معرفی چالش ۷۵ روز سخت

شنبه 20 خرداد 1402 سلامت
معرفی چالش ۷۵ روز سخت

معرفی چالش ۷۵ روز سخت

چالش 75 روز توسط “اندی فریزلا”، یک کارآفرین، مدیرعامل، نویسنده، پادکست ساز و سخنران آغاز شده است. این چالش شامل شش اصل می‌باشد که بدون هیچگونه مصالحه یا جایگزینی باید به آن‌ها پایبندی شود. این چالش بر اساس تجربه زندگی یک مرد بدون تحصیلات بالینی طراحی شده است و شباهت زیادی به برنامه‌های رژیم غذایی شدید اخیر مانند رژیم مار و رژیم جنگجو دارد، با این تفاوت که فریزلا ادعا می‌کند که این یک رژیم غذایی نیست، بلکه یک برنامه برای تقویت ذهنی است.

معرفی چالش ۷۵ روز سخت

معرفی چالش ۷۵ روز سخت

برنامه چالش ۷۵ روز سخت چیست ؟

بر اساس برنامه‌ای که برای چالش 75 روز سخت در نظر گرفته شده، شرکت‌کنندگان باید هر روز به موارد زیر توجه کنند:

  1.  رژیم غذایی خاصی را برای بهبود فیزیکی در برنامه‌ی خود قرار دهند. شرکت‌کنندگان می‌توانند خودشان رژیم غذایی‌تان را انتخاب کنند، اما باید از مواد غذایی سازگار با اهدافشان استفاده کنند. مصرف الکل یا غذاهای خارج از رژیم غذایی مجاز نیست.
  2.  هر روز عکسی از خود بگیرند تا تغییرات بدنی‌شان را نشان دهد.
  3.  روزانه دو بار ورزش کنند، حداقل یکی از این ورزش‌ها در فضای باز باشد.
  4.  در طول روز باید 4 لیتر آب بنوشند.
  5. در طول روز ۱۰ صفحه از یک کتاب را بخوانند. کتاب داستان و رمان در این چالش مجاز نیست. کتاب‌هایی با موضوعات کاربردی باید انتخاب شوند (کتاب‌های صوتی محاسبه نمی‌شوند).

همچنین هیچ تغییری در برنامه مجاز نیست و شرکت‌کنندگان باید تمامی مراحل چالش را هر روز انجام دهند. اگر هر کدام از مراحل روزانه را فراموش کنند یا به انجام نرسانند، باید از روز اول شروع کنند.

ورزش روزانه

ورزش روزانه

فواید چالش ۷۵ روز سخت

  • چالش ۷۵ روز سخت، با واکنش‌های شدید کارشناسان مواجه شده است که می‌گویند این چالش ممکن است منجر به بروز مشکلاتی در زندگی شود. این چالش به نظر ساده می‌رسد، اما دنبال کردن تمامی مراحل و قوانین آن برای ۷۵ روز متوالی ممکن است بسیار سخت‌تر از آنچه که تصور می‌کنید باشد.
  • اگرچه، این برنامه می‌تواند ویژگی‌هایی مانند اعتماد به نفس، استقامت، خودباوری و … را در افراد بهبود بخشد. با تکمیل موفقیت‌آمیز برنامه، شما حداقل ۷۵۰ صفحه کتاب می‌خوانید، رژیم غذایی خاصی را برای زندگی خود انتخاب می‌کنید، بدن خود را به خوبی آب‌رسانی می‌کنید و می‌توانید هرگونه پیشرفت فیزیکی را از طریق عکس‌هایی که به صورت روزانه از خود گرفته‌اید مشاهده کنید.
  • به گفته کارشناسان، پیروی از یک برنامه‌ی غذایی ساختاریافته می‌تواند مزایایی داشته باشد. «نوآ کوزادا»، متخصص تغذیه کلرادویی، می‌گوید: «به عنوان یک متخصص تغذیه، متعقد هستم که افراد باید به برنامه‌های غذایی و فعالیت‌های بدنی خود توجه بیشتری داشته باشند و چالش ۷۵ روز سخت، می‌تواند مردم را در این راه کمک و تشویق کند. یکی از مزایای اصلی این برنامه ترویج ثبات است.»
  • کری ویچ، مربی ذهنیت، معتقد است که شرکت در چالش ۷۵ روز سخت می‌تواند به افراد کمک کند تا منفی‌گرایی را از زندگی‌شان حذف کنند و در عین حال از توانایی‌های ذهن و بدن‌شان باخبر شوند. این چالش همچنین می‌تواند به عنوان عاملی برای ترک الکل برای کسانی که درگیر آن هستند، عمل کند.
نوشیدن روزانه 4 آب

نوشیدن روزانه 4 آب

ضرر های چالش ۷۵ روز سخت

  • بعضی کارشناسان، به وجود مشکلات در چالش ۷۵ روز سخت اشاره کرده‌اند. در حالی که Quezada از یکنواختی برنامه و روند آن راضی است، او نگرانی‌هایی درباره سختی چالش دارد. او گفت: “این برنامه از نظر رژیم غذایی بسیار محدودکننده است و اجازه نمی‌دهد که هیچ یک از غذاهای مضر مصرف شود؛ بنابراین پایبندی به آن در طولانی مدت ممکن است دشوار باشد و حتی ممکن است منجر به یک رابطه ناسالم با غذا شود.”
  • مصرف چهار لیتر آب در چالش ۷۵ روز سخت، نوعی برنامه “همه یا هیچ” است. سارا هاپانن، دکتر و کارشناس انگیزه و مربی شخصی در کلرادو، می‌گوید: “این چالش هیچ مهارتی به شما یاد نمی‌دهد که با لغزش‌ها مقابله کنید یا رفتارهای پایداری داشته باشید.”
  • چالش ۷۵ روز سخت، در مورد برنامه‌های تناسب اندام یا رژیم‌های غذایی خاص، هیچ راهنمایی نمی‌کند. در حالی که انعطاف‌پذیری به افراد اجازه می‌دهد به نحوی که برای‌شان منطقی است، غذا بخورند و ورزش کنند، این چالش ممکن است افرادی را که دانش کافی در زمینه تغذیه و تناسب اندام ندارند، با مشکل مواجه کند. به گفته “جکی کامینسکی”، متخصص تغذیه و مدرس تغذیه‌ی آکادمی ملی پزشکی ورزشی، برای دستیابی به یک روتین مؤثر، افراد را در راه رسیدن به اهداف خود، هدایت می‌کند.
رژیم غذایی سالم

رژیم غذایی سالم

قوانین چالش ۷۵ روز سخت

اگر به قوانین چالش 75 روزه عمل نکردیم، باید از ابتدا شروع کنیم. نمی‌توانیم برنامه را به دلخواه خودمان تنظیم کنیم. این چالش قرار است سخت و دشوار باشد. در زندگی، هرگز شرایط به طور کامل مساعد نخواهد بود. مجبوریم همیشه کارهایی را انجام دهیم که نمی‌خواستیم انجام دهیم. ولی لحظه‌ای که شروع به متعهد شدن می‌کنیم، همان لحظه‌ای است که در را برای ترک آن باز می‌کند.

بنابراین، اگر ورزش را متوقف کردیم، باید چالش 75 روزه را دوباره شروع کنیم تا بتوانیم نتایج کامل را ببینیم.

خواندن 10 صفحه کتاب روزانه

خواندن 10 صفحه کتاب روزانه

احتیاط کنید!

اگر در نظر دارید چالش ۷۵ روز سخت را آغاز کنید، بهتر است به یک متخصص تغذیه و مربی ورزش مراجعه کنید تا برنامه‌ای شامل تغذیه و روتین ورزشی مناسب برای شما را تهیه کند که با اهداف و نیازهای بدنی شما سازگاری داشته باشد. در صورتی که چالش ۷۵ روز سخت برای شیوه زندگی شما مناسب نیست، این متخصصان با شما همکاری کرده و برنامه‌ای منطبق با نیازهای شما در زمینه تغذیه و ورزش ارائه خواهند داد. همیشه پیش از شروع هر برنامه ورزشی یا رژیم غذایی جدید، با متخصصان و کارشناسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که برای شما مناسب است.

پایبندی به ؤزیم غذایی

پایبندی به ؤزیم غذایی

جایگزین چالش ۷۵ روز سخت ، چالش ۷۵ روز نرم

استیون گالاگر، یک اینفلوئنسر تناسب اندام، نسخه TikTok از چالش 75 روز نرم را معرفی کرده است. این چالش دارای چهار قانون است که باید به مدت 75 روز رعایت شود:

1- تنها در مناسبت‌های اجتماعی خوب بخورید و بنوشید.
2- 45 دقیقه در روز ورزش کنید و یک روز ریکاوری فعال در هفته را در نظر بگیرید.
3- روزانه 3 لیتر آب بنوشید.
4- هر روز 10 صفحه از هر کتابی را بخوانید.

ممکن است چالش 75 روز نرم برای افرادی که نیازهای غذایی خاصی دارند، مانند ورزشکاران و افرادی که سابقه اختلالات خوردن دارند، مناسب نباشد. با این حال، این چالش می‌تواند برخی رفتارهای سالم مانند هیدراته ماندن و فعالیت بدنی را تشویق کند، به‌ویژه برای کسانی که برای دستیابی به اهداف سلامتی خود به برنامه‌ای ساختاریافته نیاز دارند.

اگرچه چالش نرم 75 ساختاری دارد ، اما در مورد توصیه‌های تغذیه‌ای نیز انعطاف‌پذیر است. با این حال، برخی از متخصصان تغذیه نگرانی دارند که توصیه‌های مبهمی که به “خوب غذا خوردن” اشاره دارند، می‌تواند برای افراد مختلف معانی متفاوتی داشته باشد و می‌تواند حاکی از حس “خوبی اخلاقی” در مورد برخی غذاها باشد.

هر فردی که علاقه‌مند به شروع چالش 75 روز نرم است، ابتدا باید به این فکر کند که از آن چه می‌خواهد. اگرچه این چالش دارای مجموعه قوانین خاصی است، اما هنوز می‌توان آن را مطابق با نیازهای فردی تغییر داد. به عنوان مثال، اگر به یک روز کامل استراحت از فعالیت برنامه‌ریزی شده یا چندین روز برای بهبودی فعال نیاز داشته باشیم، می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

خواص کتیرا

خواص کتیرا یا گیاه گون

علت های ایجاد وزوز گوش چیست ؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا