مضرات چربی شکم

چهارشنبه 8 دی 1400 سلامت
کاهش چربی شکم

کاهش چربی شکم

داده های علمی بسیاری در دسترس هستند که می توانند شما را هرچه بیشتر به کاهش چربی شکم ترغیب کنند و نتایج مطالعه ای جدید دلیل چشمگیر دیگری را برای این کار ارائه کرده است.اگر فکر می کنید کاهش چربی شکم تنها خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد، بهتر است دوباره فکر کنید. مشخص شده است که خلاص شدن از شر این چربی های مزاحم فواید بیشتری را ارائه می کند.

چربی شکم

چربی شکم

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “ایت دیس”، داده های علمی بسیاری در دسترس هستند که می توانند شما را هرچه بیشتر به کاهش چربی شکم ترغیب کنند و نتایج مطالعه ای جدید دلیل چشمگیر دیگری را برای این کار ارائه کرده است.

طی مطالعه ای که در دانشگاه میشیگان انجام شد، پژوهشگران موش های مورد آزمایش را به دو دسته تقسیم کردند که یک گروه رژیم غذایی با محتوای چربی بالاتر نسبت به گروه دیگر داشتند. در شرایطی که مواجهه موش هایی که در گروه رژیم غذایی چرب قرار داشتند با چربی احشایی بیشتر جای شگفتی نداشت، اما آنچه پژوهشگران را حیرت زده کرد نقش این چربی در خطر ابتلا به سرطان بود.

چربی احشایی این موش ها عامل رشد فیبروبلاست 2 (FGF2) بیشتری تولید کرد. عامل رشد فیبروبلاست 2 پروتئینی است که می تواند سلول های غیر سرطانی را تحریک کرده و موجب تبدیل آنها به سلول های سرطانی شود. در نتیجه این موش ها در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به تومورهای سرطانی قرار داشتند.

اما تنها به دلیل این که این مطالعه با حضور موش ها انجام شده است، دلیل بر آن نمی شود که نفسی به راحتی بکشید. مطالعه ای که پیش از این در نشریه Oncogene منتشر شده بود و در آن بافت چربی گرفته شده از زنان به موش ها تزریق شده بود نیز نشان داد که چربی احشایی عامل رشد فیبروبلاست 2 بیشتری تولید می کند که این شرایط احتمال شکل گیری تومورهای سرطانی را افزایش می دهد. این به معنای آن است که چربی انسانی نیز از توانایی مشابه در خلق چنین شرایطی برخوردار است.

بر همین اساس، پژوهشگران توصیه کرده اند که به منظور پیشگیری از چنین نتایج ترسناکی بهترین گزینه تلاش برای کاهش چربی ناحیه شکم است. با انتخاب های هوشمندانه‌تر درباره رژیم غذایی و دنبال کردن یک برنامه ورزشی، مردم همواره می توانند شرایط را به سود خود تغییر دهند.

 

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی

بهترین رژیم غذایی سالمندان

چکاپ های سالمندان

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا