نحوه کشیدن سایه چشم لایت

سه‌شنبه 3 اسفند 1400 آرایش پوست ومو
نحوه کشیدن سایه چشم لایت

نحوه کشیدن سایه چشم لایت

نحوه کشیدن سایه چشم لایت دارای چند مرحله‌ی ساده است که با دنبال کردن آن‌ها به راحتی می‌توانید از این سبک آرایش استفاده کرده و چشم‌ها را چندین برابر زیباتر نشان دهید.

نحوه کشیدن سایه چشم لایت

۱. زیرسازی

نکته حائز اهمیت در آموزش کشیدن سایه چشم لایت آماده سازی دور ناحیه چشم است. ناحیه اطراف چشم‌ها را پاک کنید و سپس مرطوب کننده یا کرم دور چشم بزنید. سپس با کمک پرایمر همه قسمت‌های پلک و پشت چشم را پوشش دهید. بعد از آن کانسیلر را با یک برس مخصوص یا با انگشت به زیر چشم و پشت پلک زده و روی آن پودر تثبیت کننده بزنید. سپس با کمک یک رنگ سایه چشم طبیعی و همرنگ با پوست خود آرایش روی پلک‌ها را شروع کنید. این کار باعث می‌شود پوست اطراف چشم، صاف و بدون چروک شده و رنگ آن یک دست شود.

۲. رنگ و مدل سایه

  • باید همیشه براساس نوع چشم‌ها و فرم صورتتان آرایش مورد نظرتان را انتخاب کنید. ناحیه چشم شامل پلک‌ها، خط چین پلک و زیر ابرو می‌شود. باید به رنگ و نوع سایه‌ای که در هر کدام از این قسمت‌ها استفاده می‌کنید دقت کنید. سایه را با یک برس صاف و با حرکات راست و چپ یا کوبه‌ای روی پلکتان بزنید.
  • سایه زدن چشم را از قسمت بیرونی چشم شروع کنید؛ یک ۷ بکشید و با یک برس کرکی نیمی از سایه را تا پلک خود محو کنید.
  • توجه داشته باشید که انتخاب سایه با رنگ تیره باعث می‌شود تا چشم‌هایتان بعد بگیرد و پلک‌ها نیز زیبا و بهتر به نظر برسند. از سایه تیره در قسمت بالای پلک و جایی که پلک چشم به صورت عمیق و چین خورده است استفاده می‌شود.
  • در قسمت پلک و زیر ابرو از سایه‌های براق و شفاف استفاده کنید و در قسمت چین پلک از رنگ‌های مات استفاده نمائید.
  • هر چقدر رنگ‌های به کار برده شده برای سایه چشم طبیعی‌تر باشند آرایش چشم‌های شما زیبا و جذاب‌تر به نظر می‌رسند.

۳. خط چشم

برای جذاب شدن آرایش چشمها، روی خط مژه پلک پایین خود، خطی با مداد مشکی بکشید. اگر می‌خواهید سایه‌ی شما بیشتر به چشم بیاید این خط را بسیار نازک و باریک بکشید تا زیاد به چشم نیاید. همچنین می‌توانید با یک مداد چشم سفید یا بژ داخل پلک پایین را بکشید تا چشم‌های خود را درشت‌تر و درخشان‌تر کنید.

 

۴. فید کردن

بعد از کشیدن خط چشم بهتر است سایه را فید کنید. فید کردن سایه چشم یک مهارت است و شما می‌توانید از براش‌های آرایشی برای فید کردن سایه چشم استفاده نمایید و مرز بین دو یا چند رنگ سایه چشم را در یکدیگر محو نمایید. البته می‌توانید این مرحله را قبل کشیدن خط چشم هم انجام دهید. برای فید کردن دو رنگ مختلف سایه چشم می‌توانید از حرکت چرخشی براش استفاده نمایید و این حرکت را به صورت دایره‌های نزدیک و کوچک به هم انجام دهید تا رنگ سایه‌ها با یکدیگر به خوبی ترکیب شوند. حتما بعد از اتمام آرایش چشم برای زیبایی بیشتر مژه‌های خود را با ریمل و فرمژه درست کنید

نکات مهم راجع به سایه زدن

  • بهتر است برای مرحله‌ی اول یعنی بخش زیرسازی از سایه‌های پودری استفاده نمائید.
  • در انتخاب پرایمر دقت کنید، چون باعث بهبود کیفیت آرایش‌تان می‌شود و به مدت طولانی آرایش چشم‌ها را حفظ می‌کند.
  • برای پیشگیری از مالیده شدن خط چشم به پلک تان، از خط چشم‌های ژله‌ای یا ضد آب استفاده کنید.
  • اگر به هر دلیلی علاقه‌ای به زدن خط چشم ندارید می‌توانید این مرحله را نادیده بگیرید.
  • سعی کنید سایه را به طور مساوی در همه جای پلکتان بزنید و اگر می‌خواهید سایه‌ای غلیظ‌تر داشته باشید، مقدار بیشتری سایه استفاده کنید.

نحوه کشیدن سایه چشم لایت

 

نحوه ماساژ چشم و صورت

نحوه ماساژ چشم و صورت

لاک موقت یا ژلیش

لاک موقت یا ژلیش

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا