کتاب عشق سال‌های وبا اثر گابریل گارسیا مارکز

شنبه 15 بهمن 1401 کتاب

مشخصات کتاب عشق سال‌های وبا

نام کتاب : کتاب عشق سال‌های وبا

نویسنده : گابریل گارسیا مارکز

مترجم : بهمن فرزانه

تعداد صفحات : ۴۷۲

معرفی کتاب عشق سال‌های وبا

کتاب عشق سالهای وبا درباره جوانی لاغر اندام است که در خانواده ای متوسط متولد شد ، او در کودکیش پدرش را از دست داد و با مادرش زندگی می کرد ، در جوانی در تلگرافخانه مشغول کار می‌شود و وقتی برای رساندن یک تلگراف به خانه‌ای وارد می‌شود با دیدن دختر خانواده (فرمینا) عاشق او می‌شود.فرمینا در کودکی مادر خود را از دست داده است ، پدرش ثروتمند است اما پیشینه شغلی مشکوکی دارد، از خانواده اشراف نیست اما خیال‌های خاصی برای ازدواج دخترش با خانوادهای با اصل و نسب دارد و او را به مدرسه غیر انتفاعی می‌فرستد.

معرفی کتاب عشق سال‌های وبا

معرفی کتاب عشق سال‌های وبا

خلاصه کتاب عشق سال‌های وبا

داستان این کتاب در قرن های 19 و 20 میلادی رخ داده است ، فرمینا دختر خانواده ای مرفه است ، در کنار پدر و عمه اش زندگی میکند ، زندگی او محدود می‌شود به تحصیل در مدرسه‌ای مذهبی، خواندن کتاب، آموختن نقاشی و اموری از این دست. شخصیت دیگر فلورنتینو آریثا است؛ فرزندی نامشروع و انکارشده که همراه مادرش زندگی می‌کند.

او جوانی است شیفته‌ی کتاب و در تلگراف‌خانه مشغول به کار است. روزی تصادفاً تلگرافی را با خانه‌ی پدری فرمینا می‌برد و در نگاه اول به او دل می‌بندد. سپس روزها در مسیر رفت‌وآمد او، روی نیمکتی می‌نشیند تا تنها برای لحظه‌ای او را ببیند و ساعت‌ها وقت خود را صرف نوشتن نامه‌های عاشقانه‌ی بلندبالا می‌کند. به مرور عمه‌ی فرمینا متوجه موضوع می‌شود و از آن‌جا که خود قربانی راه عشق است و هرگز به مرد محبوبش نرسیده، دخترک را برای بها دادن با احساساتش تشویق می‌کند.

شخصیت های اصلی کتاب عشق سال‌های وبا

شخصیت های اصلی کتاب عشق سال‌های وبا

شخصیت های اصلی کتاب عشق سال‌های وبا

  • فلورنتینو آریسا: فلورنتینو در طول زندگی اش به عنوان یک معتاد جنسی و عاشق دل سوخته عمل می کند. او با یک نگاه عاشق فرمینا می شود و بیش از نیم قرن منتظر می ماند تا همسر فرمینا بمیرد و به فرمینا برسد.
  • فرمینا دازا: همسر دکتر اوربینو و معشوق فلورنتینو است، او شخصیتی پیچیده دارد و به دلیل غرور و لجبازی دائمی اش هرگز تحمل پذیرش اشتباهاتش را ندارد.
  • دکتر اوربینو: پزشک محبوب و شناخته شده در میان مردم که به سبک سنتی عمل می کند و هنوز هم برای معاینه بیمارانش به منزل آن ها می رود.

معرفی نویسنده کتاب عشق سال‌های وبا

گابریل گارسیا مارکز نویسنده و روزنامه نگار کلمبیایی و خالق اثر پر فروش صد سال تنهایی است که در سال ۱۹۸۲ موفق به دریافت جایزه نوبل ادبی شده است.مارکز کتاب صد سال تنهایی را سال ۱۹۶۷ و بعد از دو سال نگارش آن منتشر کرد، کتابی که به اعتقاد بسیاری از منتقدان بهترین اثر این نویسنده می باشد. از دیگر آثار او می توان به پاییز پدر سالار، عشق سال های وبا و ژنرال در هزارتوی خود اشاره کرد.

گابریل گارسیا مارکز 

گابریل گارسیا مارکز

بهترین ترجمه کتاب عشق سال‌های وبا

از بهترین ترجمه های این کتاب می شوذ به ترجمه بهمن فرزانه اشاره کرد ، ترجمه‌های دیگر نیز هرکدام ویژگی‌های مثبتی دارند و خوانندگان می‌توانند به تناسب سلیقه‌ی خود اقدام به انتخاب یکی از برگردان‌ها کنند.

کتاب عشق سال‌های وبا به چه کسانی پیشنهاد می‌شود ؟

خواندن کتاب عشق سال‌های وبا برای دوست‌داران داستان‌های عاشقانه جذاب است. اگر دلتان می‌خواهد که آثار نویسندگان بزرگ دنیا را بخوانید، عشق سال‌های وبا را انتخاب کنید.

 

 

سه قطره خون

کتاب سه قطره خون اثر صادق هدایت

معرفی کتاب زنان کوچک اثر لوییزا می‌ الکات

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا