ویژگی های برنج شمال

یکشنبه 7 اسفند 1401 بازار
ویژگی های برنج شمال

 

برنج از وعده های غذایی اصلی در بین ایرانیان می باشد. بیشترین کشت برنج ایرانی در شمال کشور و استان های مازندران و گیلان می باشد. در برخی از شهر های استان گلستان و زنجان و خوزستان نیز کشت برنج انجام می گیرد. اما کیفیت برنج شمال در تمام کشور و حتی خارج از کشور نیز زبانزد بوده و طرفداران بسیار دارد. به همین علت علاوه بر کیفیت از نظر هزینه نیز در رده بالاتری قرار می گیرد. و ممکن است برخی از فروشنده ها و افراد سودجو برنج بی کیفیت خارجی را با هزینه ی برنج شمالی به شما بفروشند. آشنایی با ویژگی های برنج شمال خریدی بی دغدغه و حرفه ای را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

ویژگی های برنج شمال

بهترین های برنج شمال

برنج های شمال همگی از کیفیت قابل قبولی برخوردار می باشند و نگرانی از این بابت نخواهید داشت. اما با توجه به ذائقه شخصی و مکان های مختلف می توانید برنج مناسب برای خود را انتخاب نمایید. در نظر داشته باشید برنج ها از نظر اندازه دانه، ظاهر دانه، کیفیت پخت و کیفیت تغذیه ای با یکدیگر مقایسه می شوند. در ادامه به بررسی ویژگی های برخی از معروف ترین و با کیفیت ترین برنج های شمال می پردازیم.

برنج طارم محلی فریدونکنار

برنج طارم برای اولین بار در شهرستان طارم استان زنجان کشت شد و پس از آن بیشترین کشت آن در استان مازندران و شهرستان فریدونکنار می باشد. این برنج دارای شکل استخوانی بوده و رنگ سفید مایل به کرم دارد. از نظر کمی برنج طارم به نسبت دیگر برنج ها کم محصول تر می باشد. اما به علت کیفیت بالایی که دارد کشت آن به رونق سابق انجام می گیرد. برنج طارم بسیار خوش پخت و خوش طعم می باشد. عطر و بوی بی نظیر طارم محلی نیز بسیار محبوب است. برنج طارم محلی پس از پخت ری بسیار داشته و تا چندین ساعت نیز کیفیت اولیه خود را حفظ خواهد کرد.

برنج هاشمی

یکی از خوش پخت ترین برنج های شمال ایران، برنج هاشمی می باشد. نام این برنج از آقای یوسف هاشمی، کشاورزی گیلانی گرفته شده است. برای اولین بار او این برنج را کشف و کشت کرده است. بیشترین کشت این برنج در استان گیلان بوده و طرفداران بسیاری دارد. دانه های برنج هاشمی قد بلند و ظاهری قلمی دارند. رنگ آن ها نیز سفید مایل به کرم است. به نسبت سایر برنج ها قد بلند تر بوده و پس از پخت نیز ری بسیاری دارد. عطر دلنشین و طعم بی نظیر برنج هاشمی آن را تبدیل به یک برنج اعلا و ممتاز کرده است. از دیگر ویژگی های مثبت برنج هاشمی نیاز به سم زدایی کم و کمیت بالای آن می باشد.

ویژگی های برنج شمال

برنج شمال دم سیاه

از نظر بسیاری افراد برنج صدری دم سیاه بهترین برنج کشت شده توسط کشاورزان شمالی می باشد. این برنج مجلسی ظاهری بی نظیر به همراه عطر و بوی دلنشین دارد. قدی بلند و طعمی به یاد ماندنی که برای صادرات نیز مناسب می باشد. طعم این برنج و سبکی آن از مزایای عالی برنج دم سیاه می باشند. پخت عالی برنج صدری دم سیاه و ری بسیار آن حرفی برای گفتن نخواهد گذاشت. دیگر برنج های صدری نیز کیفیت بالایی داشته و کمتر از دم سیاه نمی باشند.

برنج کشت دوم

بذر برنج کشت دوم با برنج کشت اول تفاوتی نداشته و فرق اصلی در زمان کشت می باشد. پس از برداشت برنج کشت اول برنج کشت دوم کاشته می شود. برنج بینام و امراللهی کشت دوم کیفیت و طرفداران بسیاری دارد. این برنج ها به دلیل زودرس بودن و جلوگیری از سرمای پاییز برای کشت دوم استفاده می شوند. این برنج از نظر ظاهر و عطر و پخت بسیار بی نظیر بوده و کمیت خوبی نیز دارد. محصول با کیفیت تر و بازدهی بالا است.

علاوه بر برنج های یاد شده مابقی برنج های کشت شده در شمال نیز از کیفیت قابل قبولی برای مصارف خانگی، رستوران، مراسم و مجالس برخوردار می باشند. برنج های پر محصول همچون ندا، فجر و شیرودی نیز هر چند مانند برنج های طارم و هاشمی خوش عطر و بو نمی باشند اما با توجه به هزینه و قیمت مناسب بودن و کیفیت به نسبت عالی، قابل استفاده می باشند.

ویژگی های برنج شمال

10 نکته مهم که باید قبل از سرمایه گذاری روی رمزارزها بدانید!

گلو درد

برای درمان گلودرد شدید و رفع علائم آن چه باید کرد؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا