معرفی کتاب خانه متروک (خانه قانون زده)اثر چارلز دیکنز

یکشنبه 25 دی 1401 کتاب
کتاب خانه متروک

مشخصات کتاب رمان  (خانه متروک)

نام کتاب: کتاب خانه متروک

نویسنده: روم توسط چارلز دیکنز

زبان: انگلیسی

نهمین و دومین رمان بلند چارلز دیکنز، خانه تاریک، اولین بار در سال های 1852-1853 منتشر شد. همانطور که در اینجا نشان داده شده است، این رمان در ابتدا در قسط های ماهانه به صورت سریالی منتشر می شد که هر فصل شامل چندین فصل با تصاویر هابلوت براون بود.

خانه تیره و تار تنها رمان دیکنز است که یک راوی زن، قهرمان قهرمان، استر سامرسون را در آن به نمایش می گذارد. استر که در زمان گذشته صحبت می کند، روایت را با یک راوی سوم شخص دانای کل به اشتراک می گذارد.

 

کتاب خانه متروک

کتاب خانه متروک

درباره کتاب رمان  (خانه متروک)

داستان این رمان به ماجرای پرونده ای قضایی می پردازد که رسیدگی به آن، به مدت چهار دهه طول کشیده است: پرونده ای بدنام که در آن، ارث و میراث باقی مانده به تدریج توسط مخارج بالای حقوقی در حال بلعیده شدن است.

دیکنز مخاطبین را با گذشته ی این پرونده آشنا می کند و در همین حین، برخی از عجیب ترین و به یاد ماندنی ترین شخصیت های خود را به آن ها معرفی می نماید

کاراکترهایی همچون خانم ددلاک که رازی شوکه کننده درباره ی فرزندی نامشروع و عشقی از دست رفته در سینه دارد؛ آقای باکت که یکی از اولین کارآگاه هایی است که در داستان های انگلیسی حضور می یابد؛ و خانم جلیبای که انسان دوستی های بی پایانش باعث شده نسبت به خانواده ی خود کاملا بی تفاوت باشد….

 

چارلز دیکنز نویسنده بریتانیای

چارلز دیکنز نویسنده بریتانیای

نویسنده کتاب رمان Bleak House (خانه متروک)

چارلز دیکنز متولد 7 فوریه 1812 در شهر ” Portsmouth” است. این نویسنده بریتانیایی دومین فرزند میان هشت خواهر و برادر بود. پدرش ملوان دریایی بود و مادرش معلم و مدیر مدرسه بود.

با وجود تمام این تلاش ها، خانواده آن ها همچنان فقیر بود. در طول دهه 1850 دو اتفاق ناگوار برای “دیکنز” رقم خورد. اولی مرگ دخترش و دیگری مرگ پدرش بود.

او همچنین در سال 1858 از همسر خود طلاق گرفت و خیلی زود با دختری به نام “Ellen Ternan” آشنا شد. پس از تحمل یک دوره بیماری، سرانجام “چارلز دیکنز” در تاریخ 9 ژوئن 1870 و در سن 58 سالگی دیده از جهان فرو بست.

 

بخشی از متن خانه قانون زده

دوره كار عدالتخانه عظمي، پس از تعطيلات عيد حضرت ميكائيل، تازه آغاز شده و قاضي القضات در لينكلنز اين هال به قضا نشسته است. هواي ماه نوامبر سخت طوفاني است.

كوچه ها و خيابانها را چنان گل فرا گرفته است كه گويي سيلابهاي اوليه اندكي پيش از روي زمين واپس نشسته اند و عجب نخواهد بود اگر آدم با«مگالوسوروس»ي، روبرو شود كه نزديك چهل پا طول آن است، و چون مارمولك فيل آسايي به سنگيني از«هوبورن هيل» بالا مي خزد.

کتاب خانه متروک

کتاب خانه متروک

خانه متروک فیلمی در ژانر درام به کارگردانی موریس الوی است که در سال ۱۹۲۰ منتشر شد.از بازیگران آن می‌توان به کونستانس کولیر و هلن هی اشاره کرد.

رمان جزیره سرگردانی

رمان جزیره سرگردانی نوشته سیمین دانشور

کتاب دایی‌جان ناپلئون

معرفی کتاب دایی‌جان ناپلئون

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا