اماکن تاریخی کشور ایران بخش 1

سه‌شنبه 10 اسفند 1400 جاذبه های گردشگری
جاذبه گردشگری کشور ایران

جاذبه گردشگری کشور ایران

اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری زیادی در کشور ایران وجود دارد. در اینجا شما با برخی از آنها که در فهرست میراث انسانی جهانی یونسکو ثبت شده اند آشنا می شوید.

ایران کشوری باستانی است که به طور بالقوه می تواند مکان های تاریخی و جاذبه های گردشگری فراوانی را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهد.

ایران کشوری پهناور و پر از جاذبه های تاریخی باشکوه و مناظر طبیعی نفسگیر است. تنوع جاذبه ها در ایران آن را به یک مقصد سفر شگفت انگیز برای مسافران با هر سلیقه تبدیل می کند. با این وجود ، برنامه ریزی برای یک سفر ایده آل به ایران نیز دشوار است.

اگرچه حتی یک ماه سفر از طریق ایران ممکن است برای دیدن همه آنچه برای دیدن وجود دارد کافی نباشد ، اما می توان یک سفر کامل را برای ایران برنامه ریزی کرد که بهترین مقاصد ایران ، مهمترین جاذبه های ایران را در دو بخش برای شما همراهان عزیز گرد هم آوردیم 

 

از جاذبه های گردشگری شیراز– یزد- همدان- اصفهان- کردستان-خوزستان -قشم-گیلان و……………..

جاذبه گردشگری کشور ایران

جاذبه گردشگری کشور ایران

۱-تخت جمشید

تخت جمشید پایتخت امپراتوری هخامنشی بود. این بنا در یک تراس بسیار نیمه مصنوعی و نیمه طبیعی ساخته شده است ، جایی که پادشاه پادشاهان یک مجموعه کاخ چشمگیر را با الهام از مدل های بین النهرین ایجاد کرد. اهمیت و کیفیت ویرانه های تاریخی باعث شده است که این مکان به یک سایت باستانی منحصر به فرد تبدیل شود.

این جاذبه گردشگری و مکان تاریخی معروف ترین و محبوب ترین مکان در ایران است. این مجموعه کاخ است که در زمان داریوش بزرگ در سال 518 قبل از میلاد ساخته شده است. قبلاً 29 ملت به منظور احترام و ملاقات در برخی موارد به مأموران امپراطور پارسی اعزام می شدند که توسط داریوش اول در 518 ق.م تأسیس شد. ،

 

تخت جمشید

تخت جمشید

۲-دره ستاره ها قشم

دره ستاره ها قشم طبیعتی بکر و دنیایی از رمز و راز را ارائه می دهد ، اما اگر جاذبه ای را از دست ندهید ، دره ستارگان است. مارن و ماسه سنگ تشکیلات سنگی دنیوی دیگر را تشکیل می دهند و با کمی تخیل می توانید حیوانات ، صورت ها و دست ها را از جمله موارد دیگر ببینید.

 

دره ستاره ها قشم

دره ستاره ها قشم

۳-چغا زنبیل

چغا زنبیل ویرانه های شهر مقدس پادشاهی ایلام ، که با سه دیوار عظیم متحدالمرکز احاطه شده است ، در Tchogha Zanbil یافت می شود. تاسیس شده ج. 1250 ق.م. ، همانطور که هزاران آجر بلا استفاده در این مکان نشان داده شده است ، این شهر پس از حمله توسط آشورانیپال ناتمام مانده است.

این جاذبه گردشگری و مکان تاریخی یک معبد زیگورات شکل است که در زیر پادشاهی ایلام ساخته شده است. 1250 ق.م. با سه دیوار عظیم احاطه شده و از فاصله زیادی دیده می شود. میلیون ها آجر در ساخت این معبد استفاده شده است.

 

چغا زنبیل

چغا زنبیل

۴-مسجد نصیر الملک

مسجد نصیرالملک یا مسجد صورتی یکی از مساجد قدیمی شیراز است. این مسجد در محله گود عربان که در قدیم به محله اسحق بیگ معروف بوده واقع در جنوب خیابان لطفعلی‌خان زند و در نزدیکی شاه‌چراغ است.این بنا به دستور میرزا حسن علی خان ملقب به نصیرالملک، که از اعیان و اشراف شیراز بود، ساخته شد.

قدم زدن در داخل مسجد نصیر الملک مانند راه رفتن در داخل کالیدوسکوپ است. به دلیل کاشی های گلگون آن ، “مسجد صورتی” با نام مستعار “صورتی” ، دوست دارید گوشه های پنهان زیباترین مسجد ایران را کشف کنید

مسجد نصیر الملک

مسجد نصیر الملک

۵-تالاب انزلی

تالاب انزلی یا مرداب انزلی  با مساحتی در حدود ۲۰ هزار هکتار در شمال ایران، واقع در استان گیلان قرار دارد. مرداب انزلی از جالب‌ترین و بزرگترین زیستگاه‌های طبیعی جانواران ایران محسوب می‌شود

قایق سواری در تالاب انزلی که در شهر بندری شمالی بندرانزلی واقع شده است ، ضروری است که شاهد خانه های ساخته شده بر روی تخته های چوبی ، گونه های مختلف پرندگان و البته نیلوفرهای آبی باشد که از میان آبهای تاریک شکوفا می شوند.

تالاب انزلی یا مرداب انزلی

تالاب انزلی یا مرداب انزلی

۶-میدان نقش جهان

میدان نقش جهان هم‌چنین معروف با نام تاریخی میدان شاه و پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران با نام رسمی میدان امام، میدان مرکزی شهر اصفهان است که در قلب مجموعه تاریخی نقش جهان قرار دارد.

میدان نقش جهان در اصفهان که یک میدان سلطنتی چوگان بود ، کاخ علی قاپو ، مسجد امام ، مسجد شیخ لطف الله و بازار شاهنشاهی را در خود جای داده است. برای دیدن صحیح همه موارد به روز بهتر احتیاج دارید.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان

۷-خانه های تاریخی کاشان

سقف های نفیس ، نقاشی های دیواری با شکوه و حیاط های بزرگ پر از درختان انار مواردی است که در یکی از خانه های تاریخی نفسگیر در شهر کویری کاشان خواهید یافت. این شهر در بهار قبل از اینکه هوا خیلی گرم باشد و در حالی که می توانید جشنواره گلاب را تماشا کنید بهتر دیده می شود.

خانه های تاریخی کاشان

خانه های تاریخی کاشان

۸-شیخ صفی الدین خانه و حرم

این امامزاده واقع در اردبیل ، مقبره رهبر عارف صوفی شیخ صفی الدین است. مناطق مختلفی مانند کتابخانه ، مسجد ، مدرسه و مقبره این مکان را تشکیل می دهد و معماری آن با اصول عرفان صوفیه مطابقت دارد.

شیخ صفی الدین خانه و حرم

شیخ صفی الدین خانه و حرم

۹-چک چک Chak Chak

چَک‌چَک یا «چکچکو» یکی از زیارتگاه‌های مهم زرتشتیان است. این زیارتگاه که زرتشتیان به آن پیرسبز نیز می‌گویند در استان یزد و شهرستان اردکان در کوه‌های میان اردکان و انجیره قرار دارد. زرتشتیان هر ساله از روز ۲۴ خرداد به مدت چهار روز در این زیارتگاه دور هم جمع شده و به نیایش می‌پردازند.

به معنای واقعی کلمه “چکه قطره” است ، معبدی زرتشتی است که درست در خارج از یزد واقع شده است. مهمترین زیارتگاه زرتشتیان در ایران ، سالانه بسیاری از زرتشتیان از این معبد بازدید می کنند. هنگامی که سایت های مشابه را در یزد مشاهده کردید ، بازدید از اینجا اطلاعات بیشتری در مورد این آیین می دهد. دستورالعمل ها را اینجا پیدا کنید.

چک چک یارتگاه‌ مهم زرتشتیان

چک چک یارتگاه‌ مهم زرتشتیان

۱۰-قلعه رودخان

دژ رودخان یا قلعه حسامی نام قلعه‌ای است متعلق به دوره امپراتوری ساسانی که بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن در روستای رودخان ساخته شده و ۲٫۶ هکتار مساحت و ۶۵ برج و بارو و دیواری به طول ۱۵۰۰ متر دارد. دژ رودخان در ۳۰ کیلومتری شهر فومن است. برخی کارشناسان، ساخت قلعه را در دوران ساسانیان و مقارن با حمله اعراب‌ به ایران دانسته‌اند.

این مجموعه نظامی در ابتدا در زمان ساسانیان بر روی دو کوه ساخته شده و چند قرن بعد دوباره ساخته شد. قلعه رودخان که به عنوان “قلعه هزار پله” شناخته می شود زیرا برای رسیدن به قله همین تعداد است که باید صعود کنید ، ارزش تلاش را دارد.

قلعه رودخان فومن

قلعه رودخان فومن

منبع:ttgroup.ir

آرامگاه سعدی

گردشگری شیراز /آرامگاه سعدی کجاست

دیدنی های نیشابور

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا