طرز تهیه آش شله قلمکار با گوشت، آش دوغ ساده، آش جو مجلسی

شنبه 25 تیر 1401 بازار

آش ها یکی از پیش غذا های بسیار جذاب و ساده است که بیشتر با سبزیجان و حبوبات مختلف تهیه می شود و شما می توانید آش ها را به راحتی در خانه تهیه کنید. آش ها بهانه یک دورهمی و مهمانی می باشد که به راحتی تهیه می شود. بهتر است حبوبات آش را از 24 ساعت قبل خیس کنید تا بهتر پخته شود و نفخ آن نیز گرفته شود. آش ها انواع و اقسام مختلفی دارند و در بیشتر شهرها آش مربوط به خودشان را دارند. یکی از ارکان اصلی آش ها سبزی آشی می باشد که در بیشتر آش ها رسپی ثابتی دارد. آش ها از غذا های سنتی ایرانی اصل که بیشتر در ایران تهیه می شود. تاریخچه تهیه آش ها به گذشته بر می گردد و در مراسمات مختلف مذهبی و نذری ها کاربرد دارد. در فرهنگ عامه ما ایرانی ها ضرب المثل های زیادی در رابطه با آش ها وجود دارد. تنوع آش ها در ایرانی همانند دیگر غذا های ایرانی بسیار زیاد است. امروز تصمیم گرفتیم سه نوع از بهترین و محبوب ترین آش ها را به شما آموزش دهیم که عبارت است از آش شله قلمکار، آش دوغ، آش جو را به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

آش شله قلمکار

آش شله قلمکار

آش شله قلمکار یکی از معروف ترین آش های ایرانی می باشد که در بیشتر شهرها تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد. آش شله قلمکار بیشتر با گوشت ریش ریش شده تهیه می شود و کشدار لذیذ است. در انتها می توانید این آش شله قلمکار را نعنا داغ و پیاز داغ سرو کنید. اما برای مشاهده دستور تهیه آش شله قلمکار به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

 

آش دوغ

آش دوغ

آش دوغ یکی از آش های بسیار خوشمزه و ساده است که در بیشتر شهر ها به خصوص اردبیل تهیه می شود و می توانید به راحتی این آش را تهیه کنید. شما می توانید از دوغ محلی ترش برای تهیه این آش استفاده کنید. آش دوغ از نخود و دوغ و سبزی آش و پیاز داغ تهیه می شود و روش تهیه بسیار آسانی دارد ولی به شرطی که تمام نکات را راعایت کنید تا آش دوغ بریده نشود. اما برای مشاهده دستور تهیه آش دوغ به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

آش جو

آش جو

آش جو یکی از آش های بسیار خوشمزه است که با جو تهیه می شود و شما می توانید این آش را با گوشت و یا بدون گوشت تهیه کنید. آش جو از آش های بسیار پر طرفدار و سنتی می باشد که کشک از مواد اصلی آن می باشد و شما می توانید این آش را برای دورهمی خود تهیه کنید زیرا در کنار خوشمزه بودن خواص و ارزش غذایی بالایی دارد. اما برای مشاهده دستور تهیه آش جو به سایت آلامتو مراجعه کنید.

با پرمصرف‌‌ترین سایز تیرآهن آشنا شوید!

به بچه گربه ها در هر سنی چه غذایی بدهیم؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا