کشور جزایر سلیمان/ همه چیز درباره کشور جزایر سلیمان

یکشنبه 8 مرداد 1402 جاذبه های گردشگری
کشور جزایر سلیمان

کشور جزایر سلیمان

کشور جزایر سلیمان کشوری است با بیش از ۹۹۰ جزیره در اقیانوس آرام جنوبی. پایتخت آن هونیارا است.جزایر سلیمان کشوری در اقیانوس آرام است که اقتصاد آن بیشتر بر پایه صادرات چوب و الوار می‌گردد.

کشور جزایر سلیمان جزوی از ملانزی به‌شمار می‌آید. این کشور نزدیک به ۱۹۰۰ کیلومتری شمال شرق کشو استرالیا و حدود ۴۸۵ کیلومتری شرق پاپوآ گینه نو واقع شده‌است. این کشور به هفت استان و یک شهر تقسیم می‌شود.

کشور جزایر سلیمان دارای آب و هوای موسمی گرمسیری با دمای بسیار کمی است

تاریخچه مختصر جزایر سلیمان

کشور جزایر سلیمان کشوری جزیره ای واقع در اقیانوس آرام در شمال شرقی استرالیا است. بیش از 1000 جزیره وجود دارد که کشور را تشکیل می دهند. هونیارا، پایتخت جزایر سلیمان، در بزرگترین جزیره به نام گوادالکانال قرار دارد.

این جزایر برای اولین بار در 1000 سال قبل از میلاد توسط افراد قبیله ای ساکن شدند. اولین اروپایی که این جزایر را کشف کرد، کاشف اسپانیایی آلوارو د مندانا و نیرا در سال 1567 بود. او در جستجوی گنج افسانه ای و جزایر سلیمان بود.

سالها بعد در دهه 1800 بود که افراد بیشتری شروع به ورود کردند و سعی کردند در جزایر سلیمان مستقر شوند. در سال 1900 بریتانیا کنترل جزایر را به دست گرفت.

کشور جزایر سلیمان منطقه ای بود که در طول جنگ جهانی دوم درگیری شدید بین ایالات متحده و ژاپن بود. بیش از 21000 ژاپنی و 7000 آمریکایی در نبردهای جزایر کشته شدند. متفقین سرانجام در دسامبر 1943 کنترل را به دست آوردند. در سال 1978 کشور کاملاً مستقل شد.

 

کشور جزایر سلیمان

 همه چیز درباره کشور جزایر سلیمان

پایتخت: هونیار

جمعیت:۶۴۲۰۰۰ نفر جمعیت

مساحت کل: 28450 کیلومتر مربع

مقایسه اندازه: کمی کوچکتر از مریلند

مختصات جغرافیایی: 8 00 S, 159 00 E

منطقه یا قاره جهان: قاره اقیانوسیه

زمین عمومی: اغلب کوه های ناهموار با برخی از مرجان های مرجانی کم ارتفاع

نقطه پست جغرافیایی: اقیانوس آرام 0 متر

نقطه مرتفع جغرافیایی: کوه ماکاراکومبورو 2447 متر

آب و هوا: باران های موسمی استوایی؛ چند افراطی دما و آب و هوا

شهرهای بزرگ: هونیارا (پایتخت) 72000 (2009)

 

کشور جزایر سلیمان

کشور جزایر سلیمان

مردم کشور جزایر سلیمان

نوع حکومت: دموکراسی پارلمانی

زبان های تکلم شده: پیجین ملانزیایی در بیشتر کشور به زبان lingua franca است. انگلیسی رسمی است اما تنها 1 تا 2 درصد از مردم به آن صحبت می کنند

استقلال: 7 ژوئیه 1978 (از بریتانیا)

تعطیلات ملی: روز استقلال، 7 ژوئیه (1978)

ملیت: ساکن جزیره سلیمان

ادیان: کلیسای ملانزیا 32.8٪، کاتولیک رومی 19٪، انجیلی دریاهای جنوبی 17٪، Adventist روز هفتم 11.2٪، کلیسای متحد 10.3٪، کلیسای مسیحی فلوشیپ 2.4٪، سایر مسیحیان 4.4٪، سایر 2.4٪، نامشخص 0.3٪، هیچ 0.2% (سرشماری 1999)

سرود ملی یا آهنگ: خدا جزایر سلیمان ما را حفظ کند

کشور جزایر سلیمان

کشور جزایر سلیمان

اقتصاد کشور جزایر سلیمان

صنایع عمده: ماهی (تن)، معدن، چوب

محصولات کشاورزی: دانه های کاکائو، نارگیل، هسته خرما، برنج، سیب زمینی، سبزیجات، میوه؛ الوار؛ گاو، خوک؛ ماهی

منابع طبیعی: ماهی، جنگل، طلا، بوکسیت، فسفات، سرب، روی، نیکل

صادرات عمده: چوب، ماهی، کوپرا، روغن نخل، کاکائو

عمده واردات: مواد غذایی، گیاهان و تجهیزات، کالاهای تولیدی، سوخت، مواد شیمیایی

واحد پول: دلار جزایر سلیمان (SBD)

تولید ناخالص داخلی ملی: 1,761,000,000 دلار

کشور جزایر سلیمان

شهرهای  بزرگ جزایر سلیمان

شهر هونیارا یک ناحیه مشخص در جزایر سلیمان است که در واقع پایتخت این کشور محسوب می شود اینکه پایتخت جزایر سلیمان اینقدر کوچک است کمی جای تعجب دارد اما آنطور که مشخص است عملکرد شهری به واسطه فضای اقتصادی در این زمینه بیشتر است و این موضوع خود می تواند ثبت شرکت و کسب و کار را آسانتر کند از سوی دیگر در این کشور کانال گودال نام دیگر شهر است که بازدید از دیدنی های آن بسیار ارزشمند است مشخص است که این کانال در رده بندی های خاصی پیش بینی شده است و وابسته به نظام معیشتی دنبال می شود.

شهر مالایتا از دیگر شهرهای جزایر سلیمان محسوب می شود این منطقه بسیار وسیع است و عملکرد سیاسی و اقتصادی بسیار قوی را شامل می شود مشخص است که این منطقه می تواند وابسته به ایالت های غربی دنبال شود. این منطقه به نوبه خود دارای مساحت گسترده ای است.

شهر ایزابل یک منطقه شهری بسیار خوب است به طوری که فضای مسکونی این منطقه بسیار گسترده تر از قبل ارزیابی شده است. این منطقه وابسته به کشورهای همسایه تعیین موقعیت شده است موقعیت مکانی آن بسیار ارزشمند بوده و البته که شاخص های اقتصادی قوی نیز پوشش داده می شود.

شهر ماکیرا شهری بسیار جذاب و دیدنی است که موقعیت تاریخی خوبی دارد این شهر به طور کلی توانسته موقعیت های شهری خود را تغییر دهد و اغلب بخش های آن وابسته به مکانیزم اقتصادی بررسی می شود. این شهر وسیع است و عملکرد مالی گسترده ای را شامل شده است.

کشور جزایر سلیمان

کشور جزایر سلیمان

مناطق و دیدنی های جزایر سلیمان

بونگی

غرب هونیارا در فاصله ۱۲ کیلومتری می توانید از موسیقی لذت ببرید و به نوای طبیعی جزایر سلیمان که مخصوص نوای غواصان است

موزه ی جنگ ویولا

یکی از موزه های طبیعی که در محیط سر باز می باشد به نام Vilu در منطقه بیست و پنج کیلومتری هونیارا قرار دارد که در این موزه دیدن آثار جنگ ژاپن، نیوزلند، استرالیا و فیجی را می توانید ببینید که بسیار جذاب است

موزه جنگ جهانی دوم

موزه ای در قبل ساحل تتر وجود دارد که بی تردید از تمام موزه های موجود که تا به حال دیده اید جذاب تر است. تفاوت در موزه جنگ جهانی دوم به خاطر وجود وسایل رها شده جنگ است که بالغ بر ۳۰ تا از آن ها در این جا قرار گرفته است. این موزه با سیم خاردار ها محاصره و نگهداری می شود که اغلب آن ها باعث زنگ زدی شده اند.

موزه پیتر جوزف

اگر اهل خااتراط جنگ هستید و دوست دارید راجع به قبل جزایر سلیمان اطلاعات کسب کنید و از گذشته جنگی اش خبر دار شوید پیشنهاد می کنیم حتما به موزه پیتر جوزف بروید.

تالاب ماروو

از دیگر جذابیت های واقع در این کشور می باشد که در جزیره جدید گرجستان پیدا شده و به شکل آب نمک سرتاسر پوشیده شده است.

آبشار ماتانیکو

اگر علاقه ای به دیدن مناظر زیبا و جنگلی دارید سری به آبشار Mataniko منطقه ای نزدیک هانیارا بزنید. آبشار ماتانیکو دور افتاده از فضای جنگی در یک صخره به طرف دره عمیقی است که پیاده روی و ماجراجویی به طرف این آبشار از روستا للئی با صعود از منطقه شیب دار شروع می شود

روستای لیلیسیانا

از دیدنی های جزایر سلیمان است که در جزیره مالایتا در روستای ماهیگیری کوچکی قرار دارد. در این روستا فرهنگ محلی قابل دیدن است که افراد زیادی به این مکان سفر می کنند. لیلیسیانا با فاصله یک مایل از شهر آویکی قرار گرفته

موزه ملی جزایر سلیمان

خیلی از افراد به دنبال تاریخچه جزایر سلیمان می گردند که یکی از معتبر ترین موزه های ملی این کشور است. موزه دارای نمایش های عکاسی است که در تاریخش با توجه به حوادث و درگیری ها به نمایش گذاشته می شود

جزیره جمجمه

اگر ممایل به رفتن این جزیره بودید از شهر موندا تقریبا با قایق باید نیم ساعتی حرکت کنید تا به جزیره کوچک ووناووونا لانگون برسید

آتشفشان کولومبانگارا

قسمت شرق جزیره غزو آتشفشانی مخروطی شکل وجود دارد که با ارتفاع ۱۷۷۰ متر در حلقه اصلی خانه هایی است که زندگی می کنند. این منطقه که یکی از دیدنی های جزایر سلیمان است با صحنه ای زیبا و منحصر به فرد رو برو خواهید شد که محل فعالیت های نیرو جنگی بوده است.

کشور ایسلند

کشور ایسلند/همه چیز درباره کشور ایسلند

کشور فیجی

کشور فیجی/همه چیز درباره کشور فیجی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا