چند نفر در ایران دیابت دارند؟

سه‌شنبه 26 بهمن 1400 سلامت
دیابت
دیابت

دیابت

 

چند نفر در ایران دیابت دارند؟

 

بیش از 70 درصد عوامل مرتبط با بیماری ها، عوامل اجتماعی و اقتصادی مانند، فقر، اقتصاد و فرهنگ است و در مورد بیماری دیابت نیز این عوامل نقش بسیار مهمی در رشد این بیماری دارد.

دبیر دومین آکادمی کشوری اقتصاد سلامت با اشاره به ابتلای 4.5 میلیون ایرانی به دیابت، گفت: 40 درصد این افراد از بیماری خود خبر ندارند و میزان شیوع این بیماری به سرعت در حال افزایش است.

به گزارش ایسنا، دکتر فرزاد پیرویان در دومین آکادمی کشوری اقتصاد سلامت که با محوریت سند ملی دیابت برگزار شد، گفت: هم اکنون حدود 415 میلیون نفر در دنیا به دیابت مبتلا هستند.

همچنین 8.8، درصد جمعبت بزرگسال دنیا به این بیماری گرفتار است و پیش‌بینی می شود که تا سال 1419 تعداد مبتلایان به این بیماری به 642 میلیون نفر می رسد.

بیماری دیابت در ایران نیز به سرعت در حال رشد است و تا سال 1419 بیش از 9 میلیون ایرانی به این بیماری مبتلا خواهند بود.

 

وی همچنین اضافه کرد: بیش از 70 درصد عوامل مرتبط با بیماری ها، عوامل اجتماعی و اقتصادی مانند، فقر، اقتصاد و فرهنگ است

و در مورد بیماری دیابت نیز این عوامل نقش بسیار مهمی در رشد این بیماری دارد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این همایش شهرام غفاری، کارشناس اقتصاد سلامت نیز گفت: بررسی ها نشان می دهد  بین دو تا 10 درصد جمعیت کشورها  به بیمای دیابت مبتلا هستند، اگر خوشبینانه نگاه کنیم و آمارهای حداقلی را در نظر بگیریم سه میلیون و 200 هزار نفر در ایران دیابت دارند.

وی افزود: البته با توجه به تعاریف مختلف تعداد بیماران مبتلا به دیابت در ایران تا هشت میلیون نفر نیز برآورد می شود. بیماران مبتلا به دیابت بین دو تا شش برابر بیشتر از سایر افراد بستری می شوند و با توجه به اینکه 10 درصد جمعیت کشور هر سال بستری می شوند، هر سال 640 هزار مورد بستری افراد دیابتی را در کشور داریم.

به گفته غفاری، متوسط هزینه بستری هر بیمار مبتلا به دیابت، در سال دو میلیون و 300 هزار تومان است، بنابراین بیماران مبتلا به دیابت هر سال هزار  و 472 میلیارد تومان برای بستری به کشور هزینه تحمیل می کنند. با احتساب هزینه های دارو و خدمات سرپایی بیماران دیابت هر سال 3000 میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل می کنند و با توجه به آمارهای بدبینانه این میزان تا 17 هزار میلیارد تومان قابل برآورد است.

وی تاکید کرد:دیابت شوخی ندارد اما به طور کلی سیستم بهداشتی- درمانی و مردم، این بیماری و سایر بیماری های غیر واگیر را شوخی گرفته اند، پروتکل درمانی برای این بیماری ها وجود  ندارد و اگر هم  باشد، اجرا نمی شود.

بنا بر اعلام روابط عمومی این همایش، این کارشناس اقتصاد سلامت ضمن اشاره به تدوین سندملی دیابت، تصریح کرد: این سند تدوین شده است اما کار اصلی و سخت، اجرای آن است و برای اجرای آن باید خدمات پیشگیری و درمان این بیماری در کشور با همکاری وزارت بهداشت و بیمه ها افزایش یابد.

افسردگی یکی از زوج ها

افسردگی یکی از زوج ها

مهارت های خویشتنداری جنسی

مهارت های خویشتنداری جنسی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا