مدت زمان سفر به قشم از تهران

یکشنبه 13 مهر 1399 بازار
مدت زمان سفر به قشم از تهران

مدت زمان سفر به قشم از تهران

ایران کشوری پهناور با آب و هوای متفاوت بوده و به کشور چهار فصل شهرت دارد. در هر گوشه آن شهرهایی با قدمت کهن و تمدنی غنی یافت می شود. یکی از شگفت انگیزترین مکان های ایران، جزیره زیبای قشم بوده که علاوه بر یک ژئوپارک منحصر به فرد، بناهای تاریخی بی نظیر را نیز در خود جای داده است.علاوه بر این، آنچه در مورد این منطقه توجهات را به خود جلب می کند، فرهنگ ساکنان آن می باشد که ترکیبی از فرهنگ ایرانی و عربی در آن دیده می شود.
این جزیره که مساحطی 1500 کیلومتری را پوشش می دهد، در ارتفاع 350 متری از سطح دریا قرار دارد. نکته جالبی که باید که بدانید اینکه، زبان اهالی این جزیره ترکیبی از زبان های فارسی، هندی، عربی و انگلیسی است. آنها همچنین در صحبت کردن از گویش بندرعباس محلی تأثیر می گیرند. قشم بزرگترین جزیره واقع در تنگه هرمز، دارای یک حیات وحش فوق العاده از جمله پرندگان، دلفین ها و لاک پشت های دریایی است. جاذبه های فرهنگی و طبیعی بسیار خوبی برای گردشگران در اینجا وجود دارد.

 

حد فاصل تهران تا جزیره قشم

 

همه ساله گردشگران زیادی از سراسر ایران برای تفریح و داشتن بهترین تعطیلات به این جزیره سفر می کنند. از جمله جالب ترین جاذبه های قشم می توان به غارهای خربس، غارهای نمکی، دهکده شیب دراز، جنگل حرا، دره چاهکوه، قلعه پرتغالی ها، دره ستارگان و جزایر ناز اشاره کرد. خیلی از سفرها از مسیر تهران به قشم صورت می گیرد. برای رفتن به جزیره زیبای قشم، وسایل نقلیه متفاوتی در دسترس است و شاید حد فاصله شهر شما تا این جزیره تعیین کند که کدام یک از آنها را انتخاب کنید. اگر برای رفتن یه قشم از تهران، هنوز هم مردد هستید که کدام وسیله نقلیه را برگزینید، ما شما را با اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می دهیم، راهنمایی می کنیم.
خیلی از افراد مخصوصا زوج های جوان برای داشتن سفری کم هزینه تر به دنبال تورهای گردشگری می روند که علاوه بر امتیازاتی که در بر دارد، هزینه بلیط را تا میزان قابل توجه ای کاهش می دهد. اما برای دانستن این موضوع که از تهران تا جزیره قشم چه فاصله طولی و زمانی وجود دارد باید تعیین کنید که کدام وسیله حمل و نقل را مد نظر دارید. شما می توانید قطار، هواپیما و یا اتوبوس را بسته به نیازتان انتخاب نمایید.

مثلا اگر قصد دارید در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد برسید بهتر است که بلیط هواپیما تهران قشم را خریداری کنید. چنانچه دوست دارید سفری ایمن، خاطره انگیز و البته راحت را تجربه نمایید، سفر با قطار را پیشنهاد می کنیم؛ ولی اگر هزینه بلیط برایتان مهم است و نمی خواهید خیلی هزینه کنید، خرید یک بلیط اتوبوس، کمک شایانی برای شما می باشد.

 

 

مدت زمان سفر از تهران به قشم با هواپیما

 

در بالا هم اشاره کردیم که اگر تمایل دارید در زمانی کوتاه از تهران به جزیره قشم برسید بهتر است که با هواپیما سفر کنید که خواسته شما را به بهترین شکل ممکن عملی می کند. شاید لازم باشد هزینه بیشتری بابت بلیط بپردازید؛ اما از طرفی دغدغه دیر رسیدن، خطرات جاده ای، کسلی در مسیر و … را نخواهید داشت. خوب است بدانید که فاصله هوایی استان بزرگ تهران تا جزیره قشم 1072 کیلومتر بوده و با هواپیما این مسیر را در کمتر از یک ساعت و 50 دقیقه می توان طی کرد. شما می توانید بلیط این مسیر را به صورت اینترنتی و آنلاین از سایت های معتبر خریداری نمایید.
اگر نتوانستید بلیط هواپیما از تهران تا قشم را به صورت مستقیم تهیه کنید، پیشنهاد می کنیم ابتدا به بندرعباس رفته و از آنجا به بعد را سوار اتوبوس شوید. قادرید که مسیر بندرعباس تا قشم را با اتوبوس های دریایی بروید، در چنین شرایطی پیش از سفر ساعت حرکت اتوبوس ها را از اسکله شهید حقانی چک کنید؛ زیرا گاهاً به دلیل شرایط نامناسب جوی، ساعت حرکت اتوبوس ها به تعویق می افتد. ساعات پرواز هواپیماها نیز ممکن است به خاطر شرایط آب وهوا در حال تغییر باشد.

 

پرواز تهران به قشم در کدام فرودگاه صورت می گیرد؟

 

برای پروازهای تهران به قشم، سفر خود را از فرودگاه بین المللی مهرآباد آغاز کرده و در فرودگاه بین المللی قشم به زمین خواهید نشست. ضمناً پروازهای مسیر نام برده در تمام ایام هفته و در ساعت های مختلف برقرار است. فیمت این بلیط با توجه به فاکتورهای موجود از جمله نوع هواپیما و کلاس آن متغیر بوده و برای مطلع شدن از آخرین نرخ بلیط باید به سایت های عرضه کننده بلیط سر بزنید.

 

 

مدت زمان سفر از تهران به قشم با قطار

 

به طبع یکی از راحت ترین و ایمن ترین وسایل نقلیه عمومی، قطار است. در سال های اخیر تمایل مسافران به استفاده از قطار برای سفرهای طولانی مدت بیشتر شده زیرا علاوه بر مزیت های نام برده، هزینه سفر را می تواند کاهش دهد. همه افرادی که تجربه سفر با قطار را داشته اند از خاطره انگیز بودن ان صحبت می کنند. سفر با هواپیما شاید بتواند شما را در کمترین زمان به مقصد برساند اما قطعاً لذت سیاحت از مسیر را از شما خواهد گرفت. شما در قطار می توانید از سر جای خود بلند شوید، در راه رو آن قدم بزند و از زیبایی مسیر کامیاب گردید.
این تنها مزایای سفر با قطار نیست، فرض کنید با خانواده به سفر می روید و دوست ندارید در حین مسیر فرد غریبه ای در جمع شما قرار بگیرد. با رزرو یک کوپه به طور کامل این شرایط را برای خود و خانواده فراهم کنید که فقط خودتان در آن قرار بگیرید. در ضمن شرایطی محیاست که بانوان یا آقایان در صورت تمایل در کوپه مربوط به خانم ها یا آقایان قرار بگیرند.
گفتنی است که هیچ قطاری به طور مستقیم از تهران به قشم نمی رود بلکه شما باید بلیط قطار تهران بندرعباس را خریداری نمایید و پس از آن خود را از این ایستگاه به اسکله شهید حقانی برسانید و باقی مسیر را با اتوبوس‌ های دریایی طی کنید که قطعاً سوار شدن بر آنها نیز یک تجربه شیرین خواهد بود. برای رسیدن به بندرعباس از تهران با قطار، قریب به 15 ساعت و 20 دقیقه در راه هستید. فراموش نکنید که بلیط قطار را پیش از آغاز سفر به صورت آنلاین تهیه نمایید.

 

 

مدت زمان سفر از تهران به قشم با اتوبوس

 

چنانچه به دنبال وسیله نقلیه ای ارزان قیمت و در عین حال ایمن هستید، بلیط اتوبوس تهران بندرعباس را به شما پیشنهاد می کنیم. خیلی از افراد نمی خواهند این مسیر طولانی را خودشان رانندگی کنند و دغدغه مسائل بین راه را داشته باشند، بنابراین با اتوبوس به سفر می روند. خوب است بدانید که مسیر تهران تا بندرعباس تقریبا 1300 کیلومتر بوده و برای رسیدن به مقصد حدودا 14 تا 16 ساعت را در راه هستنید. اصلاً نگران سختی مسیر نباشید، امروزه اتوبوس هایی در پایانه ها مشغول جابجایی مسافران هستند که از امکانات خوب رفاهی برخوردار می باشند. شما می توانید زمان خرید بلیط، اتوبوس های VIP را انتخاب کنید که صندلی های آن قابلیت تبدیل شدن به تخت را دارند و مسافر با خیال راحت می تواند در مسیر، استراحت کند. صندلی برخی از این اتوبوس ها از نظر راحتی با صندلی هواپیما مقایسه می شوند. هزینه بلیط اتوبوس وی آی پی، قدری
گرانتر از بلیط اتوبوس های معمولی هستند. فراموش نکنید که از پایانه جنوب تهران سفر شما آغاز می شود. پس از اینکه از تهران به بندرعباس رسیدید، به اسکله شهید حقانی بروید و از آنجا با اتوبوس های دریایی خود را به قشم برسانید.

 

خرید بلیط

 

برای خرید بلیط هواپیما، قطار و یا اتوبوس راه کارهای متفاوتی وجود دارد. مانند سال ها پیش نیازی نیست که به دفاتر فروش بلیط یا آژانس های مسافرتی بروید، و بلیط را حضوری خریداری کنید. با روی کار آمدن سایت های عرضه کننده بلیط، این کار به سادگی و در کمترین زمان ممکن صورت می پذیرد. برای خرید از سایت کافیست که ابتدا نوع وسیله نقلیه را تعیین کرده و در ادامه فیلدهای خواسته شده از جمله نام و نام خانوادگی، تعداد مسافر، مبدأ و مقصد و همین طور تاریخ حرکت را پر کرده و با زدن دکمه تایید به صفحه بعد بروید.
در این مرحله می بینید که با توجه به اطلاعات وارد شده از سوی شما، بلیط های موجود، پیشنهاد می شوند. آنگاه می توانید بسته به نیاز و بودجه مالی یکی را برگزینید و هزینه آن را آنلاین پرداخت کنید. با این کار شما علاوه بر هزینه ها در زمان نیز صرفه جویی می کنید، در ضمن این فرصت را دارید که از زمان برگزاری تورهای مسافرتی مطلع شوید و برای پایین آوردن هزینه ها، از آنها استفاده نمایید.
روش بعدی این است که با اپلیکیشن هایی که قابلیت نصب بر روی تلفن های شما را دارند، بلیط مقصد را رزرو و خریداری نمایید. این راه کار نیز مانند خرید اینترنتی عمل می کند. در آخر هم اگر نمی توانید با یکی از این دو روش گفته شده بلیط خود را خریداری کنید، به یکی از دفاتر فروش یا آژانس ها مراجعه کرده و بلیط را حضوراً به ثبت رساند و دریافت نمایید.

صندلی غذای کودک زویی خوبه؟

عاداتی که موجب کمردرد می‌شوند

انواع کمر درد | علائم، علت و روش های درمان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا