مکان دیدنی روستای گرسماسر

سه‌شنبه 29 فروردین 1402 جاذبه های گردشگری
روستای گرسماسر

گرسماسر، ییلاق خوش آب و هوای رامسر

در استان مازندران هر روستای، یک قطعه از بهشت زمینی محسوب می‌شود که نظیر آن را هیچ جای دیگر نخواهید دید. یکی از این مناطق شگفت انگیز روستای گرسماسر است که با کوه ها، چشمه‌ها، جنگل و مراتع فوق العاده‌اش چشم هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

گرسماسر کجاست؟

گرسماسر، یکی از زیباترین روستاهای شهرستان رامسر در استان مازندران، با داشتن طبیعتی فوق العاده و شگفت انگیز، برای روزهای گرم سال مشهور است. این روستا در فاصله ۵۰ کیلومتری سمت غربی شهرستان رامسر و در ارتفاع حدود ۲۰۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است. از شمال، گرسماسر به رشته کوه البرز و از غرب و شرق به روستاهای رستم‌سر و بزشی محله متصل است. قدمت این روستا به هزاران سال قبل بازمی‌گردد و قلعه‌ای قدیمی در آن به دوران حکومت اسماعیلیه بازمی‌گردد. همچنین، تاریخ طولانی زندگی در این منطقه نشان دهنده تاریخچه‌ی فراوانی است.

گرسماسر، ییلاق خوش آب و هوای رامسر

گرسماسر


مردم روستای گرسماسر

حدود 3000 نفر در روستای گرسماسر ساکن‌اند که بیشتر آن‌ها به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند؛ همچنین به دلیل وجود مراتع فوق العاده فراوان و مناسب در این منطقه، شاهد رشد خدادادی گیاهان مفید و دارویی بوده که مردمان محلی نیز از آن‌ها غافل نشده‌اند و سعی می‌کنند با جمع آوری این گیاهان و فروش به گردشگران و بازارهای محلی از آن کسب درآمد کنند. مراسمات محلی مردم منطقه از جمله عروسی‌ها و آیین‌های مذهبی، لباس‌های محلی، فرهنگ، زبان و صنایع‌دستی آن‌ها چیزی است که به جذابیت حضور شما در این روستای خوش آب و هوا اضافه خواهد کرد.

مردم روستای گرسماسر

مردم روستای گرسماسر

مردم روستای گرسماسر

یکی از جذابیت‌های گرسماسر همین روستایی بودن آن است. قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های ناهموار، وزیدن باد خنک و لذت بردن از شرایط خاصی که ما هیچ‌گاه در زندگی شهری آن را حس نمی‌کنیم اتفاقی فوق العاده جذاب است که می‌تواند تجربه‌ای تکرار نشدنی در زندگی برایتان رقم بزند. خانه‌هایی که با مصالح قدیمی، خشتی، گلی و … ساخته شده است و پنجره‌هایشان به سمت دشت‌ها و جنگل باز می‌شود، خانه‌هایی که بوی صفا و صمیمیتش از دیوارهای قدیمی آن به مشام می‌رسد و کار دل کندن از آن را برای شما بسیار دشوار می‌کند. شما می‌توانید چند شبی در این خانه‌ها اقامت داشته باشید و حس بی‌نظیری از بودن در دل طبیعت و تاریخ کهن ایران زمین به شما دست خواهد داد که وصف ناشدنی است.

مردم روستای گرسماسر

مردم روستای گرسماسر

چشمه های روستای گرسمار

از دیگر دیدنی‌های روستای گرسماسر می‌توان به چشمه‌های آب معدنی آن اشاره کرد. همچنین شما در صورت بودن در این روستا بهتر است از قلعه تاریخی گرزمان‌سر نیز بازدیدی داشته باشد. همچنین می‌توانید به بقعه امام زاده رستم  بروید. برای پیدا کردن این اماکن کافی است که از روستاییان نشانی آن را جویا شوید.

چشمه های روستای گرسمار

چشمه های روستای گرسمار

چطور به گرسماسر برویم؟

پس اگر شما نیز علاقه‌مند به بازدید و بودن در جذاب‌ترین بخش‌های طبیعی ایران هستید، پیشنهاد می‌کنیم در فصل تابستان تجهیزات خود را آماده کنید و به سمت گرسماسر راه بی افتید. برای رسیدن به این روستای زیبا باید ابتدا به رامسر در استان مازندران بروید. بعد از میدان سیمرغ این شهر به سمت هریس حرکت کنید، سپس به تابلوهای گرمساسر خواهید رسید که مسیر را تا آخر برای شما مشخص می‌کند. شما 50 کیلومتر را باید در حدود یک ساعت و نیم در جاده‌ای فوق العاده زیبا و سرسبز طی کنید تا به گرمساسر برسید.

بهترین جاهای دیدنی مسیر گرسماسر کجاست؟

جنگل دالخانی، آبشار سیاسرت، روستای ییلاقی گرسماسر، امامزاده رستم سر و جنگل زینه پشت

نوع برنامه سفر به گرسماسر چیست؟

این یک برنامه طبیعت گردی، گردشگری تاریخی و روستا گردی است.

درجه سختی سفر به گرسماسر چقدر است؟

آسان تا متوسط و مناسب برای تمام افراد از کمترین میزان توانایی جسمانی تا افراد با توانایی پیاده روی های متوسط از 200 متر تا 8 کیلومتر در مسیرهای هموار تا ناهموار طبیعت مانند پاکوب و…

فاصله رامسر تا گرسماسر با ماشین چقدر است؟

فاصله زمانی رامسر تا روستای گرسماسر با ماشین سواری حدودا 1.5 ساعت است. برای این مسیر تقریبا 50 کیلومتر را باید طی کنید.

 

بایدها و نبایدهای سفر زنان به ارمنستان

جاذبه گردشگری کشور لبنان

جاذبه گردشگری کشور لبنان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا