مراحل میکاپ صورت به سبک هنرمندان هالیوودی

یکشنبه 14 اسفند 1401 بازار
میکاپ پوست

همه ما هنرمندان زیادی در در مراسمات مختلف و فرش قرمز دیده ایم و احتمالا متوجه تفاوت میکاپ بانوان هنرپیشه با میکاپ های معمولی شده ایم. بخشی زیادی از این مسئله وابسته به به مراقبت های پوستی و برندهای لوازم آرایشی است اما انجام میکاپ اصولی و حرفه ای مراحلی دارد که باید بر اساس آن انجام گیرد. بنابراین پیش از اینکه به دنبال برند محصولات آرایشی و سایر موارد مرتبط باشید لازم است بدانید که اینکار با چه ترتیبی انجام می گیرد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی مراحل میکاپ هنرمندان هالیوودی بپردازیم. تا انتهای این نوشتار از فروشگاه اینترنتی لاکوجان با ما همراه باشید.

lakoojan.com

میکاپ پوست

آماده سازی پوست برای میکاپ

آماده شدن پوست در میکاپ اهمیت زیادی دارد. اگر پوست خشک و آسیب دیده ای داشته باشید مواد آرایشی به خوب روی پوست قرار نمی گیرد و ماندگاری بسیار کوتاهی خواهد داشت. به همین دلیل بسیاری از سلبریتی ها نسبت به روتین پوستی خود حساسیت زیادی داشته و به هیچ وجه آن را کنار نمی گذارند. استفاده روزانه از مرطوب کننده و آبرسان از مهم ترین عوامل حفظ کننده شادابی پوست است. سعی کنید در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید و میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید. آنتی اکسیدان موجود در میوه و سبزیجات به صورت مستقیم با رادیکال های آزاد مقابله کرده و اثر گذاری آن ها روی سطح پوست خنثی می کند. شاید به همین دلیل باشید که هنرپیشه های معروف هالیوودی به گیاهخواری روی آورده اند تا بدن و پوست سالم و عاری از بیماری داشته باشند.

 

پیش از میکاپ مرطوب کننده بزنید

قبل از هر بار میکاپ از مرطوب کننده های موثر و طبیعی استفاده کنید تا آب مورد نیاز سلول های پوستی را تامین کند. مقدار مناسبی از آن را روی پوست پخش کنید و به صورت دورانی ماساژ دهید تا کاملا به عمق لایه های سلولی نفوذ کرده و جذب شود. البته توجه داشته باشید استفاده از هر محصول مراقبتی و آرایشی باید براساس تیپ پوستی خودتان انجام شود. اینکار علاوه بر ماندگار کردن میکاپ به سلامت پوستتان نیز کمک می کند. مقداری از مرطوب کننده را به پوست گردن نیز بزنید تا از خشک شدن آن جلوگیری کند.

 

پرایمر را حذف نکنید

در یک میکاپ حرفه ای نمی توان پرایمر را حذف کرد. تاثیر پرایمر در میکاپ و ماندگاری آن به حدی زیاد است که هنرمندان همواره در جست و جو بهترین برند این محصول برای آرایش های حرفه ای خود هستند. پرایمر سطح یکنواختی در پوست ایجاد می کند و باعث بهتر نشستن میکاپ روی پوست می شود. مهم ترین دلیل استفاده از پرایمر دوام بخشیدن به میکاپ و طبیعی تر جلوه دادن آن است. موادی که در این محصول آرایشی وجود دارند منافذ باز پوست را محدود کرده تا جذب مواد آرایشی در آن کمتر شده و خروج سبوم و چربی نیز کاهش یابد. بنابراین اگر پوستتان تعریق زیادی دارد به هیچ عنوان پرایمر را از مراحل میکاپ حتی آرایش های روزانه حذف نکنید.

 

کرم پودر پایه بزنید

افراد بر اساس سلیقه کرم پودرهای مختلفی را مورد استفاده قرار می دهند. برخی دوست دارند که کرم پودر را تیره تر از رنگ پوستشان انتخاب کنند اما برخی دیگر دقیقا به عکس این قضیه تمایل نشان می دهند. اما حرفه ای ترین میکاپ آرتیست های برای داشتن میکاپ نچرال توصیه می کنند که ابتدا کرم پودر پایه استفاده شود. به این صورت که کرم پودری با رنگ نزدیک به رنگ طبیعی پوست همه بخش های چهره و گردن پوشش داده شود. به این ترتیب زمینه یکنواختی برای قرارگیری سایر محصولات آرایشی به وجود می آید. از نکات دیگری که کرم پودر را در میکاپ های حرفه ای ماندگار می کند، بلند کردن آن با اسفنج نم دار است. این ترفندی است که سلبریتی های زیادی از آن استفاده می کنند تا از پچی شدن کرم پودر روی صورت جلوگیری کنند.

میکاپ پوست

کانسیلر پس از کرم پودر

همه بانوان نقص های روی پوست دارند که در هنگام میکاپ به دنبال راهی برای پوشاندن آن هستند. در میکاپ های حرفه ای از کانسیلر برای اینکار استفاده می شود. لکه، ماه گرفتگی، جای جوش، زخم و هر نوع ناهماهنگی که در پوست وجود دارد با کمک کانسیلر قابل پوشاندن است. برای اینکار کانسیلر با رنگ مناسب را انتخاب کرده و مقدار کمی از آن را روی بخش مورد نظر قرار دهید و با اسفنج نمدار بلند کنید. البته کاربرد کانسیلر محدود به پنهان کردن نواقص صورت نیست بلکه برای ایجاد سایه در پل بینی، زیر چشم، بالای پیشانی، چانه و… نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

پنکک برای تثبیت مواد میکاپ

البته پودر فیکس به همین منظور تولید شده است و سبب پایداری بیشتر میکاپ در طول روز می شود. توصیه می کنیم در میکاپ های حرفه ای از پودر فیکس استفاده کرده و برای میکاپ های روزانه پنکک بزنید. برخی افراد پوست چربی دارند و مدت زمان ماندگاری کرم پودر روی پوست آن ها بسیار کوتاه است. استفاده از پنکک روی کرم پودر علاوه بر جذب چربی های تولید شده باعث جلوگیری از چین و چروک و خط و خش در میکاپ نیز می شود. البته دقت داشته باشید که حتما از پنکک متناسب با پوست خودتان استفاده کنید.

 

هایلایتر برای زیباتر شدن

از مهم ترین تکنیک هایی که توسط برترین میکاپ آرتیست ها استفاده می شود به کار بردن هوشمندانه هایلایتر است. به دقت چهره تان را بررسی کنید تا نقاط خاص برای هر نوع محصول آرایشی را پیدا کنید. هایلایتر باعث جلوه دادن به پوست شده و زوایای جذابی را در آن به وجود می آورد.

 

رژگونه مناسب انتخاب کنید

رنگ رژ گونه به میکاپ چشم شما بستگی دارد. رژگونه ها در حالت های مختلفی تولید می شوند و بسته به سلیقه افراد مورد استفاده قرار می گیرد. نحوه زدن رژگونه در میکاپ های حرفه ای اهمیت زیادی داشته و تاثیر زیادی در نچرال شدن آرایش دارد.

 

رژ لب را هوشمندانه بزنید

لب ها نسبت به سایر بخش های صورت توجه بیشتری را به خود جلب می کنند. بنابراین اگر آرایش چشمتان غلیظ است از رژهایی با رنگ ملایم و مات استفاده کنید تا باعث نادیده گرفته شدن آرایش چشم نشود.

خرید منزل

معیارهای خرید زمین

مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا