پخت دسر خرمایی مخصوص ماه رمضان

دوشنبه 21 خرداد 1397 دسته‌بندی نشده
پخت دسر خرمایی مخصوص ماه رمضان

 خرما یکی از بهترین منابع تامین قند است. در روزهای بلند ماه مبارک رمضان که بدن نیازمند قند است با مصرف مواد شیرین مثل عسل و خرما این کمبود را جبران کنید. ما در ادامه این مطلب طرز تهیه دسر خرمایی را برایتان آورده ایم که با تهیه آن علاوه بر داشتن یک دسر خوشمزه از خواص خرمای داخل آن نیز بهره مند شوید.

دسر خرمایی

خمیر پای سیب رو خیلی با دقت درست کنید . به ۲ قسمت تقسیم کنید. یک قسمت رو با وردنه باز کنید و تو قالب چرب شده بندازید بعد هسته خرماهامون رو درمیاریم. من از خرمای بوشهری که توی بسته های ۳ کیلوییه که چسبیدن به هم استفاده کردم و نتیجش عالی بود.خرماهارو که هستشو دراوردیم با دست یا گوشتکوب یه کم له میکنیم که صاف بشه.بعد یه قاشق مرباخوری پر دارچین مپاشیم روی خرما ها . حالا بیزحمت فر رو روشن کنید با دمای ۱۸۰ درجه داغ شه. بعد قسمت دوم خمیر رو با وردنه پهن میکنیم بعد بسته به اندازه ی قالبمون به شکل نواری میبریم من قالبم بزرگ بود خمیرم رو ۲ برابر کردم و نوارهای تقریباَ ۳ سانتی بریدم . تو قالب کوچیکتر ۲ سانت یا یه کم کمتر ببرید.نواراتون رو بذارید رو خرما ها و اضافه خمیر رو واسه تزیینش یا جاهایی که خمیر زیاد کشیده شده و داره پاره میشه اتفاده میکنیم.من قالب گل زدم چیدم روش.

یک زرده تخم مرغ رو با یک قاشق روغن مایع و یک قاشق ماست با ۲ قاشق شیر هم بزنیدو با قلمو یا پشت قاشق بمالید روی خمیر بعد بذارید توی فر ۱۸۰ درجه که یک ربع پیش روشن کردید داغ شده بمونه تا روش کاملاَطلایی شه.

منبع:نیک صالحی

شرایط پیش فروش و قیمت جک S5 اتوماتیک

شرایط پیش فروش و قیمت جک S5 اتوماتیک

آشنایی با مشخصات فنی اوپل استرا 2018

آشنایی با مشخصات فنی اوپل استرا 2018

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا