10 نکته مهم که باید قبل از سرمایه گذاری روی رمزارزها بدانید!

چهارشنبه 10 اسفند 1401 بازار

در این مقاله در مورد دلایلی که چرا روی ارزهای دیجیتال باید سرمایه‌گذاری کنیم می‌آموزیم.

 

1- بیت کوین ارز اصلی آینده خواهد بود

 

چیزی که بحران اقتصادی سال 2008 به ما نشان داد این است که سیستم‌های بانکداری سنتی معیوب هستند. و این امر در سال 2020 تایید شد. مردم زیادی نیاز به جایگزین‌های قابل دوام را مشاهده می‌کنند. و این دقیقاً همان چیزی است که کریپتو ارائه می‌کند؛ شکلی امن و غیرمتمرکز از بانکداری که دولت‌ها و بانک‌ها را از معادله خارج می‌کند.

 

و نکته جالب این است که حتی بانک‌ها نیز متوجه این موضوع می‌شوند. فقط به بیانه‌های دویچه بانک آلمان توجه کنید. در گزارش Imagine 2030″” این بانک، در مورد اینکه سیستم پولی سنتی چقدر شکننده است و اینکه تا سال 2030 بیش از 200 میلیون نفر از پول دیجیتال استفاده خواهند کرد صحبت شده است.

جک دورسی مدیرعامل سابق توییتر نیز گفته است که معتقد است بیت کوین در نهایت به ارز واحد جهانی تبدیل خواهد شد. ایلان ماسک بیان کرده است که «ارز دیجیتال روشی به مراتب بهتر از یک تکه کاغذ برای انتقال پول است.»

 

2-باید با این فناوری آشنا شوید

 

درست مانند دهه 90، زمانی که اینترنت در حال اوج گیری بود، کسانی بودند که در برابر سازگاری با آن مقاومت می‌کردند. این در انقلاب بلاک چین و رمزارز  نیز صدق می‌کند، اما آیا واقعاً می‌خواهید یکی از آنها باشید؟

و درست همانطور که ما اکنون برای اطلاعات و ارتباطات به اینترنت متکی هستیم، به زودی برای تراکنش‌های مالی با استفاده از بلاک چین نیز همینطور خواهد بود. بنابراین اگر با استفاده از آن آشنا نیستید، هنوز زمان آن فرا رسیده است – منتظر چه چیزی هستید؟

 

3- موقعیت بهتر برای سرمایه گذاری

 

مطمئناً می‌توانید با یک حساب کریپتو پرداخت‌ انجام دهید و پول دریافت کنید. می‌توانید از آن برای ذخیره پول استفاده کنید. اما فرصت‌های واقعاً بزرگ با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به دست می‌آیند.

 

کافی است نگاهی به بیت کوین بیندازید. اگر فقط 5 سال پیش 100 دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرده بودید، تا به حال آن 100 دلار به 2500 دلار می‌رسید. یا اگر خیلی زود با آن 100 دلار ده سال پیش درآمده بودید، ارزش آن 1.9 میلیون دلار بود.

 

اما برای اینکه بدانید روی کدام توکن‌ها و چه زمانی سرمایه‌گذاری کنید، نیاز به آموزش دارید. اکنون زمان آن فرا رسیده است که در حوزه رمزنگاری اطلاعات کسب کنید و یاد بگیرید فرصت‌ها را شناسایی کنید.

 

4-یک جایگزین برای پس‌انداز پول شما

رمز ارزها نسبت به ارزهای فیات بی‌ثبات‌تر هستند، عمدتاً هم به این دلیل که هنوز جدید هستند. مانند آغاز سال 2018 که قیمت بیت کوین کاهش یافت. به یاد داشته باشید، از آن زمان کم و بیش قیمت بهبود یافته است و روند صعودی آن احتمالاً ادامه خواهد داشت و بر هر نوسانی پیروز خواهد شد. و این همان چیزی است که آن را به گزینه‌ای عالی برای پس‌انداز بلندمدت تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد

5- با ارز دیجیتال از تورم در امان هستید

مشکل پول سنتی این است که ارزش آن همیشه در حال کاهش است. و این تصادفی نیست. دولت‌ها و بانک‌های مرکزی این کار را عمداً انجام می‌دهند. به‌خصوص زمانی که یک بحران مالی بروز پیدا می‌کند. مانند سال 2008 یا سال 2020.

 

در چنین مواقعی، کمبود پول وجود دارد و دولت‌ها سعی می‌کنند فقط با چاپ بیشتر آن را دور بزنند. در واقع، 22 درصد از کل دلاری که امروز وجود دارد در سال 2020 ایجاد شد، زمانی که فدرال رزرو 2 تریلیون دلار به اقتصاد تزریق کرد.

 

تولید بدون پشتوانه پول باعث می‌شود ارزش پول در مقایسه با ارزش کالاها و خدمات کاهش می‌یابد. و این همان چیزی است که ما آن را تورم می‌نامیم. به همین دلیل است که افراد باهوش به طلا بیشتر از پول اعتماد دارند. زیرا ارزش خود را حفظ می‌کند. و بیت کوین و سایر رمزارزها نیز درست مانند ارزش خود را حفظ می‌کنند و ضد تورم هستند.

 

6-ورود به بازار ارز دیجیتال ساده‌تر از آنچه است که فکر می‌کردید

 

ورود به کریپتو بسیار ساده‌تر از سرمایه‌گذاری‌های سنتی است. اول، به این دلیل که نقدینگی بالایی دارد و می‌توانید آن را به‌راحتی و به سرعت بخرید و بفروشید. دو اینکه برای سهام و اوراق قرضه، معمولاً باید مقدار زیادی سرمایه داشته باشید و نمی‌توانید فقط با 100 دلار پول وارد شوید، اما با کریپتو این کار امکان پذیر است.

 

7-هیچ کس پول شما را کنترل نمی‌کند

 

اگر پول توسط دولت‌ها و بانک‌ها کنترل می شود،  چه کسی کریپتو را کنترل می‌کند؟ خب، زیبایی رمزارزها در این است که توسط هیچ کسی کنترل نمی‌شود.

 

برای مثال کد بیت کوین در هزاران گره (نود) ذخیره می شود. گره‌ها همان رایانه‌ ده ها هزار فردی است که به طور داوطلبانه نرم‌افزار بیت کوین را اجرا می‌کنند. هیچ مقام مرکزی یا مغز متفکری پشت آن نیست. همه کاربران به طور موثر کنترل شبکه را حفظ می‌کنند؛ و فعال و سالم نگه داشتن شبکه به نفع همه است.

 

و اجرای آن به این شکل، انواع و اقسام مزیت‌ها را نسبت به بانک‌ها دارد. بانک‌ها فقط در ساعات کاری کشوری که در آن مستقر هستند باز هستند. اما عملکرد بلاک چین بدون توقف است. همچنین پرداخته‌ای بانکی ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد اما تراکنش‌های بیت کوین بین 15 دقیقه تا یک ساعت زمان می‌برد.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

8-بیشترین امنیت

 

با توجه به اینکه هیچ نهاد مرکزی بر ارز دیجیتال نظارت دارد، آیا این فناوری امن است؟ پاسخ قطعا بله است. کریپتو بالاترین امنیت را دارد. و این به نحوه ذخیره اطلاعات مربوط می شود.

 

هر زمان که یک تراکنش انجام می شود و پول دیجیتال به کاربر جدیدی تحویل داده می شود، تراکنش به صورت دائمی در بلاک چین ثبت می شود و نمی‌شود آن را پاک کرد. همچنین داده‌ها توسط ده ها هزار کاربر ذخیره می شود؟ برخلاف بانک که دارای یک پایگاه داده مرکزی است.

 

9- کمترین کارمزد با اختلاف

 

برای هر نوع سرمایه‌گذاری که انجام دهید، کارمزدی وجود دارد. هزینه‌های خرید، فروش و حتی ذخیره پول. و این در مورد کریپتو نیز صادق است. اما تفاوت این است که در کریپتو، هزینه‌ها توسط کاربران تعیین می شود. و این در مورد کریپتو نیز صادق است. اما تفاوت این است که در کریپتو، کارمزدها توسط کاربران تعیین می شود. و این بدان معناست که پایین نگه داشتن آنها به نفع آنهاست.

 

10- بلاک چین اینجاست که بماند

 

چیزی که باید در مورد بلاک چین بدانید این است که بیت کوین و سایر رمزارزها بر روی بلاک چین ساخته می‌شوند، به همان روشی که فیس بوک یا گوگل روی بستر اینترنت ساخته ‌شده‌اند. این چیزی است که رمزنگاری را ممکن می‌کند.

 

کسب و کارهای بزرگ از بلاکچین برای ثبت داده‌ها استفاده می‌کنند. شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی از آن برای ذخیره امن سوابق پزشکی بیماران خود استفاده می‌کنند. همچنین بلاک چین در ثبت سوابق مالکیت نیز پتانسیل دارد و در انتخابات برای پیگیری آرا و رفع نیاز به بازشماری آرا نیز کاربرد دارد.

 

 

استایل شومیز با شلوار

ویژگی های برنج شمال

ویژگی های برنج شمال

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا