سه نکته شکفت انگیز برای کنترل خشم /رژیم کنترل عصبانیت

چهارشنبه، ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ موفقیت
رژیم عصبانیت

 رژیم عصبانیت:

همه می‌خواهند سالم،زیبا، جوان و دارای تناسب اندام باشند. رژیم‌ها و دستور العمل‌ها در این مورد هرگز به پایان نمی‌رسند. ولی هیچ کس به مهمترین رژیمی که باید بگیریم توجهی نمی‌کند.

رژیمی که فشار روحی را از بین می‌برد،خواب خوب و راحتی را در طول شب برایتان فراهم می‌کند،هوس‌های ناروا را کم می‌کند،به شما احساس جوانی می‌دهدو فرصت‌هایی عالی در اختیارتان می‌گذارد.

این رژیم رژیمی است که دشمن شماره‌ی یک سلامتی یعنی عصبانیت را از میان می‌برد. این رژیم، رژیم عصبانیت است.

عصبانیت در زمان رانندگی در خیابان، افسردگی، دعوا در محل کار و حتی مشکل اضافه وزن در همه‌ جای دنیا نشان می‌دهد که عصبانیت همه جا را پر کرده است. عصبانیت چهره‌های مختلفی دارد، به شکل‌های مختلف ظاهر می‌شود و عواقب متفاوتی دارد.

می‌توان به راحتی عصبانیتی را که ظاهر می‌شود درک و با آن برخورد کرد ولی متأسفانه بیشتر شکل‌های عصبانیت زیر چهره‌ی افراد پنهان می‌شوند و چون اکثر مواقع متوجه عصبانیت‌مان نمی‌شویم، این احساس به شکل‌های مختلفی مثل افسردگی، دلهره، دلمردگی یا ناامیدی ظاهر می‌شود.

همه‌ی ما از دشمن‌های مختلفی که دور و برمان داریم می‌ترسیم اما همه نمی‌دانند که بدترین دشمن در وجود خودشان پنهان شده و از ترسی که این دشمن ایجاد می‌کند و سم و زهرش که بخش زیادی از زندگی‌مان را تحت تأثیر قرار می‌دهد خبر ندارند.

.وقتی عصبانی می‌شویم به ما توصیه می‌کنند که خونسردی‌مان را حفظ کنیم و همدیگر را ببخشیم ولی مسئله این است که چطور این کار را انجام دهیم.

اولین قدم برای ریشه کن کردن عصبانیت از زندگی‌مان این است که از وجودش خبر داشته باشیم. باید بدانیم که عصبانیت به چه شیوه‌هایی خودش را در وجودمان استتار می‌کند. تا زمانی که عصبانیتی در وجودمان پنهان شده یا استتار کرده است نمی‌توانیم از چنگالش بیرون بیاییم.

با تشخیص شکل‌های مختلف عصبانیت و از میان بردن آن متوجه می‌شویم که عصبانی شدن یا نشدن به انتخاب خودمان بستگی دارد.

 

بیشتر بخوانید:۱۰ راهکار مناسب برای کاهش استرس و اضطراب

رژیم عصبانیت

رژیم عصبانیت

راه های فوق‌کارآمدی برای کنترل خشم:

بحرانی شدن یک وضعیت خیلی سریع اتفاق می‌افتد و خیلی سریع هم می‌توانیم یک وضعیت را به حالت عادی برگردانیم. ما باید در میان عصبانیتی که به صورت ناخواسته در وجودمان طغیان می‌کند توقف کنیم و کنترل اوضاع را به دست بگیریم.ما این حق و مسئولیت را داریم که در شرایط مختلف در مورد شیوه‌ی عکس العمل نشان دادنمان تصمیم بگیریم.

سه روش برای مقابله با ناراحتی را برای شما آماده کرده‌ایم که در عمل می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد این سه روش را در این مقاله بخوانید

۱ » حمله‌ی مستقیم:

وقتی در موقعیتی قرار می‌گیرید که احساس عصبانیت می‌کنید یا اینکه فکر می‌کنید به شما حمله شده است به جای اینکه واکنشی غیر ارادی داشته باشید با خودتان بگویید:

شخص مقابل من هم مثل من رنجیده است.
او هم مثل من می‌خواهد شاد باشد،
او هم مثل من تنها و زیان دیده است.

وقتی این کار را می‌کنید به جای تفاوت‌هایتان متوجه شباهت‌هایتان می‌شوید. برای یک لحظه حق را به طرف مقابل بدهید، شما بعداً وقت زیادی برای حق دادن به خودتان دارید. از خودتان سؤال کنید که چگونه چیزی برایتان اهمیت بیشتری دارد، اینکه حق با شما باشد یا اینکه از بند عصبانیت آزاد شوید؟

مهربانی و گذشت را انتخاب کنید و ببینید شما و طرفتان چه احساس متفاوتی خواهید داشت.به این ترتیب خواهید دید که افق‌های تازه‌ای در زندگی‌تان به وجود می‌آیند.

۲ » دو رویی:

وقتی که می‌بینید در حال تظاهر کردن، دروغ گفتن، اغراق کردن یا فریب دادن دیگران هستید، همانجا توقف کنید. در همان لحظه حقیقت را بگویید و صادق باشید. اگر حقیقت را نمی‌دانید، ساکت باشید و به عمق واقعیت درون‌تان توجه کنید. منظورم این نیست که خودتان را به طور منفی تخلیه کنید یا اینکه دیگران را سرزنش کنید، بلکه منظور مسئولیت پذیری در مقابل واقعیت و حقیقت است.

 

۳ » افسردگی:

افسردگی باعث می‌شود خودمان را نپذیریم، از خودمان نفرت داشته باشیم و خودمان را سرزنش کنیم. این حالت اشتباه ذهنی را از بین می‌برد.

در حالت افسردگی فقط در وجود خودمان غرق می‌شویم. یک راه حل عالی این است که در فکر کمک به دیگران غرق شویم.با ریشه کن کردن عصبانیت از زندگی‌مان و پیدا کردن جایگزین‌های ارزشمند علاوه بر زندگی خودمان، زندگی عزیزان، دوستان و آشنایان‌مان را هم بهتر می‌کنیم. رژیم کامل عصبانیت را اجرا کنید و نتیجه‌اش را ببینید.

همراه ما باشید……….

قدرت شگفت انگیز دعا کردن /تاثیر دعا کردن

قدرت باور نکردنی تلقین+راهکارهای مفید برای استفاده از آن

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا