جوملا چیست و مزایا و معایب آن کدامند ؟ – موفقیت

یکشنبه 19 شهریور 1396 موفقیت

 

 جوملا چیست و مزایا و معایب آن کدامند ؟

امروزه با پیشرفت اینترنت و وب سایت ها طراحی سایت بسیار رواج پیدا کرده است. طراحی سایت اصفهان نیز همه روزه به دنبال پیشرفت در این امر است و همچنین رقابت بسیاری در سئو سایت اصفهان وجود دارد. جوملا یکی از ابزارهای طراحی وب سایت و برنامه های قدرتمند آنلاین می باشد.

جوملا نرم افزاری است که تهیه ی آن هزینه ای ندارد و به صورت متن باز کار می کند. زبان برنامه ی جوملا شباهت زیادی به php دارد و کسانی که php را بدانند کمتر در کار با جوملا به مشکل بر می خورند. جوملا برنامه ای است که برای ذخیره ی داده های تهیه شده ی آن در پایگاه های داده ای مختلف مشکلی وجود ندارد، به عبارت دیگر فایل های تهیه شده در این نرم افزار بر روی اکثر سیستم ها قابلیت ذخیره سازی دارد.

روزانه بیش از هزاران برنامه نویس و طراح سایت در حال کار با جوملا هستند. تا کنون حدود ده هزار افزونه برای جوملا طراحی شده که به طراحان سایت اجازه می دهد در طراحی سایت امکانات زیادی پیش روی خود داشته باشند. با جوملا به راحتی می توان محتوای یک وب سایت را بدون آنکه به دانش فنی و برنامه نویسی خاصی نیاز داشته باشد ویرایش و به روز رسانی نمود. جوملا یک محیط کاملا کاربر پسند دارد و استفاده از بخش مدیریت آن کاملا به صورت گرافیکی است هر کابری به راحتی می تواند از آن استفاده کند.

با جوملا می توان هر نوع سایتی را از مبتدی گرفته تا فوق حرفه ای راه اندازی نمود، در واقع محدودیتی در استفاده از جوملا وجود ندارد. با این حال نمی توان گفت یک سیستم مدیریت محتوای ۱۰۰٪ بی عیب و نقص است. در ادامه برای فهم بهتر جوملا به بررسی مزایا و معایب استفاده از جوملا می پردازیم:

مزایای نرم افزار جوملا:

  • به روز رسانی منظم، امنیت مناسب و انعطاف پذیری بالا از مهمترین ویژگی ها و مزایای جوملا می باشد.
  • متن باز بودن، رایگان بودن، وجود صدها افزونه ی جدید و رایگان
  • بدون داشتن دانش برنامه نویسی می توان از قابلیت های سیستم جوملا بهره برد.
  • جوملا مناسب سایت هایی است که قصد فروش اینترنتی و آنلاین دارد. در واقع برای طراحی سایت ها و فروشگاه های اینترنتی جوملا بسیار مناسب تر می باشد.
  • برنامه نویسان متعددی برای طراحی سفارشی قابلیت ها وجود دارد.

معایب نرم افزار جوملا:

  1. به دلیل تنوع زیاد قابلیت های جوملا فایل های سیستم زیاد است و گاها موجب سردرگمی کاربر می شود. از طرفی تنوع زیاد امکانات آن باعث می شود سرعت سیستم کاهش یابد.
  2. جوملا در بخش سفارشی ساختن هسته سیستم و بخش مدیریت کمتر فعالیت کرده است.
  3. در بخش تولید محتوا سیستم به صورتی کار می کند که گویی به ساختارهای تعریف شده محدود است.
  4. برخی از افزونه های جوملا با نگارش های مختلف سیستم ناسازگار است. همچنین برای کاربران تازه کار استفاده از جوملا سخت و پیچیده است.
  5. سیستم جوملا در مواقعی با حجم زیاد اطلاعات رو به رو می شود که این امکان در محیط واقعی نیز زیاد اتفاق می افتد. توانایی سیستم در این مواقع زیاد نیست و نمی تواند پاسخگوی این شرایط باشد.
  6. در سیستم جوملا برای رسیدن به یک سئو سایت مورد نظر مشکلاتی وجود دارد که جوملا باید آن ها را رفع نماید.
  7. جوملا در مقایسه با سایر برنامه ها همچون وردپرس مخزن افزونه های رایگانش کوچک تر می باشد. از طرفی در هنگام استفاده از جوملا برای طراحی سایت از منابع سرور استفاده زیادی می گردد.

منبع : برای فردا

موفقیت «رولکس»؛ ۶۰ سال با سوارکاران - موفقیت

«بیل گیتس» روزهای خود را چگونه به شب می‌رساند؟! - موفقیت

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا