کربوکسی تراپی مو به تزریق گاز دی اکسیدکربن  گفته میشود تا با این اتفاق جریان خون در ریشه  موها افزایش پیدا کنند و موها بتوانند رشد خود را مجددا احیا کنند . پس از  تزریق دی اکسیدکربن به محل مورد نظر  بدن برای جبران کمبود ،اکسیژن به محل تزریق   ، اکسیژن  به ریشه ی  موها وارد میکند  و دی اکسید کربن خارج می کند و همین   باعث  رشد موهای فرد شده و زیبایی و پرپشتی موها در افراد نمایان میشوند .

برای انجام این روش درمانی بایستی از دستگاه کربوکسی استفاده شود. ، دستگاه به کپسول گاز co2 وصل شده و پزشک به وسیله سوزن خیلی باریک و نازک و بدون هیچ گونه خون ریزی، گاز را به نقطه موردنظر وارد می کند. این تزریق خیلی سطحی است و سوزن به دستگاه کپسول co۲ متصل می باشد.3 ماه پس از درمان توقف ریزش مو و پس از حدود 3 الی 6 ماه افزایش رشد و تراکم مو قابل مشاهده می باشد.

کربوکسی تراپی مو چیست؟

کربوکسی تراپی مو چیست؟

نکته

بعضی افراد نمی توانند از کربوکسی تراپی مو استفاده کنند از جمله افرادی که بیماری های نارسایی کلیه دارند و یا تحت دیالیزمی باشند نبایستی از کربوکسی تراپی برای درمان بهره ببرند. همچین بانوان باردار، افرادی که پس از جراحی ، خون فعال در محل زخم دارند، افراد سرطانی و یا افرادی که تحت درمان شیمی درمانی اند، افرادی که کم خونی شدید دارند، مبتلایان به صرع، مبتلایان به بیماری مغزی، مبتلایان به آب سیاه نیز حتما باید در نظر داشته باشند که این درمان برای آنان پیشنهاد نمی گردد.

تقریبا همگی به تاثیرات مهم و اعجاز وار اکسیژن در بدن واقفیم. اما کمتر کسی است که از نقش موثر دی اکسید کربن در بدن اطلاعی داشته باشد. دانشمندان و محققان علم پزشکی به این امر توجه کرده و پی به تاثیرات معجزه وار دی اکسید کربن برده و از این علم در روش درمانی کربوکسی تراپی سود برده اند.

مزایای کربوکسی تراپی مو چیست؟

  • مدت زمان بهبود بسیار کوتاه میباشد.
  • بدون عوارض جانبی
  • قابل استفاده به همراه سایر درمان ها مانند PRP ، مزوتراپی و غیره
  • روشی بدون جراحی
  • همچنین باعث شادابی و جوانی پوست می شود.
کربوکسی تراپی مو چیست؟

کربوکسی تراپی مو چیست؟

عوارض جانبی کربوکسی تراپی مو

یک روش نسبتا امن است که تقریبا هیچ عوارض جانبی ندارد. به دلیل اینکه کربن دی اکسید به طور معمول در بدن تولید میشود و همچنین مقدار کمی از این گاز توسط پزشک مرتبط تزریق می شود، بااین حال ممکن است  کبودی خفیفی در محل تزریق به ندرت رخ دهد که بعد از یک هفته برطرف می شود.