کارشناسی خودرو در محل

سه‌شنبه 17 تیر 1399 بازار

در این نوشته سعی بر این داشتیم تا ضرورت استفاده از خدمات کارشناسی خودرو در محل پیش از خرید خودروی دست دوم و یا حتی صفرکیلومتر را بیان کنیم.کارشناسی خودرو پیش از خرید عبارت است از بررسی دقیق و متخصصانه بدنه،رنگ و فنی خودرو که شامل موتور،گیربکس،سیستم انتقال،سیستم تعلیق،ترمز و…که به منظور جلوگیری از یک ضرر هنگفت انجام می گیرد.

امروزه خودروها دیگر مانند گذشته ساده نیستند و پیشرفت های بسیار زیادی در بخش های مختلفشان داشته اند و دارند.کمپانی های خودروساز رقابت بسیار تنگاتنگ با یکدیگر دارند تا بتوانند بازار را از آن خود کنند.با توجه به همین پیشرفت در ساختار خودروها نیاز به افراد متخصص در زمینه خودرو دوچندان شده است.

نیاز به کارشناسی خودرو پیش از خرید آن از ضرورت هایی است که غیر قابل انکار است.افرادی که بتوانند خودرو را به طور کامل مورد بررسی و چکاپ قرار دهند.روزانه خودروهای بیشماری در آگهی ها برای فروش گذاشته می شوند ولی تنها درصد کمی ازین خودروها همانی هستند که در متن آگهی آورده شده اند.

پیشنهاد ما این است که پیش از خرید خودرو و انجام هر گونه معامله با یک کارشناس خودرو که کار خود را به خوبی می شناسد مشورت کنید و از او بخواهید تا خودرو را به طور کامل مورد بررسی قرار دهد تا ریسک معامله شما را به صفر برساند. بدین ترتیب خیال شما از خرید خودروی سالم آسوده می شود.کارشناسی خودرو کارآزموده این کار به صورت حرفه ای در محل مورد درخواست به انجام می رساند.

 

کارشناسی خودرو در محل

کارشناسی خودرو در محل

کارشناسی خودرو به صورت سیار در محل مورد درخواست متقاضیان بسیار مفید واقع شده است.بدین ترتیب که در وقت صرفه جویی می شود و اینکه نیاز به جابجایی خودرو برای بررسی در مکان دیگری نیست.کارشناس خودرو با در دست داشتن تجهیزات کامل به محل مراجعه کرده و خودرو را از جهت های مختلف مورد بررسی قرار می دهد.مدت زمانی که طول می کشد تا کارشناس به محل خودرو برسد در حدود 30 دقیقه است.

پیشنهاد ما این است که خریداران خودرو ابتدا به محل خودرو بروند و خودشان حدالمقدور خودرو را مورد بررسی ظاهری قرار دهند.بطور مثال بدنه و فضای کابین و موتور خودرو را مورد بررسی قرار دهند.ببینند که آیا خودرو مورد پسندشان واقع می شود یا خیر و با فروشنده در مورد قیمت خودرو و شرایط انتقال مذاکره کنند.در صورتیکه خودرو مورد پسندشان واقع گردید نسبت به درخواست کارشناسی اقدام کنند.

کارشناس خودرو پس از رجوع به محل تمام بخش های بدنه،شاسی،رنگ،سلامت موتور،گیربکس،سیستم انتقال گشتاور و…را مورد بررسی قرار می دهد.برای اینکار نیاز به تخصص و دانشی است که کارشناس طی سالیان کسب کرده است.علاوه بر این استفاده از ابزارهای تخصصی خطای انسانی را به صفر می رساند.

کارشناس برای کارشناسی بدنه و رنگ خودرو از دستگاه الکومتر که ضخامت رنگ بدنه خودرو را بر حسب میکرون می سنجد استفاده می کند.همچنین استفاده از چراغ های مهتابی سیار وجود کوچکترین موج و یا صافکاری بدنه خودرو را مشخص می کند.در بخش فنی نیز از دستگاه دیاگ استفاده می شود که ایرادات سنسورها و یونیت ها را نشان می دهد.

بخش مهم دیگری از کارشناسی خودرو تست رانندگی است که در صورت موافقت مالک خودرو این تست انجام می گیرد.خودرو تشکیل شده از مکانیزم های مختلف است که در نهایت هدف حرکت را دنبال می کنند.بسیاری از ایرادات تنها در حال حرکت مشخص می شوند.تست سیستم های مختلف مانند فرمان،ترمز،گیربکس،کشش و شتاب خودرو،صفحه کلاچ،فنربندی و…تنها در حرکت مشخص می شوند.

 

کارشناسی خودرو در محل

کارشناسی خودرو در محل شامل چه مواردی می شود؟

  1. کارشناسی رنگ خودرو:رنگ بدنه خودرو تاثیر زیادی روی قیمت آن دارد چرا که در ظاهر و زیبایی خودرو اثر دارد.معمولا خودروهایی که تصادف می کنند یا ایراداتی در بدنه و رنگ آنهابوجود می آید رنگ آمیزی مجدد می شوند.به همین دلیل وجود رنگ شدگی مجدد در بدنه خودرو در ذهن افراد به معنای تصادف است در صورتی که ممکن است به جهت از بین بردن خط و خش و یا آفتاب سوختگی این کار انجام شده باشد.کارشناس خودرو وجود هرگونه رنگ شدگی و یا بتونه را تشخیص می دهد و به اطلاع خریدار خودرو می رساند.
  2. کارشناسی بدنه خودرو:علاوه بر رنگ شدگی ممکن است قسمت هایی از بدنه خودرو تعویض و یا صافکاری شده باشند.قسمت هایی از بدنه مانند سقف،ستون ها و شاسی خودرو از اهمیت ویژه ای برخوردارند.وجود جوشکاری در این قسمت ها به معنای یک تصادف شدید است که در پیکره خودرو ایراد ایجاد کرده است.گاها تعمیرات در این بحش ها را بسیار حرفه ای انجام می دهند که تشخیص آن برای افراد عادی که تخصصی در مورد خودرو ندارند آسان نیست.کارشناس خودرو تمام این بخش ها را با دقت کامل مورد بررسی قرار می دهد.
  3. کارشناسی شاسی خودرو:شاسی خودرو پیکره اصلی آن است که سایر قطعات و متعلقات بر روی آن قرار می گیرند و مونتاژ می شوند.وجود ایراد در شاسی خودرو ممکن است غیر قابل ترمیم باشد و مشکلات دیگری بوجود آورد.ایراداتی همچون لاستیک سایی،کشیدن فرمان به یک طرف،سر و صدای ناهنجار،فشار بر دیفرانسیل و گیربکس و…همچنین ضربه بر شاسی تنها با تصادفات سنگین اتفاق می افتد.در فرآیند کارشناسی شاسی خودرو به طور دقیق مورد بررسی قرار می گیرد.
  4. کارشناسی فنی خودرو:وجود ایرا در بخش فنی موتور و گیربکس و متعلقات آنها می تواند هزینه مالی زیادی بر دوش مالک خودرو بگذارد.وجود ایراداتی همچون روغن سوزی،نشتی سیالات،جوش آوردن خودرو،وجود آلایندگی و مصرف بالای بنزین،زوزه کشیدن گیربکس،تقه در گیربکس اتوماتیک و…بسیار مهم است که خودرو را پیش از خرید مورد بررسی فنی قرار دهیم.
  5. نصب دیاگ تخصصی:امروزه خودروها به تعدادزیادی سنسور و میکرو کامپیوتر مجهز شده اند.وجود ایراد در این قسمت ها با چشم قابل رویت نیست و نیاز به دستگاه عیب است که به آن دیاگ می گویند.دستگاه عیب یاب به تمامی یونیت های خودرو سر می زند و وجود کد خطا در آنها را می خواند بدین ترتیب از وجو ایرادات آگاه می شویم.همچنین از طریق دستگاه دیاگ می توان وجود کیسه های هوا یا ایربگ را بررسی نمود.
  6. تست رانندگی:این مرحله از کارشناسی که می توان گفت بخش بسیار مهمی نیز می باشد آخرین تست خودرو می باشد.هدف کلی از طراحی یک خودرو کیفیت حرکت است که این ویژگی و سلامتی آن در تست رانندگی مشخص می شود.وجود ایراد در سیستم فرمان پذیری،ترمز،هندلینگ،شتاب گیری،سیستم انتقال دور و گشتاور و…خودرو را در این تست مردود می کند.
  7. ارائه گزارش کتبی:پس از انجام کارشناسی خودرو در محل نیاز است که خریدار خودرو از وضعیت خودرو آگاه شود.گزارش کارشناسی خودرو به صورت شفاهی و کتبی به متقاضی ارائه می شود.در گزارش کتبی بالغ بر صد آیتم مورد کارشناسی شده آورده می شود که وضعیت سلامت بدنه و یا فنی خودرو را مورد بررسی قرار داده است.همچنین دارای توضیحاتی است که در صورت خرید خودرو باید نسبت به رفع ایراد آن قسمت ها اقدام نمود.

مرکز پخش رنگ خدیو

هواپیمای نظامی آمریکایی

طالبان مسئولیت انهدام هواپیمای نظامی آمریکا را به عهده گرفت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا