18 فواید قهوه برای پوست

شنبه 3 اردیبهشت 1401 سلامت
فواید قهوه برای پوست

فواید قهوه برای پوست

فواید قهوه:بسیاری از ما برای بیدار شدن و افزایش انرژی خود به آن فنجان قهوه خاص در صبح تکیه می کنیم. در حالی که قهوه در درجه اول به عنوان یک نوشیدنی شناخته می شود، قهوه به تدریج به عنوان یک درمان جایگزین برای پوست شناخته می شود.

آنتی اکسیدان ها، اسید کلروژنیک و محرک های قهوه آن را به یک اسکراب صورت موثر تبدیل کرده است به همین دلیل می توان آن را روزانه برای صورت استفاده کرد.

قهوه به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی آن در صورت استفاده در پک صورت، اسکراب یا ماسک بسیار مفید است. شما می توانید از خود دم کرده قهوه استفاده کنید یا از تفاله قهوه تازه هنگام تهیه پک صورت استفاده کنید.

قهوه پوست شما را آرام می کند، التهاب را کاهش می دهد و رنگدانه ها را کاهش می دهد، علاوه بر این، به درمان آکنه نیز کمک می کند، زیرا قهوه حاوی اسید کلروژنیک است که دارای خواص ضد باکتریایی است.

کافئین موجود در قهوه به گشاد شدن رگ های خونی نیز کمک می کند.در نتیجه به مبارزه با سیاهی دور چشم کمک می کند.استفاده از پودر قهوه در اسکراب صورت یک راه موثر برای لایه برداری پوست است.

 

فواید قهوه برای پوست

فواید قهوه برای پوست

1. اثر آرام بخش دارد

اما در صورت استفاده موضعی اثر معکوس دارد و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی به آرامش پوست کمک می کند.

 

2. ویتامین B-3 برای سرطان پوست

به لطف تجزیه یک ترکیب حیاتی به نام تریگونلین، قهوه به عنوان منبع غنی نیاسین یا ویتامین B-3 عمل می کند. طبق گفته بنیاد سرطان پوست، نیاسین ممکن است به جلوگیری از رشد پوست و سرطان پوست غیر ملانوما کمک کند.

 

3. التهاب را کاهش می دهد

اثرات ضد التهابی موجود در قهوه ممکن است به ملانوئیدین و اسید کلروژنیک نسبت داده شود.

 

4. درمان سیاهی زیر چشم

قهوه ممکن است به درمان سیاهی زیر چشم کمک کند. چگونه؟ محتوای کافئین موجود در قهوه به گشاد شدن رگ‌های خونی کمک می‌کند.

 

5. مزایای ضد پیری را ارائه می دهد

کافئین با خواص آنتی اکسیدانی خود به کاهش لکه های خورشیدی، خطوط ریز و قرمزی کمک می کند و در نتیجه پوست شما را جوان تر نشان می دهد.

 

6. خلاص شدن از شر پف چشم

ترکیباتی مانند اسید کلروژنیک موجود در قهوه به کاهش التهاب اطراف چشم کمک می کند. علاوه بر این، همانطور که در بالا ذکر شد، کافئین با گشاد کردن رگ های خونی به تحریک جریان خون کمک می کند. افزایش جریان خون باعث سفت شدن پوست می شود. در نتیجه، مایعات کاهش می یابد.

 

7. کاهش سلولیت

کافئین موجود در قهوه می تواند به کاهش سلولیت کمک کند. این کار با گشاد کردن رگ های خونی زیر پوست و افزایش جریان خون کلی انجام می شود.

 

8. حمام پا

تفاله قهوه می تواند به خراش دادن سلول های مرده پوست از کف پا کمک کند. علاوه بر این، اثرات محرک کافئین به افزایش گردش خون در این ناحیه کمک می کند. به همین دلیل است که قهوه برای حمام پا موثر است. علاوه بر تمیز کردن عمیق پاها، همچنین ناحیه خاص را نرم می کند.

 

9. محافظت در برابر آفتاب

قهوه حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنول است که ممکن است به محافظت از افراد در برابر اشعه ماوراء بنفش و قرار گرفتن در معرض بیش از حد خورشید کمک کند.

محققان در تحقیقی در سال 2015 به این نتیجه رسیدند که افرادی که بیشترین مصرف پلی فنول ها را داشتند، لکه های ناشی از پیری UV کمتری روی صورت خود داشتند. مالیدن قهوه روی صورت یک راه کارآمد برای رساندن این آنتی اکسیدان ها به بدن است.

 

فواید قهوه برای پوست

فواید قهوه برای پوست

فواید اسکراب قهوه

اسکراب های قهوه به راحتی در دسترس هستند و این روزها بسیار معروف شده اند. آنها دارای ترکیبات مراقبت از پوست باورنکردنی هستند که می توانند نتایج قابل مشاهده ای را برای شما به ارمغان بیاورند. نمی دانید فواید آن چیست؟ برای دانستن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

1. به سفت شدن پوست کمک کنید

کافئین موجود در اسکراب قهوه به سفت شدن پوست و کاهش سلولیت کمک می کند. از آنجایی که کافئین التهاب و تورم را کاهش می دهد، می توانید قهوه را در داخل و اطراف چشم خود بمالید. این به کاهش ظاهر پف کرده کمک می کند. قهوه همچنین پوست را لایه برداری می کند و آن را ایده آل می کند. برای از بین بردن سلول های کدر و مرده پوست.

2. بافت را تسکین می دهد

به غیر از قهوه آسیاب شده، اسکراب های قهوه حاوی نمک، شکر و روغن نیز هستند. این اسکراب ها پوست شما را مرطوب و تغذیه می کنند. امروز می توانید به راحتی یک اسکراب قهوه با مواد طبیعی را به صورت آنلاین و آفلاین پیدا کنید.

3. افزایش گردش خون

اما اسکراب قهوه همچنین حاوی کافئین است که به عنوان یک محرک روی پوست شما عمل می کند، به همین دلیل است که افراد پس از استفاده از اسکراب قهوه احساس جوانی می کنند.

4. خاصیت ضد پیری دارد

هر اسکراب قهوه مملو از آنتی اکسیدان هایی است که به مبارزه با پیری زودرس مانند خطوط ریز، لکه های خورشیدی و چین و چروک کمک می کند. علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها می توانند به کند شدن پیری پوست منفجر شده از آفتاب و کاهش التهاب کمک کنند.

5. با آسیب UV مبارزه می کند

اگر از افرادی هستید که از هایپرپیگمانتاسیون و لکه های خورشید رنج می برید، اسکراب قهوه همان چیزی است که به آن نیاز دارید. با ترمیم آسیب های ناشی از نور خورشید، این اسکراب به طور موثری عمل می کند و به مرور زمان پوستی بی عیب و نقص به شما می دهد.

6. به کاهش سلولیت کمک می کند

سلولیت یک بیماری پوستی است که به دلیل تجمع چربی در زیر پوست ایجاد می شود و باعث ایجاد گوشت توده ای در شکم، باسن، باسن و ران ها می شود.

قهوه سیاه حاوی کافئین است که خود را به دور این مولکول های چربی می پیچد و رشد آنها را خفه می کند.

7. باعث تسکین التهاب می شود

قهوه سیاه دارای خواص ضد التهابی است که به شما امکان می دهد با اختلالات پوستی مختلف مبارزه کنید. همچنین ترشح سبوم را در افراد تنظیم می کند. کافئین همچنین خواص ضد باکتریایی دارد که باعث تسکین بیشتر التهاب می شود.

8. از بین برنده چربی صورت

قهوه سیاه با داشتن کافئین غنی به کوچک شدن منافذ صورت و مهار اثرات سوء سموم مضر کمک می کند و در نتیجه به از بین بردن چربی صورت کمک می کند.

9. رنگ پوست را یکدست می کند

این نوشیدنی سیاه به عنوان یک گشاد کننده عروق نیز عمل می کند.به همین دلیل است که از انقباض رگ های خونی جلوگیری می کند و جریان خون را بدون دردسر در سراسر بدن تضمین می کند.به دلیل وجود خون کافی، پوست شما رنگ پوست را یکنواخت می کند و قرمزی را از بین می برد.

 

فواید قهوه برای پوست

فواید قهوه برای پوست

ترکاندن جوش‌ها به مرگ منجر می‌شود؟

صمغ بادام

11 فواید شگفت انگیز صمغ بادام برای سلامتی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا