معرفی کتاب زنان کوچک اثر لوییزا می‌ الکات

شنبه 15 بهمن 1401 کتاب

 

چکیده ای درباره کتاب زنان کوچک

عنوان اصلی: Little Women

نویسنده: لوئیزا می الکات

کشور: ایالات متحده

سال انتشار: ۱۸۶۸

ژانر: رمان، داستان

مناسب برای: جوانان و بزرگسالان

مترجم و انتشارات: این کتاب در ایران توسط ناشران و مترجمان بسیاری کار شده است.

 

معرفی کتاب زنان کوچک

کتاب زنان کوچک اثر لوئیزا می الکات ، درباره چهار خواهر می باشد ، که برای مبارزه با فقر تبدیل به زنا هایی قوی شده اند ، این چهار خواهر که مگ، جو، بث و ایمی نام دارند، هچون تمام خواهر و برادرها گاهی با هم به مشکل می‌خورند اما با محیط پرعشقی که در خانه دارند بسیار به هم کمک می‌کنند و بی‌صبرانه منتظر بازگشت پدرشان از جنگ هستند.

خلاصه کتاب زنان کوچک

جو، مگ، بث و امی مارچ چهار خواهری هستند که با مادر خود زندگی میکنند ، پدر آن ها در جنگ های دخلی با عنوان روحانی خدمت میکند ، خواهران علی رغم اینکه خانواده اخیراً ثروت خود را از دست داده است و برای تأمین هزینه‌های زندگی و ادامه زندگی خانواده خود تلاش می‌کنند. در این حین آن ها با همسایه ثروتمند خود دوستانی صمیمی می شوند ، با بزرگ‌تر شدن دختران، هرکدام با شیاطین شخصی و چالش‌های اخلاقی خود روبرو می‌شوند. جو، قهرمان محبوب ما باید راه‌های خود را پیدا کند و یاد بگیرد که در عین حال آرزو نماید که نویسنده‌ای بزرگ باشد.مگ، پیرترین فرد، باید عشق به ثروت و ظرافت را کنار بگذارد. بث فرد خجالتی است که باید خجالتی بودن خود را فتح کند، در حالی که ایمی به عنوان جوان‌ترین فرد خانواده، باید غرور اشرافی خود را فدا کند.

معرفی کتاب زنان کوچک

معرفی کتاب زنان کوچک

شخصیت های اصلی کتاب زنان کوچ

مارگارت :که اعضای خانواده او را مگی صدا می‌زنند، بزرگترین فرزند خانواده است و زمانی که قصه شروع می‌شود شانزده سال دارد.

جوزفین :که همه او را جو صدا می‌زنند، قهرمان بی‌چون و چرای قصه است. او در آغاز داستان، پانزده سال دارد و قواعد دست و پاگیر جامعه بیش از دیگران برایش آزاردهنده است.

الیزابت :که در طول داستان از او با نام بث یاد می‌شود، دختر سوم خانواده است و در آغاز قصه سیزده سال دارد. زندگی او با موسیقی گره خورده است و در بین اطرافیانش به نواختن پیانو شهرت دارد.

ایمی : کوچک‌ترین عضو خانواده است و در شروع داستان دوازده سال دارد. او در بین خواهران مارچ از همه زیباتر است و غرور و لج‌بازی‌های معمول فرزندان آخر را به رخ می‌کشد.

تئودور لارنس : یا لاری، جزو معدود شخصیت‌های کلیدی است که عضوی از خانواده‌ی مارچ نیست. او پسر جوانی است که پدر و مادر خود را از دست داده است و در خانه‌ی پدربزرگش که در همسایگی خانواده‌ی مارچ است، زندگی می‌کند.

بازیگران سریال زنان کوچک

بازیگران سریال زنان کوچک

معرفی نویسنده کتاب زنان کوچک

لوییزا می‌ الکات نویسنده‌ای آمریکایی می باشد ، او وقتی 35 سال داشت کتاب زنان کوچک را نوشت و همین امر سبب محبوبیت او شد ، شخصیت جوزفین در این کتاب برگفته از زندگی و شخصیت خود می الکات است. او وقتی این کتاب را نوشت ، شغل پرستاری را رها کرد و تمام وقت خود را به نویسندگی اختصاص داد. از دیگر آثار او می‌توان مردان کوچک، همسران خوب و پسران جو را نام برد.

لوییزا می‌ الکات

لوییزا می‌ الکات

بخشی از جملات کتاب زنان کوچک

«همه به طرف بخاری رفتند. مادر روی صندلی بزرگ نشست و بت روی زمین کنار پایش، مگ و ایمی روی دسته‌ها و جو به پشتی صندلی تکیه داد تا اگر نامه متاثرکننده بود کسی متوجه احساساتش نشود. آن روزها کم‌تر نامه‌ای نوشته می‌شد که متاثرکننده نباشد، به خصوص نامه‌هایی که از طرف پدرها فرستاده می‍‌شد. در این نامه‌، خیلی کم درباره‌ی سختی‌ها، خطرها و یا دلتنگی‌ها نوشته شده بود. این نامه‌ای بود سراسر امید و خوشحالی، پر از توصیف‌های زنده از زندگی در اردوگاه، پیشروی‌ها و اخبار ارتش. فقط در انتهای نامه، احساسات پدرانه غلیان کرده و با آرزوی بازگشت به خانه و دیدن دوباره‌ی دخترهایشان نامه را تمام کرده بود.

به آن‌ها بگو خیلی دوست‌شان دارم و از طرف من همه‌شان را ببوس. بهشان بگو روزها در فکرشان هستم و شب‌ها برای‌شان دعا می‌کنم و عشق و محبت آن‌ها دلم را گرم و خاطرم را آسوده می‌کند. یک سال انتظار برای دیدن دوباره‌ی آ‌ها زمان زیادی است اما به آن‌ها بگو در دوره‌ی انتظار باید همگی کار کنیم و این روزهای سخت را به بطالت نگذرانیم. می‌دانم که تمام حرف‌هایم را به یاد دارند و دخترهای خوبی برای تو هستند، وظایف‌شان را به خوبی انجام می‌دهند و با دشمن‌های درونی می‌جنگند و بر آن‌ها با زیبایی‌ها غلبه می‌کنند تا زمانی که من برگردم و بیش‌تر از همیشه به زنان کوچکم افتخار کنم.»

کتاب عشق سال‌های وبا اثر گابریل گارسیا مارکز

سینوهه پزشک مخصوص فرعون

رمان شگفت‌انگیز سینوهه پزشک مخصوص فرعون

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا