن دانست: Interview with the Vampire

زمانی که کرستن دانست در سال ۱۹۹۴ در فیلم «مصاحبه با خون ‌آشام» بازی کرد، هیچکس او را نمی شناخت. مصاحبه با خون ‌آشام فیلمی در سبک ترسناک، فانتزی و رمانتیک به کارگردانی نیل جوردن است که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد. کرستن با آن سن کم، در کنار ستاره هایی چون تام کروز، برد پیت و کریستین اسلیتر ظاهر شد. بازی او تاثیرگذار و بالغانه بود به طوری که موفق به دریافت نامزد جایزه گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مکمل شد.

 

بازیگران کودک هالیوودی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

هالی جوئل آزمنت: The Sixth Sense

هالی جوئل آزمن، متولد ۱۹۸۸، بازیگر آمریکایی است. او با بازی در فیلم «حس ششم»، به کارگردانی ام. نایت شیامالان و محصول سال ۱۹۹۹ نه تنها نام خود را به عنوان یک ستاره در صنعت سینما به ثبت رساند، بلکه این فیلم را تبدیل به یکی از مشهورترین فیلم های تاریخ سینما کرد. این فیلم با بودجه ۴۰ میلیون دلار ساخته شد و توانست بیش از ۶۷۲ میلیون دلار درآمد داشته باشد. او آنقدر در احساس و نقش اش غرق شد که منتقدان را به تحسین خود واداشت و در نهایت موفق به دریافت جایزه ساترن و نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

 

بازیگران کودک هالیوودی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

آنا پاکوین: The Piano 

آنا پاکوین، زاده ۲۴ ژوئیه ۱۹۸۲ در کانادا، بازیگر اهل نیوزلند است. در سال ۱۹۹۳،لو به عنوان جوان ترین بازیگر در سن ۱۱ سالگی، موفق به دریافت جایزه اسکار برای بهترین بازیگر مکمل زن در فیلم «پیانو» شد. او در این فیلم نقش دختر بجه ای به نام فلورا را بازی می کند که مجبور است به جای مادر کرو لالش با دیگران ارتباط برقرار کند. نقش او باید به گونه ای باشد که شخصیتی عاقل، بالغ و بزرگ تر از سن اش را به نمایش بگذارد، کاری که آنا به خوبی از پس اش بر آمد.

 

بازیگران کودک هالیوودی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

مکالی کالکین: Home Alone

همه ما فیلم «تنها در خانه»، محصول سال ۱۹۹۰، با هنرنمایی مکالی کالکین را به خوبی به یاد داریم. پسر بچه ای با چشمان گشاد و دهانی باز که توانست به تنهایی از پس آدم دزدها برآید و شخصیت اش را تا ابد در خاطر ما ثبت کند. او باهوش، بانمک، سرگرم کننده و جذاب است. موفقیت او در این فیلم باعث شد که «تنها در خانه ۲» نیز در سال ۱۹۹۲ ساخته شود و مکالی بار دیگر مورد تحسین منتقدین قرار گیرد.

 

بازیگران کودک هالیوودی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

داکوتا فنینگ: I Am Sam

داکوتا فنینگ، زاده ۲۳ فوریه ۱۹۹۴، بازیگر آمریکایی ست که در سن هفت سالگی با نقش ‌آفرینی در فیلم «من سم هستم»، محصول سال ۲۰۰۱، درخشید. زمانی که او در این فیلم بازی کرد، تنها ۷ سال داشت و نقش دختر یک پدر عقب افتاده را بازی می کرد. بازی او در این فیلم و رابطه ای که با پدر معلولش دارد، آنقدر تاثیرگذار است که بدون شک اشکهایتان را سرازیر خواهد کرد. او برای بازی در این نقش جوایز بسیاری از جمله جایزه بهترین بازیگر مکمل را دریافت کرد.

 

بازیگران کودک هالیوودی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

ریور فینیکس: Stand by Me

ریور فینیکس، متولد ۱۹۷۰، بازیگر آمریکایی نامزد اسکار بود. او زندگی حرفه ‌ای بسیار کوتاهی داشت چون در بامداد هالووین ۱۹۹۳ بر اثر مصرف بیش از حد هروئین و کوکایین در سن ۲۳ سالگی درگذشت! فیلم مشهور «کنار من بمان» داستان چهار دوست صمیمی است که به دنبال ماجراجویی جالبی هستند و در این بین اتفاقاتی نیز برای آنان رخ می‌ دهد. در میان آنها بازی ریور بسیار متفاوت تر و بهتر از دیگران است، به طوری که هنرنمایی خود را در خاطره تماشاچیان اش ثبت کرد و تبدیل به یکی از بهترین بازیگران کودک سینمای تاریخ شد.

 

بازیگران کودک هالیوودی,اخبار هنرمندان,خبرهای هنرمندان,اخبار بازیگران

 

ترجمه از پردیس بختیاری

 

bartar​inha.‎​ir

مرجع : سرپوش

مینو غزنوی: در عرصه دوبله جایگزین نداریم

وضعیت اکران فیلم‌های اصغر فرهادی در ایران چگونه است؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا