بیوگرافی لیام همسورث

یکشنبه 17 دی 1402 بیوگرافی
لیام همسورث

بیوگرافی لیام همسورث

نام:لیام همسورث

تاریخ تولد: ۱۳ ژانویهٔ ۱۹۹۰ ‏(۳۳ سال)

متولد :ملبورن، ویکتوریا

کشور متولد: استرالیا

پیشه :بازیگر

سال‌های فعالیت:2006تاکنون

همسر: مایلی سایرس (ا. ۲۰۱۸–ج. ۲۰۲۰)

لیام همسورث

لیام همسورث

لیام همسورث کیست؟

لیام همسورث، بازیگر خوش تیپ و توانمند استرالیایی،است. او کار خود را با بازی در چندین سریال تلویزیونی استرالیایی مانند همسایگان و شاهزاده فیل آغاز کرد، اما بیشتر برای بازی در نقش گیل هاتورن در مجموعه فیلم‌های بازی‌های گرسنگی و گاله هاوتورن در فیلم روز استقلال: بازخیز شناخته شده است.

لیام همسورث یکی از بازیگران با استعداد و خوش چهره نسل خود است. او کارنامه موفق و پرباری دارد و مطمئناً در سال‌های آینده شاهد چیزهای بزرگتری از او خواهیم بود.

 

لیام همسورث متولد چه سالی است

لیام همسورث در 13 ژانویه 1990 در ملبورن استرالیا به دنیا آمد.لیام همسورث از خانواده لئونی و کریگ همسورث به دنیا آمد. پدرش به عنوان مشاور خدمات اجتماعی محلی کار می کرد در حالی که مادرش معلم انگلیسی بود.

 

برادران لیام همسورث

دوره نوجوانی لیام همسورث

او سال های کودکی خود را در ملبورن و همچنین بولمان، شهر کوچکی در اوت بک، جایی که والدینش در مزرعه ای کار می کردند، گذرانده است. زنده ترین خاطرات کودکی او ماجراجویی با برادرانش در بیابان بولمان، در میان بوفالوها و تمساح ها است.

هنگامی که او هشت ساله بود، خانواده اش در جزیره فیلیپ، جایی که پدر و مادرش هنوز در آن زندگی می کنند، ساکن شدند. در سال های نوجوانی، او بیشتر وقت خود را به موج سواری با برادرانش می گذراند.

او دو برادر بزرگتر به نام های لوک همسورت  و کریس همسورث دارد که هر دو بازیگر هستند. در حالی که لوک یک چهره قابل توجه در تلویزیون استرالیا است، کریس یکی از ستاره های هالیوود است. برادران رقابت سالمی دارند و در پروژه های خود به یکدیگر کمک می کنند.

فارغ التحصیل مقطع دبیرستان می باشد، با کلاس های بازیگری شروع کرد و حالا در کنار ترانه سرایی، خواننده، آهنگساز و مدل بوده و طرفدار رژیم غذایی وگن می باشد

لیام همسورث

لیام همسورث

حرفه لیام همسورث

لیام همسورث در نمایش‌های مدرسه شرکت کرد و در سن 16 سالگی تست‌زنی را آغاز کرد. فعالیت حرفه‌ای او در سال 2007 با حضور مهمان در دو سریال استرالیایی “خانه و دور” و “دختران مک‌لئود” آغاز شد.

اولین نقش اصلی او در نمایش “همسایه ها” بود که برادر بزرگترش لوک قبلا در آن بازی کرده بود. او از سال 2007 تا 2008 نقش جاش تیلور، یک پاراپلژیک ورزشی را به تصویر کشید.

در سال 2008، او نقش مهمی در برنامه تلویزیونی کودکان «شاهزاده فیل» داشت. او در 26 قسمت در نقش مارکوس، گیتاریست اصلی گروهی که توسط قهرمان اصلی تشکیل شده بود، بازی کرد.

در سال 2009، او در یکی دو قسمت از مجموعه تلویزیونی “رضایت” ظاهر شد. او در همان سال با بازی در فیلم بریتانیایی «مثلث» به اکران بزرگ دست یافت. او همچنین در نقش کوتاهی در فیلم «دانستن» ظاهر شد.

او در سال 2010 در فیلم «بی مصرف ها» ساخته سیلوستر استالونه بازی کرد. با این حال، پس از حذف شخصیت او از فیلمنامه، استالونه به او پیشنهاد بازی در دنباله 2012 “The Expendables 2” را داد.

او در سال 2010 برای نقش اصلی در فیلم درام «آخرین آهنگ» انتخاب شد. او در این فیلم در مقابل نامزد آینده اش مایلی سایرس بازی کرد. او همچنین در یکی از موزیک ویدیوهای او با عنوان “وقتی به تو نگاه می کنم” ظاهر شد.

در سال 2011، او یکی از نقش‌های اصلی به نام گیل هاثورن را در فیلم اقتباسی از سری رمان‌های پرفروش «بازی‌های گرسنگی» اثر سوزان کالینز دریافت کرد. اولین فیلم این مجموعه با نام «بازی‌های گرسنگی» در سال 2012 اکران شد و پس از آن سه فیلم دیگر در سه سال آینده عرضه شد.

او در سال 2013 در درام جنگی “عشق و افتخار” بازی کرد که در ابتدا دو سال قبل فیلمبرداری شد. در همان سال در فیلم جنایی درام «امپایر استیت» بازی کرد. او همچنین در کنار هریسون فورد، گری اولدمن و امبر هرد در فیلم پارانویا بازی کرد.

در سال 2015، او در فیلم «خیاط لباس»، یک کمدی انتقام جویانه استرالیایی بر اساس رمانی به همین نام، ظاهر شد. او در این فیلم با کیت وینسلت کار کرد و نقش معشوق او را بازی کرد.

 

در سال 2016، او به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم «روز استقلال: تجدید حیات» که دنباله فیلم «روز استقلال» محصول 1996 است، انتخاب شد. او نقش خلبان آمریکایی جیک موریسون را به عنوان بخشی از گروه بازیگران بازی کرد.

جوایز و دستاوردها لیام همسورث

نامزد جایزه MTV Movie Award بهترین ستاره نوظهور برای فیلم آخرن آهنگ (۲۰۱۰)
نامزد جایزه MTV Movie Award بهترین مبارزه برای فیلم بازی های گرسنگی (۲۰۱۲)
نامزد جایزه MTV Movie Award بهترین بازیگر مرد برای فیلم بازی های گرسنگی (۲۰۱۲)
نامزد جایزه MTV Movie Award بهترین تیم برای فیلم بازی های گرسنگی (۲۰۱۲)
برنده جایزه Teen Choice Award بهترین بازیگر فیلم اکشن برای فیلم بازی های گرسنگی (۲۰۱۲)
برنده جایزه Teen Choice Award بهترین بازیگر فیلم اکشن برای فیلم بازی های گرسنگی: اشتیاق (۲۰۱۳)
برنده جایزه Teen Choice Award بهترین بازیگر فیلم اکشن برای فیلم بازی های گرسنگی: زاغ مقلد – قسمت اول (۲۰۱۴)
برنده جایزه Teen Choice Award بهترین بازیگر فیلم اکشن برای فیلم بازی های گرسنگی: زاغ مقلد – قسمت دوم (۲۰۱۵)
برنده جایزه People’s Choice Award بهترین بازیگر مرد فیلم اکشن برای فیلم بازی های گرسنگی: زاغ مقلد – قسمت دوم (۲۰۱۵)
برنده جایزه MTV Movie Award بهترین بازیگر مرد برای فیلم لباس گرم (۲۰۱۸)
برنده جایزه Teen Choice Award بهترین بازیگر فیلم اکشن برای فیلم لباس گرم (۲۰۱۸)رد

 

لیام همسورث

لیام همسورث

فیلم‌شناسی  لیام همسورث

۲۰۰۰-۲۰۰۷ همسایگان (مجموعه تلویزیونی)
۲۰۱۰ آخرین آهنگ
۲۰۱۰ در تاریکی
۲۰۱۱ بازی های گرسنگی
۲۰۱۲ پارانویا
۲۰۱۳ بازی های گرسنگی: اشتیاق
۲۰۱۴ لباس گرم
۲۰۱۴ بازی های گرسنگی: زاغ مقلد – قسمت اول
۲۰۱۵ بازی های گرسنگی: زاغ مقلد – قسمت دوم
۲۰۱۶ روز استقلال: بازخیز
۲۰۱۷ آدمکش
۲۰۱۸ لباس گرم ۲
۲۰۱۹ یک بار مصرف ۲
۲۰۲۰ نامحدود با کریس همسورث
۲۰۲۲ پوکر فیس

همسر لیام همسورث

همسر لیام همسورث

زندگی شخصی لیام همسورث

لیام همسورث در ژوئن 2009، در طول فیلمبرداری فیلم “آخرین آهنگ” با مایلی سایرس آشنا شد. با این حال، آنها سه سال با هم رابطه داشتند تا اینکه در ژوئن 2012 نامزدی خود را اعلام کردند. آنها بیش از یک سال با هم زندگی کردند تا اینکه در سپتامبر 2013 به طور دوستانه از هم جدا شدند. در اوایل سال 2015، آنها دوباره رابطه خود را احیا کردند و در حال حاضر نامزد هستند.

لیام همسورث و مایلی سایرس در 23 دسامبر 2018 در یک مراسم خصوصی در فرانکلین، تنسی ازدواج کردند.
او با الهام از والدینش که بیست سال برای حمایت از کودکان کار می کردند، سفیر بنیاد کودکی استرالیا شد. او قصد دارد الگوی خوبی برای کودکان باشد.

 

لیام همسورث

لیام همسورث

نکاتی که احتمالا درباره ی لیام همسورث نمی دانید:

دو برادر بزرگتر دارد که هر دو بازیگران مشهوری هستند :کریس همسورث و لوک همسورث

فیلمهای محبوبش The Departed و Step Brothers و بازیگران محبوبش Leonardo Di Caprio و Heath Ledger و Paul Nioman هستند.

عمویش به نام Rodd Ansel الهام بخش ساخت فیلم Crocodile Dunde بوده است.

شغل های زیادی تجربه کرده از جمله نانوا و پارک کننده ماشین ها.

سفیر سازمان حمایت از کودکان استرالیا می باشد.

لیام گیاه خوار است.

برای بازی در نقش شخصیت Thor تست بازیگری داده بود اما در نهایت نقش به برادر بزرگتش Chrisرسید.

وی همچنین قرار بود در قسمت اول Expendables حضور داشته باشد اما بخاطر تست بازیگری برای فیلمThor نتوانست به زمان موعد سازندگان آن فیلم برسد و در عوض در قسمت دوم به گروه ملحق شد.

Liam پس از بازی در فیلم The Last Song در کنار Miley Syrus با او دوست شد، این رابطه سه سال دوام داشت و این دو در سال ۲۰۱۳ از هم جدا شدند، پس از آن مدتی شایعاتی درباره ی رابطه Liam Hemsworth و Nina Dobrev به گوش می رسید اما در سال ۲۰۱۶ مجددا Liam و Miley با هم نامزد شدند و در سال ۲۰۱۸ با هم ازدواج کردند.

شهلا ریاحی

بیوگرافی شهلا ریاحی

لیلا حاتمی

بیوگرافی لیلا حاتمی ، بازیگر مشهور و بااستعداد سینمای ایران

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا