طالبان مسئولیت انهدام هواپیمای نظامی آمریکا را به عهده گرفت

سه‌شنبه 8 بهمن 1398 بازار ، گوناگون
هواپیمای نظامی آمریکایی

هواپیمای نظامی آمریکایی در غزنی افغانستان که حامل تعداد ی از افسران سیا بود،به طور کامل بعد از سقوط در آتش سوخت و در پی این حادثه طالبان مسئولیت را بر عهده گرفت.

ظهر هفتم بهمن نود و هشت یک فروند هواپیمای ارتش آمریکا از مدل Bombardier E-11A در ولایت غزنی افغانستان سقوط کرده که تصاویر منتشر شده از محل سقوط، نشان دهنده وجود آرم ارتش آمریکا بر روی بدنه این پرنده منهدم شده است. از طرف دیگر طالبان نیز ادعا کرده که این هواپیمای آمریکایی را هدف قرار داده و ساقط کرده است. نکته مهم درباره این پرنده در خدمت ارتش آمریکا این است که هواپیمای مورد نظر از جمله تجهیزات خاص ارتش آمریکا به حساب می آید.

بررسی ها نشان می دهد تنها کاربر این مدل از هواپیما در نیروهای مسلح آمریکا، اسکادران 430 جنگ الکترونیک نیروی هوایی آمریکا است و این هواپیما در این یگان در نقش ماموریت Battlefield Airborne Communications Node به کار می رود که وظیفه آن رله ارتباطی و ایجاد درگاه های ارتباطی بین واحد های عمل کننده بین یگان در میدان نبرد است. یکی از مشکلات بزرگ نیروهای آمریکایی خصوصا در بخش هوایی این است که بسیاری از هواپیماهای جنگی آمریکا توان ارتباط مستقیم با یکدیگر را ندارد.

Image result for سقوط هواپیمای آمریکایی در افغانستان"

 

توضیحات استاندار غزنی
پیش از این، «وحید الله کلیمزی» استاندار غزنی افغانستان اعلام کرد، هواپیمایی که ساعت ۱۳ دیروز به وقت محلی در منطقه «سدوخیل» شهرستان «ده یک» این استان سقوط کرده متعلق به شرکت های هواپیمایی خارجی است.

رسانه‌های افغانستان اعلام کرده بودند که طالبان با محاصره محل سقوط، اجازه نزدیک شدن افراد به هواپیما را نمی‌دهد. با این حال، فیلمی از بقایای هواپیما منتشر شده که سوختن آن را نشان می‌دهد.

وزارت کشور افغانستان و دفتر معاون دوم رئیس جمهوری این کشور هم این سانحه را تائید کرده اند.

این رسانه به نقل از والی غزنی در این خصوص اعلام کرد: از آنجایی که هواپیمای مذکور به صورت کامل سوخته است، هیچ نشانه‌ای که نشان دهد این هواپیما به کدام شرکت هواپیمائی خارجی تعلق دارد، وجود ندارد.

اداره هوانوردی افغانستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: سانحه سقوط هواپیما در غزنی در حال بررسی است.

این در حالی است که برخی منابع از کشته شدن همه سرنشینان این هواپیما خبر دادند.

یک مقام نظامی آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه «سی‌بی‌اس» تأیید کرد که یک فروند هواپیمای نظامی این کشور در افغانستان سقوط کرده است.
این مقام آمریکایی تأیید کرده است که این هواپیما از مدل «E-11» بوده است. به گفته وی، دلیل سقوط این هواپیما همچنان در دست بررسی است. وی از اظهار نظر در مورد سرنوشت سرنشینان این هواپیما خودداری کرده است.
ارتش آمریکا سقوط هواپیمای خود با نام «E-11» در افغانستان را تأیید کرد

منبع

مجله دایان

سهام عدالت

جا ماندگان از سهام عدالت به حق خود می رسند

تظاهرات میلیونی عراقی ها

تظاهرات میلیونی مردم عراق و بازتاب رسانه ها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا