پیچک سفید و روش های نگهداری از آن

پنج‌شنبه 22 دی 1401 گل و گیاه

معرفی گیاه پیچک سفید

فرمانرو: گیاهان

جزء : گیاهان گلدار _ دولپه‌ای‌های نو _ آستریدها

راسته: بادنجان‌سانان

تیره: پیچکیان

سرده: Convolvulus

 

معرفی پیچک سفید

گل‌های این گیاه، کمی شبیه به ساز ترومپت است. به همین دلیل می‌گویند شکوه صبح دوست دارد ترومپت خودش را بنوازد! می‌توانید این گلهای زیبا را از بهار تا تابستان بر روی این گیاه ببینید. پیچک سفید که در اصل متعلق به مناطق مدیترانه ای است، عاشق مقدار زیادی نور است و می‌تواند شرایط محیطی سخت را هم تحمل کند. این گیاه اغلب به صورت درختچه به فروش می‌رسد.پیچک سفید نوعی گیاه آپارتمانی نیز به حساب می آید.

معرفی پیچک سفید 

معرفی پیچک سفید

نور مناسب برای گیاه پیچک سفید

این گیاه را در مکانی قرار دهید تا نور غیرمستقیم به آن بتابد، مخصوصا در فصل زمستان این گیاه به نور کافی نیاز دارد تا بتواند به درستی رشد نماید ( ابته دقت داشته باشید که این گیاه را به هیچ عنوان در معرض نور مستقیم قرار ندهید زیرا به گیاه اسیب وارد می شود و ممکن است از بین برود)، بهترن مکان ها برای رشد و نورگیری گیاه پیچک قرار دادن این گیاه در کنار پنجره های می باشد که با پرده پوشیده شده باشند. راه دیگری که بتوانید نور کافی را به این گیاه برسانید این است که از چراغ های مخصوص رشد گیاه استفاده نمایید.

دمای مناسب برای نگهداری از پیچک سفید

دمای مناسب برای پرورش و نگهداری از گیاه پیچک دمای 15 تا 21 درجه است این گیاه به دمایی متعادل نیاز دارد و سرمای هوا به انها اسیب وارد می کند. به منظور اطمینان از این که گیاهتان شرایط مناسبی دارد آن را مورد بررسی قرار دهید اگر برگ های گیاه پژمرده و زرد شده بودند بهتر است تا مکان گیاه را تغییر دهید،زرد شدن و پژمردگی برگ های پیچک می تواند به دلیل تابش نور مستقیم باشد.

دمای مناسب برای نگهداری از پیچک سفید

دمای مناسب برای نگهداری از پیچک سفید

خاک مناسب گیاه پیچک سفید

خاکی برای گیاه پیچک استفاده می کنید ، باید نفوذ پذیری مناسبی داشته باشد و برای این که مواد مغذی برای رشد گیاه در خاک گلدان فراهم باشد به آن کمپوست اضافه نمایید. اگر میخواهید از خاک باغ برای رشد و پرورش گیاه پیچک استفاده نمایید بهتر است مقداری خاک مخصوص گلدان را به آن اضافه نمایید.

آبیاری صحیح پیچک سفید

گیاه پیچک همانطور که اشاره شد از آن دسته از گیاهانی است که باید خاکی مرطوب داشته باشد بنابراین نیاز دارد تا هفته ای دو بار آبیاری شود، یک راه کار برای این که بدانید چه زمانی باید خاک را مرطوب کنید این است که انگشت خود را داخل خاک نمایید تا ببینید تا چه عمقی از خاک خشک میباشد اگر بیش از یک ونیم تا دو بند انگشت از خاک خشک بود کمی به آن آب دهید.

آبیاری صحیح پیچک سفید

آبیاری صحیح پیچک سفید

هرس کردن پیچک سفید

به طور کلی هرس کردن مداوم برای پیچک سفید ضروری نیست؛ تا زمانی که از گلدان خود خارج شود. اگر گیاه تمایل داشت بیشتر از حد معمول رشد کند و از حریم گلدان خود خارج شود، می‌توانید آن را در پایان زمستان الی اوایل بهار هرس کنید. حدود 30-20 سانتی‌متر از آن را کوتاه کنید. در غیر این صورت، هرس کردن می‌تواند هر 4-3 سال یکبار انجام شود.

معرفی گل تاج خروسی

گیاه برگ بو و روش های نگهداری از آن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا