نان گاتا گردویی خوشمزه ی ارمنی+طرز تهیه

پنج‌شنبه 25 دی 1399 آشپزی
nan gata

فهرست مطالب:

1-مواد لازم برای تهیه نان گاتا گردویی

2-طرز تهیه نان گاتا گردویی

نان گاتا گردویی

نان گاتا یکی از نان های خوشمزه ارمنی است که میان وعده مقوی برای صبحانه و عصرانه است. با طرز تهیه تهیه نان گاتا با ما همراه باشید.  در بخش آشپزی دایان  طرز تهیه  نان خوشمزه  مزگین و نان پنیری با گردو و نان بازلاما و نان سیر خوشمزه را ببینید.

نان گاتا

نان گاتا

مواد لازم برای تهیه نان گاتا گردویی

  1. آرد سفید ۳۰۰ گرم
  2. روغن مایع ۲ قاشق غذا خوری
  3. تخم مرغ ۱ عدد
  4. کره ۵۰ گرم
  5. ماست 1/2 پیمانه
  6. خمیر مایه فوری ۱/۲ قاشق غذا خوری
  7. بیکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری
  8. وانیل 1/4 قاشق چای خوری

مواد میانی برای نان گاتا

1-شکر  :۱/۲ پیمانه
2-گردو خرد شده: ۱ پیمانه
3-دارچین: ۱ قاشق چای خوری
4-کره :۷۰ گرم
5-آرد :۱/۲ پیمانه

نان گاتا

نان گاتا

طرز تهیه نان گاتا گردویی

  •  برای تهیه نان گاتا ابتدا کره را ذوب کرده در حدی که آب شود  سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و با همزن دستی خوب می زنیم. سپس روغن مایع و ماست را افزوده و دوباره با همزن می زنیم.
  • در کاسه دیگر آرد و بیکینگ پودر مخلوط می کنیم و دو بار الک می کنیم تا سبک شود بعد از الک کردن آرد خمیر مایه فوری را به آرد اضافه می کنیم  و به تدریج به مخلوط بالا اضافه می کنیم و با قاشق چوبی  هم می زنیم تا جایی که خمیر جمع شود ولی زیاد آرد اضافه نکنید  چرا که نان سفت می شود و چسبندگی خمیر را با ورز دادن می گیریم.
  • سپس برای ۱۰ دقیقه  خمیر راخوب ورز داده تا خمیر لطیفی بدست آید و خمیر را در یک کاسه چرب شده قرار می دهیم و روی خمیر را با سلفون پوشانده و در جای گرم بمدت ۱ ساعت قرار می دهیم تا حجم خمیر دو برابر شود .

طرز تهیه مواد میانی

  •  داخل تابه  کره ریخته تا کمی ذوب شود سپس آرد را اضافه کرده  و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود ولی تغییر رنگ ندهد سپس گردو های خرد شده را به همراه شکر و دارچین اضافه کرده ازروی حرارت بر میداریم  تا خنک شود.
  • پف خمیر را با ورز دادن می گیریم  سپس خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و با وردنه به شکل گرد باز کنید. و در سینی فر چرب شده یا کاغذ روغنی انداخته شده قرار می دهیم  از مواد میانی در وسط آن گذاشته و خمیر دیگر را روی مواد گذاشته کناره های خمیر را با دست به جسبانده و با کمک یک استکان یا جسم فلزی روی خمیر را طرح  می زنیم.
  • می توانید برای خوش رنگ شدن نان روی نان را رومال کرد به این صورت که  با یک عدد زرده تخم مرغ و کمی زعفران به کمک پرس روی نان را رومال کرد.
  • سپس  سینی فر را در فر از قبل گرم شده بمدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه تا زمانی که زیر نان ها طلایی شوند  می پزیم  و برای خوش رنگ تر شدن نان گاتا ۲ دقیقه گریل را روشن می کنیم سپس از فر خارج کرده. نان گاتا را به عنوان صبحانه یا عصرانه میل کنید.

Aushe Abasali

آش عباسعلی کرمانشاه خوشمزه و مقوی + طرز تهیه

milk shik peste

طرز تهیه میلک شیک پسته خوشمزه و مقوی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا