معرفی گیاه برگ انجیری

برگ انجیری گیاهی زیبا و پهن برگ است که به دلیل فرم برگها طرفداران زیادی را در سرتاسر دنیا به خود جذب کرده است . این گیاه بسیار مقاوم بوده و گزینه ی مناسبی برای افراد مبتدی در زمینه ی گل و گیاه محسوب میشود . ارتفاع برگ انجیری در زادگاهش ممکن است حتی به 30 متر هم برسد. اگر به دنبال گیاهی  زیبا برای قرار دادن در گوشه اتاق خواب ، پذیرایی و یا محل کار خود هستید ، یکی از بهترین گزینه های برگ انجیریست . برگ انجیری گیاهی با برگهای پهن و طراحی شده است که برگهای این گیاه با بریدگی های منظم رشد کرده و در انواع گونه های مختلف آن این شکاف ها طرحهای متفاوتی به خود می‌گیرند .

معرفی گیاه برگ انجیری

معرفی گیاه برگ انجیری

 نور مناسب برای گیاه برگ انجیری

نور غیر مستقیم و نیم سایه را ترجیح می‌دهد . از قرار دادن در مقابل اشعه‌ی مستقیم خورشید خودداری کنید چرا که برگهایش را می‌سوزاند . در کنار پنجره بهترین شرایط را خواهد داشت و در صورت دریافت نور کم ، برگها بی‌رنگ شده و بریدگی های روی خود را از دست می‌دهند .

نحوه آبیاری صحیح گیاه برگ انجیری

تنها حساسیت برگ انجیری نسبت به آبیاری است و حتما باید در فاصله‌ی بین 2 آبیاری 2 الی 3 سانت از خاکش خشک شده باشد و سپس اقدام به آبیاری مجدد کنید . برای اینکار می‌توانید از یک قطعه چوب و یا از انگشت خود کمک بگیرید .  در تابستان تعداد دفعات آبیاری را افزایش دهید و در صورت گرمای شدید حتما غبار پاشی صورت گیرد .

دمای مورد نیاز گیاه برگ انجیری

برگ انجیری نسبت به تغییرات دمایی حساسیتی ندارد و  دمایی بین 18 تا 27 درجه برای آن بسیار عالی  است .

 نور مناسب برای گیاه برگ انجیری

نور مناسب برای گیاه برگ انجیری

 رطوبت گیاه برگ انجیری

بهترین راه ایجاد رطوبت برای برگ انجیری ایجاد جزیره است . جزیره به معنی آن است که داخل زیر گلدانی را پر آب کرده و سنگ ریزه بریزید و گلدان را برروی سنگریزه ها قرار دهید اما گلدان با آب تماس ندارد.

 تغذیه و خاک مناسب گیاه برگ انجیری

استفاده از خاک سبک و آماده کاشت یا کمپوست بهترین خاک است و ماهی یکبار کوددهی برای این گیاه مناسب است تا برگهای بزرگ و سبز داشته باشد .

روش تکثیر برگ انجیری

 کاشت بذر

 خوابانیدن ریشه‌های هوای

برگ انجیری دارای ریشه های هوایی است که برای بهتر رشد کردن برگها و بزرگ شدنشان بهتر است آنها را در خاک بکارید و یا به یک چوب با خزه ببندید . همچنین از این ریشه ها برای تکثیر گیاه نیز استفاده می‌شود .

 رطوبت گیاه برگ انجیری

رطوبت گیاه برگ انجیری

قلمه گیری از ساقه

یکی از بهترین روش های تکثیر برگ انجیری ، قلمه گیری از ساقه در فصل بهار و ریشه دار کردن آن است. برای این کار کافیست یک شاخه ی سالم دارای 2 یا 3 برگ را انتخاب کرده و با استفاده از قیچی باغبانی و یا چاقو آن را ببرید . قلمه را در گلدانی با قطر دهانه ی 12 دارای خاک سبک مانند کمپوست بکارید . حتما توجه داشته باشید که قلمه را در عمق کم بکارید به صورتی که برگهای انتهایی از خاک بیرون بماند.