کتاب/معرفی سه کتابی که زندگیتو تغییر میدن!

پنج‌شنبه 13 بهمن 1401 کتاب
کتاب

کتاب روزنگار رواقی گری

نویسنده:رایان هالیدی ,استیون هانسلمن

روزنگار رواقی گری کتابی نوشته رایان هالیدی و استیون هانسلمن است. در این کتاب با ۳۶۶ مکاشفه در باب خرد، استقامت و هنر زیستن آشنا خواهید شد. این اثر به سنت پند و اندرز نویسی در فرهنگ آمریکا می‌پردازد.

بزرگ‌ترین اندیشمندان تاریخ (از جرج واشنگتن تا رالف والدو امرسون) و همچنین موفق‌ترین شخصیت‌های امروز (از مربیان برتر گرفته تا مدیران موفق) به خِرد رواقیون باستان باور داشته‌ و دارند، زیرا به این درک رسیده‌اند که ارزشمندترین خردمندی‌ها بی‌زمان است.

این‌که فلسفه برای داشتن زندگی بهتر است، نه برای تمرین در کلاس‌های درس. روزنگار رواقی‌گری به اندازه‌ی ۳۶۶ روز بینش‌ و تمرین‌ از حکمت رواقیون را به خوانندگان تقدیم می‌کند که شامل ترجمه‌های کاملاً جدیدی از آثار مارکوس اورلیوسِ امپراتور، سنکای نمایشنامه‌نویس و اپیکتتوسِ فیلسوف و همچنین چهره‌های درخشان اما کم‌تر شناخته‌شده‌ای مثل زنو، کلینتس و موسونیوس روفوس است.

هر روز از سال، درس‌هایی جذاب و پرمعنا از این افراد، به همراه روایت‌هایی تاریخی، تفسیرهایی بحث‌برانگیز و واژه‌نامه‌ای سودمند از اصطلاحات یونانی پیش روی شما خواهد بود. با پیروی از این آموزه‌ها طی یک سال (و در واقع طی سال‌های آینده)، آرامش، خودشناسی و بردباری لازم را برای خوب‌زندگی‌کردن به دست خواهید آورد.

 

کتاب روزنگار رواقی گری

کتاب روزنگار رواقی گری

کتاب عادت های اتمی

نویسنده:جیمز کلیر

جیمز کلیر نویسنده، وبلاگ‌نویس و سخنران مشهور آمریکایی است. نوشته‌های کلیر بر موضوعاتی مانند چگونگی شروع کردن عادت‌های خوبجتناب از انتخاب‌های بد، انجام کارهای بیشتر در زمان کمتر و نحوه‌ی ایجاد فرآیندهای بهتر متمرکز است و مهم‌تر از همه این است که کلیر در مورد چگونگی پیاده‌سازی این ایده‌ها در زندگی روزمره می‌نویسد.

این کتاب، به سبکی جالب و روان، به ما یاد می دهد که چگونه با شناخت عادتهای کوچک و مدیریت این عادتها، هر روز یک درصد بهتر شویم.

جیمز کلیر در کتاب عادت های اتمی یک راه ساده و اثبات شده برای ایجاد عادات خوب و شکستن عادات بد معرفی کرده است. اساس این راهکار چنین است: تغییرات کوچک، نتایج قابل توجه دارند.

کتاب عادت های اتمی که برخی مترجمان کشورمان آن را خرده‌ عادت‌ها ترجمه می‌کنند، اهمیت عادت‌های کوچک را به رخ خواننده می‌کشد و به او اعلام می‌کند که مسیر رشد، پیشرفت، عظمت و انسانیت از رهگذر ایجاد عادت‌های خوب و پایبند بودن به آن‌ها می‌گذرد. درست است که برخی عادت‌ها، به ظاهر کوچک و شبیه به اتم هستند ولی چنان قدرتی دارند که می‌توانند انسان را به اوج قدرت برسانند یا باعث سقوط و نابودی او شوند.

به عنوان مثال اگر شخصی خودش را به مطالعه روزانه عادت بدهد و هر روز 30 صفحه کتاب بخواند، در عرض یک سال می‌تواند چندین کتاب را مطالعه کند و رنگ و بویی تازه به زندگی خودش ببخشد. در مقابل کسی را تصور کنید که به مصرف سیگار عادت دارد. این فرد پس از چند سال تمام اعضای بدن خودش را به نابودی می‌کشاند و در نهایت دنیا را با افسوس و ناکامی به پایان می‌رساند.

کتاب عادت های اتمی

کتاب عادت های اتمی

کتاب ایکیگای

نویسنده : فرانسیس میرالس ، هکتور گارسیا

ایکیگای یک مفهوم ژاپنی به معنای شادی همیشه مشغول بودن است که شباهت بسیار زیادی با لوگوتراپی به عنوان یکی از گرایش‌های روان‌شناسی مدرن دارد.  نظریه لوگوتراپی یا معنادرمانی اولین بار توسط فردی به نام ویکتور فرانکل  مطرح شد.

او بر این باور بود که طبیعت انسان‌ها ناشی از جستجوی یک هدف برای زندگی است. معنا درمانی و ایکیگای شباهت‌های فراوانی با یک‌دیگر دارند اما  ایکیگای قدمی فراتر از لوگوتراپی برمی‌دارد و از آن جلوتر است.

ایکیگای از دو واژه‌ی «ایکی» و «گای» تشکیل شده که این دو واژه در کنار یکدیگر «بهای زندگی» معنا می‌دهند. به عبارتی، ایکیگای همان ارزش زندگی‌ست. درون همه‌ی ما ایکیگایی وجود دارد که تنها با یافتن آن می‌توانیم به خوشی و شادی دست پیدا کنیم. نویسندگان این کتاب ثمربخش همراه شما هستند تا قدم‌به‌قدم با این مفهوم آشنا شوید و اصول آن را به کار ببندید.

کتاب ایکیگای، راهنمای داشتن عمر طولانی است که بر اساس تحقیقی جامع و علمی از اهالی روستای اکیناوا نوشته شده است. هکتور گارسیا، نویسنده کتاب ایکیگای، طی مصاحبه‌ای با ساکنان روستای اکیناوا که بالاترین تعداد افراد بالای ۱۰۰ سال را دارد، رازهایی را در مورد سلامتی و عمر طولانی‌ ساکنین آنجا کشف کرد.

کتاب ایکیگای حول محور باور ژاپنی‌ها به فلسفه‌ای قدرتمند به نام ایکیگای نوشته شده است. ژاپنی‌ها معتقدند هر شخصی ایکیگای مخصوص به خودش را دارد که انگیزه و دلیل زندگی آن شخص را شکل می‌دهد. کتاب ایکیگای به بررسی ژاپنی‌ها و روش زندگی آن‌ها نظیر تغذیه سالم، میزان تحرک، رضایت و امیدواری‌شان پرداخته است.

 

کتاب ایکیگای

کتاب ایکیگای

کتاب جنایی

معرفی چند کتاب جنایی/معمایی جذاب

معرفی کتاب عامه پسند اثر چارلز بوکفسکی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا