هتل‌های سنتی؛ عمارت‌هایی که شما را به تاریخ کاشان پیوند می‌زنند!

یکشنبه 11 دی 1401 بازار
هتل‌ سنتی عامری

شهر کاشان دارای خانه‌های قدیمی زیادی است که بخشی از آنها به عنوان جاذبه‌های گردشگری شهر مورد بازدید قرار می‌گیرند. از آن جایی که هتل‌های سنتی گونه‌ای از اقامتگاه‌ها هستند که از تغییر کاربری خانه‌های قدیمی شکل می‌گیرند، می‌توان انتظار داشت با توجه به بافت سنتی و خانه‌های قدیمی‌ کاشان، تعداد زیادی هتل سنتی در این شهر وجود داشته باشد.

اقامت در هتل‌های کاشان، باعث می‎شود که شما بتوانید زندگی مردمان گذشته در این شهر را به تمامی و بدون واسطه تجربه کنید. در واقع می‌توان گفت با اقامت در هتل‌های سنتی؛ عمارت‌هایی که شما را به تاریخ کاشان پیوند می‌زنند، در زمان سفر می‌کنید و در سفرتان به صورت همزمان ترکیبی از زندگی سنتی و مدرن را برای خود رقم می‌زنید. اگر تا به حال از طریق فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی از تاریخ گذشتگان و زندگی مردم در زمان گذشته مطلع می‌شدیم، حالا می‌توانیم با اقامتی چند روزه در این خانه‌های قدیمی، به عمق زندگی واقعی نیاکانمان پی ببریم.

هتل‌ سنتی

ویژگی هتل‌های سنتی کاشان

تعداد زیادی هتل سنتی در کاشان وجود دارد که در حقیقت عمارت‌های قدیمی و محل زندگی افرادی در قرن‌های گذشته بوده‌اند. این خانه‌ها یا عمارت‌ها که برای سکونت دائم مردم ساخته شده بودند و بر خلاف هتل‌های معمولی که اقامتگاه‌های موقتی هستند، دارای روح زندگی بوده و شما با اقامت در آنها می‌توانید حس و حال زندگی گذشتگان خود را احساس کنید.

هتل‌های سنتی کاشان خانه‌هایی متعلق به یک یا دو قرن پیش هستند که معمولا مطابق معماری آن زمان دو طبقه بوده و دارای گچبری‌ها و طاق‌های بسیار زیبا هستند. این ساختمان‌ها دارای حیاط‌های زیبای درختکاری شده هستند که معمولا در درون آنها حوضی وجود دارد. بخش داخلی هتل‌های سنتی با اتاق‌های پنج دری، زیرزمین و سرداب و اتاق حوضخانه شکل و شمایلی قدیمی و سنتی دارند که زندگی در دل تاریخ را برای مسافران به ارمغان می‌آورند.

چرا در کاشان هتل‌های سنتی زیادی وجود دارد؟

برای پاسخ به این پرسش خوب است در ابتدا با کاشان آشنایی مختصری پیدا کنیم. یکی از کهن‌ترین تمدن‌های جهان به نام تمدن سیلک در این شهر تاریخی شکل گرفته و عمر آن به بیش از هفت هزار سال می‌رسد. کاشان که به شهر خانه‌ها و آثار تاریخی معروف است، نخستین تمدن شهرنشینی ایران را داشته و دارای بیش از ۱۷۰۰ اثر تاریخی است.شهر کاشان با عنوان مهد تمدن و فرهنگ سنتی ایران نیز معروف است.

با خواندن مطالب یاد شده، می‌توان حدس زد که تعداد خانه‌های قدیمی و تاریخی در شهر کاشان بسیار زیاد باشد و این خانه‌ها در طول زمان، به خوبی حفظ شده‌اند تا به امروز که استفاده مناسب و بهینه‌ای از آنها شده است و با تبدیل آنها به هتل‌های سنتی، فرصت استفاده عموم از آنها ایجاد شده است. در حال حاضر این هتل‌های سنتی امکان درک تاریخ این شهر و زندگی واقعی مردم را به شما می‌دهد.

در کاشان بیش از سی هتل سنتی وجود دارد

کاشان یک شهر گردشگری است که دلایل مختلفی برای سفر به آن وجود دارد. جاذبه‌های گردشگری شهر کاشان اعم از تپه سیلک، باغ فین، خانه‌های تاریخی، روستای ابیانه، بازار و بسیاری جای دیدنی دیگر هستند. هم‌چنین مراسم گلاب گیری، قالی‌شویی، دسته‌های عزاداری محرم نوش آباد و بسیاری از فعالیت‌های سنتی در این شهر و روستاهای اطرافش، باعث می‌شود مسافران زیادی در سراسر سال به این شهر تاریخی سفر کنند.

خوشبختانه برای مسافران کاشان امکانات اقامتی بسیار مناسبی در نظر گرفته شده است که بخش عمده آن هتل‌های سنتی درون شهر هستند که با جذابیت‌های ویژه‌شان، سفر سیاحتی و تاریخی گردشگران را کامل می‌کنند. بعضی از این هتل‌های سنتی که بیشتر در بافت تاریخی شهر قرار دارند، دارای اتاق‌های قدیمی با پذیرایی مدرن یا سنتی هستند که نام‌های زیبایی نظیر گوشواره، پنج‌دری، شاه‌نشین، ایوان، حوضخانه و … دارند و امکانات و شرایط پذیرایی این اتاق‌ها با نام‌های زیبایشان سازگاری داشته و هم‌خوانی دارد. برخی از این هتل‌ها چهار یا پنج ستاره هستند.

هتل‌ سنتی

هتل‌‌های سنتی کاشان را پیش از اجاره اتاق بشناسیم

حالا که با ماهیت هتل‌های سنتی کاشان آشنا شدیم، خوب است خود این هتل‌ها را هم بشناسیم تا پیش از سفر به این شهر زیبای تاریخی، بتوانیم با داشتن اطلاعات کافی نسبت به آنها، بهترین و در واقع مناسب‌ترین هتل سنتی کاشان را برای اقامتمان برگزینیم. شما می‌توانید در این شهر در هتل‌های سنتی خانه معمار، سروا، ثنا، یاسمین راهب، سرای کاسیان، امیرالسلطنه، شاسوسا، سرای امیر، سرای آقا محمد، کاشانه ماهور، سرای بابا افضل، آریانا، خانه اسباب بازی کاشان، سرای ملک، آمیرزا، خانه پارسی، سرای سایه، خانه نقلی، عامری‌ها، مهینستان راهب، خانه مرشدی، زاویه، صباغیان، خادمی، خانه دوست، منوچهری، خانه نگین، خانه احسان، نه چم، گلشن، اطلسی، باغ قرموچ و… اقامت کنید.

در واقع همیشه زمانی که گزینه‌های فراوانی پیش روی ماست، ممکن است برای انتخاب کردن دچار تردید شویم. اما در صورتی که شناخت مناسبی نسبت به این واحدهای اقامتی جذاب و هیجان‌انگیز داشته باشیم که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و فوق‌العاده‌ای هستند، می‌توانیم بهترین هتل سنتی را مطابق با سلیقه خود انتخاب کنیم. در اینجا شما را با سه هتل سنتی کاشان آشنا می‌کنیم.

هتل سنتی خانه نقلی

مجموعه خانه نقلی کاشان اقامتگاهی سنتی واقع در بافت قدیم شهر کاشان است. این اقامتگاه در فاصله کمی از جاذبه‌های دیدنی شهر همچون خانه عامری‌ها، مسجد آقابزرگ کاشان، بازار بزرگ صفویه و مجتمع تجاری سبز قرار دارد. واحدهای اقامتی به صورت اتاق‌هایی با ظرفیت‌های متنوع دورتادور حیاط مرکزی در زیرزمین، طبقه همکف و طبقه اول قرار گرفته‌اند. در اتاق‌های این هتل تهویه‌ مطبوع، اینترنت وای‌فای و تخت‌خواب‌ وجود دارد و برخی اتاق‌ها فاقد یخچال، حمام و سرویس‌ بهداشتی هستند. سرویس ‌بهداشتی ایرانی و فرنگی در محوطه اقامتگاه وجود دارد.

هتل سنتی کاشانه روشن

این هتل سنتی در خیابان فاضل نراقی و در محله قدیمی درب باغ قرار دارد و به مسجد آقابزرگ، باغ و حمام فین، خانه عباسیان و بازار سنتی کاشان نزدیک است. اتاق‌های این هتل با ظرفیت‌های مختلف در طبقه زیرزمین و همکف قرار دارند و حمام اختصاصی به‌ همراه سرویس‌ بهداشتی در همه واحدها موجود است. در این هتل اتاق‌های یک تخته، دوتخته، سه تخته و شاه‌نشین با 4 تخت وجود دارد. حیاط هتل دارای حوض آب بوده و هتل دارای اینترنت وای‌فای است.

هتل‌ سنتی عامری
هتل سنتی عامری‌ها

هتل سرای عامری‌ها یک هتل پنج‌ستاره است که یکی از هتل‌های سنتی در قلب کاشان به شمار می‌آید. این هتل به خانه بروجردی‌ها و طباطبایی، مسجد آقابزرگ و بازار بزرگ صفویه و حمام تاریخی فین نزدیک است. هتل عامری‌ها با معماری اصیل و طراحی منحصر‌ به فردی که دارد، شبیه به یک جاذبه گردشگری بوده و دارای 27 واحد ‌اقامتی به صورت شاه‌نشین، اعیانی و کاشانه است. سقف‌های بلند، طاقچه‌های متعدد و پنجره‌های چوبی با شیشه‌های رنگی به همراه تهویه ‌مطبوع، تلویزیون، اینترنت، صندوق‌ امانات، چای‌ساز، یخچال و مینی‌بار ترکیبی از سنت و مدرنیسم را در پذیرایی و اقامت این هتل ارائه می‌دهد.

درمان آرتروز زانو و کاهش زانودرد ناشی از آن

سالاد بالزامیک کبابی

چهار سالاد متنوع برای داشتن یک شام سالم

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا