مجلل‌ترین جشن‌های ازدواج در تاریخ

شنبه 20 بهمن 1397 گوناگون
مجلل‌ترین جشن‌های ازدواج در تاریخ

شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون

 

 پرهزینه ترین و مجلل ترین جشن های ازدواج در تاریخ

یکی از معروف ترین جشن ها، مراسم ازدواج شاهزاده ویلیام با کیت میدلتون در 29 آوریل سال 2011 است که مانند تمام ازدواج های سلطنتی، مجلل و پر زرق و برق بود. لباس عروس طراحی الکساندر مک‌کوئین بود که ارزشی بالغ بر 400 هزار دلار داشت. همچنین کیک عروسی (کلوچه های شکلاتی ای که خود شاهزاده سفارش داده بودند)، حدود 80000 دلار هزینه برداشته بود که به ترتیب توسط فیونا کایرنز و شرکت کیک پزی مک‌ویتیس پخته شده بودند.

گل هایی که برای تزیین کلیسای وست ‌مینستر استفاده شده بود تقریبا 800 هزار دلار ارزش داشت. در حالی که این دو خانواده هزینه های جزییات این مراسم مانند لباس ها، کیک ها و گل ها را پرداخت می کردند، دولت انگلیس هزینه های امنیتی این مراسم را پوشش می داد که شامل حفاظت در مقابل میلیون ها سوء قصدی بود که ادعا می شد در بخش های مختلف اتفاق افتاده است. با توجه به اینکه 1900 میهمان در این مراسم شرکت داشتند، امنیت زیادی مورد نیاز بود. مجموع هزینه های لباس ها، کیک ها، مراسم و حفظ امنیت مراسم چیزی حدود 26 میلیون دلار برآورد شده است. این ازدواج سال هاست که موضوع کتاب های داستان است و عشق و احترام ما به جوانان خانواده های سلطنتی نیز همچنان رو به کاهش است.


 

شاهزاده چارلز و دایانا اسپنسر

 

 مجلل‌ترین جشن‌های ازدواج در تاریخ

29 جولای سال 1981 دنیا شاهد ازدواج پرنسس دایانا و شاهزاده چارلز بود، ازدواجی که از تلویزیون پخش شد و 450 میلیون نفر از سراسر دنیا تماشاگر این جشن از طریق تلویزیون بودند و این تعداد تنها کسانی بودند که از طریق تلویزیون شاهد این ازدواج بودند.

همچنین 2500 نفر از جمله بانوی اول آن زمان ایالات متحده، نانسی ریگان، نخست وزیر مارگارت تاچر، تقریبا تمام پادشاهان اروپایی و شمار زیادی از افراد برجسته دیگر جزو میهمانان حاضر در این جشن بودند. لباس دایانا واقعا به زیبایی لباس های قصه پریان بود. لباسی که از پارچه های براق و تور های آنتیک و گران قیمت دوخته شده بود با دنباله ای به اندازه 25 فوت که توسط امانوئل طراحی شده بود. با توجه به نرخ تورم، هزینه کل این جشن 110 میلیون دلار بوده است که احتمالا یکی از پرهزینه ترین جشن های ازدواج در طول تاریخ بوده است. تقریبا 15 سال بعد، در سال 1996 این زوج سلطنتی از یکدیگر جدا شدند. یک سال بعد دایانا در یک حادثه رانندگی جان باخت.


 

مایکل داگلاس و کاترین زتا جونز

 

 پرهزینه ترین و مجلل ترین جشن های ازدواج در تاریخ

بانوی زیبای ولز، کاترین زتا جونز و ستاره سینما، مایکل داگلاس، در نوامبر سال 2000 جشن ازدواج بسیار پر زرق و برقی در هتل پلازا واقع در شهر نیویورک، برپا کردند. زتا جونز لباس عروسی خوش فرم و خوش دوختی که آن را کریستین لاکروآ طراحی کرده بود به تن داشت. جک نیکلسون، مگ رایان و گلدی هان جزو 350 ستاره میهمان حاضر در این جشن بودند و گروه موسیقی 40 نفره ولز در طول مدت مراسم مشغول نواختن موسیقی بودند.

پذیرایی این جشن شامل اجرای زنده بانی تایلر، آرت گارفانکل و جیمی بافت بود و شام مفصلی شامل جگر غاز، لابستر و بره ولزی سرو شد. هزینه عروسی 1.5 میلیون دلار برآورد شده است. در این جشن منحصر بفرد، میهمانان می بایست دعوت نامه ی خود را در بخش ورودی تحویل می دادند تا گارد امنیتی با توجه به هولوگرام برجسته روی کارت های دعوت، معتبر بودن آنها را تایید کند.


 

کیم کارداشیان و کریس هامفریز

 

 پرهزینه ترین و مجلل ترین جشن های ازدواج در تاریخ

کیم کارداشیان پیش از ازدواجش با ستاره تیم NBA کریس هامفریز یکبار ازدواج کرده بود منتها آن ازدواجش خارج از پوشش رسانه ها بود. در تاریخ 20 اوت سال 2011 فیلم مراسم ازدواج این زوج برای شبکه ئی! تهیه شده و در ماه اکتبر از تلویزیون پخش شد. نام این برنامه “ازدواج رویایی کیم: یک رویداد کارداشیانی” بود و بیش از 8 میلیون بیننده داشت.

رنگ های اصلی تم عروسی، سفید و مشکی بود و مراسم در یک شهرک خصوصی در مونته سیتوی کالیفرنیا برگزار شد. کیم لباس های بسیاری عوض کرد که همه آنها را ورا ونگ بصورت سفارشی طراحی کرده بود. رابین تیک در قسمت اول جشن، آهنگ ترکیبی ای از آهنگ های ” بیا باهم بمانیم” و “فرشته ها” را اجرا کرد و پس از آن عروس و داماد کیک عروسی خود به ارتفاع 6 فوت را بریدند. آنها به مدت 72 روز با یکدیگر زندگی کردند پیش از آن که عروس درخواست طلاق بدهد.


 

کیم کارداشیان و کانیه وست

 

 پرهزینه ترین و مجلل ترین جشن های ازدواج در تاریخ

کیم کارداشیان در ازدواج سوم خود در 24 مه سال 2014 در فلورانس ایتالیا با خواننده رپ، کانیه وست ازدواج کرد. مراسم ازدواج آنها در یک قلعه متعلق به قرن شانزدهم برگزار شد و آنها ماه عسل خود را در پاریس گذراندند. هزینه این جشن عروسی بدون در نظر گرفتن ماه عسل، 2.8 میلیون دلار بود و بسیاری از ستاره ها و چهره های معروف در این جشن حضور داشتند.

برادر کیم، راب کارداشیان، همچنین آنا وینتور، جی-زی و بیانسه در این جشن حضور نداشتند. کانیه در پذیرایی بعد از شام با اجرای لانا دل ری، و در روز عروسی، با پوشیدن لباس هایی با برند ژیوانشی و اجرای آهنگی عاشقانه از آندریا بوچلی زمانی که عروس در حال عبور از راهرو برای رسیدن به جایگاه بود، کیم را غافلگیر کرد. در این ضیافت، جان لجند آهنگ معروف خود با نام “تمام من” را اجرا کرد در حالی که مجسمه ها و تندیس های ونسا بیکرافت، مانند یک موزه هنری در معرض نمایش قرار می گرفت. اکنون سه سال است که این زوج ازدواج کرده اند و همچنان زندگی مشترک خود را ادامه می دهند.


 

تام کروز و کیتی هلمز

 

 پرهزینه ترین و مجلل ترین جشن های ازدواج در تاریخ

تام کروز و کیتی هلمز در تاریخ 18 نوامبر سال 2006 در قلعه اودسکالچی – که در قرن پانزدهم به عنوان اسلحه خانه استفاده می شده است، ازدواج کردند. میهمانان از محیطی که در زمان جاری شدن خطبه عقد بین این زوج با نور ملایمی نورپردازی شده بود لذت بردند. این زوج لباس های برند آرمانی به تن داشتند. کیتی دو لباس سفارشی داشت که توسط طراح مشهور این کمپانی طراحی شده بود و روی یکی از لباس ها کریستال های تزئینی سواروفسکی کار شده بود.

این زوج طبق رسم و سنت ساینتولوژی (مکتب علم گرایی) با رد و بدل کردن دو حلقه، با یگدیگر ازدواج کردند و پس از آن نوبت اجرای آندریا بوچلی شد. هزینه برآورد شده این جشن با کیکی 5 طبقه و آتش بازی ای جذاب و عالی، 3 میلیون دلار بود و این همان ازدواج رویایی کیت و داماد بود. دو سال پیش از آن، کیتی به مجله سونتین گفته بود: «من در گذشته به عنوان یک دختر بچه، همیشه با خودم فکر می کردم که با تام کروز ازدواج خواهم کرد». کمتر از شش سال بعد، این زوج از یکدیگر جدا شدند.


 

وانیشا میتال و آمیت بهاتیا

 

 مجلل‌ترین جشن‌های ازدواج در تاریخ

وقتی که دختر یکی از ثروتمندترین افراد هند ازدواج می کند، با اطمینان می توان گفت که این مراسم یکی از پرهزینه ترین و مجلل ترین جشن ها خواهد بود. وانیشا میتال، دختر لاکشمی میتال، در سال 2004 با مدیر بانک، آمیت بهاتیا در قصر وو لو ویکومت که متعلق به قرن هفدهم است، ازدواج کرد. (آنها ضیافت را با برگزاری جشن نامزدی در کاخ ورسای آغاز کردند).

میهمانان دعوت نامه ای 20 صفحه ای، در جعبه ای از جنس نقره همراه با بلیط های هواپیما به مقصد پاریس دریافت کردند. هنرمندان خالکوبی با حنا و طراحان دکور نیز به پاریس رفته بودند. دکوراسیون شامل فیل هایی از جنس فایبرگلاس، منارها و مقدار فراوانی گل میخک بود. در همه این تزئینات از الماس استفاده شده بود و میهمانان از بهترین خدمات بهره مند بودند. هزینه کلی این مراسم بین 60 تا 78 میلیون دلار گزارش شده است. این زوج قبل از جدایی از یکدیگر صاحب سه فرزند شدند.


 

پل مک کارتنی و هدر میلز

 

 پرهزینه ترین و مجلل ترین جشن های ازدواج در تاریخ

عضو اصلی گروه موسیقی بیتلز در تاریخ 11 ژوئن 2002، با هدر میلز ازدواج کرد. مراسم ازدواج در قلعه ای واقع در روستای گلس لاخ ایرلند برگزار شد. میلز لباس سفید مایل به کرم خود را خودش طراحی کرده بود و دسته گل او شامل 11 شاخه گل رز از کمپانی مک کارتنی بود که بعد از لباسش، بسیار مورد توجه واقع شد.

در منوی غذاهای این جشن فقط غذاهای گیاهی به چشم می خورد و موسیقی دان ها و نوازنده های بسیاری مانند هم گروهی پل در گروه بیلتز، رینگو استار، کریسی هایند و دیوید گیلمور در این مراسم حضور داشتند. این ضیافت هزینه ای معادل 3.2 میلیون دلار در پی داشت و یک ضیافت کاملا خصوصی بود، اگرچه هلیکوپترهایی بر فراز آسمان در حال پرواز بودند تا از دور شاهد این مراسم باشند. مایلز و مک کارتنی در سال 2008 از یکدیگر جدا شدند که این جدایی نیز برای آنها بسیار گران تمام شد.


 

لایزا مینلی و دیوید جست

 

 پرهزینه ترین و مجلل ترین جشن های ازدواج در تاریخ

در مارس 2002، لایزا مینلی با دیوید جست تهیه کننده، در کلیسای ماربل کلیجییت واقع در شهر نیویورک ازدواج کرد. میهمانان این جشن شامل دونالد ترامپ، آنتونی هاپکینز و تعدادی دیگر از چهره های مشهور و شناخته شده بودند. الیزابت تیلور و مایکل جکسون جزو هیئت همراه عروس بودند.

عروس لباسی با دنباله ای بسیار بلند با طراحی باب مکی و کت تمام قد سفید رنگ براقی از جنس خز مینک که هدیه ای از دلال خز، دنیس باسو بود را به تن داشت. ناتالی کول آهنگ “فراموش نشدنی” را اجرا کرد و گفته می شود که تونی بنت و استیوی واندر نیز در این ضیافت برنامه اجرا کرده اند. 850 میهمان شاهد سوگند خوردن این زوج بودند.

با وجود هیئت همراه 36 نفره عروس، این ضیافت بزرگ و باشکوه 3.5 میلیون هزینه در پی داشت. 16 ماه بعد از این تاریخ، این زوج اقدام به طلاق کردند که در سال 2007 آنها رسما از یکدیگر جدا شدند. جست در سال 2016 درگذشت.


 

وین رونی و کالین مک لاکلین

 

 پرهزینه ترین و مجلل ترین جشن های ازدواج در تاریخ

بازیکن معروف منچستر یونایتد، وین رونی و کالین مک لاکلین، همبازی دوران کودکی او و مدل و عضو فعال فعالیت های بشر دوستانه، در سال 2008 در یک روز بارانی در ایتالیا ازدواج کردند. به گزارش خبرگزاری تلگراف کل این مراسم ازدواج –که در ویلایی ایتالیایی متعلق به قرن هفدهم- برگزار شد بیش از 6 میلیون دلار هزینه داشت. گفته می شود 3 میلیون دلار دیگر فقط هزینه دستمزد عکاسان حرفه ای این مراسم بوده است.  عروس، لباس عروسی با برند مارکزا پوشیده بود و با یک قایق تفریحی لوکس و تجملی به محل برگزاری جشن وارد شد. این زوج تا به امروز صاحب 3 فرزند پسر شده اند و هر دو از چهره های مشهور و محبوب در بریتانیا هستند.


 

خدیجه آژاخووز و سعید گاتسریو

 

 پرهزینه ترین و مجلل ترین جشن های ازدواج در تاریخ

یک بیلیون دلار برای جشن عروسی؟ چرا که نه! وقتی که سعید گاتسریو و خدیجه آژاخووز در رستوران سافیسای شهر مسکو ازدواج کردند، هیچ گونه حد و مرزی برای تحقق رویاهای آنها وجود نداشت. این زوج روزی فراموش نشدنی برای 600 میهمان حاضر در این جشن رقم زدند.

آنها سقف و دیوارهای لابی رستوران را با گل پوشانده بودند، جنیفر لوپز (و استینگ و انریکه ایگلسیاس) را برای اجرای برنامه دعوت کرده بودند و کیکی نه طبقه که حتی از عروس هم بلندتر بود، تدارک دیده بودند. عروس لباسی از برند الی صعب که کار شده و سنگ دوزی شده بود و گفته می شود ارزش آن 1 میلیون دلار بوده است به تن داشت. همچنین گوشواره ها، تاج، دستبند و گردنبند عروس همگی از الماس ساخته شده بودند. هدیه های عروسی در جعبه هایی از جنس طلا قرار داده شده بودند تا یادبودهایی جاودانه برای این جشن خجسته باشند.

جشن های ازدواج، مراسم بسیار مهمی هستند و اینکه شما چقدر برای آن هزینه کرده اید مهم نیست. این زوج های تازه ازدواج کرده ثروتمند ممکن است که مراسم شان کمی پر زرق و برق تر از زوج های طبقه متوسط باشد، ولی چرا نباید در این روز و یا در برخی مواقع روزهای ویژه و بخصوص سنگ تمام بگذاریم؟ در انتها امیدواریم که همه ازدواج ها به اندازه یک عمر تداوم داشته باشند.

منبع : برترینها

گرسنگی کاذب چیست؟و راههای درمان آن

گرسنگی کاذب چیست؟و راههای درمان آن

خواص و مضرات کله ‌پاچه چیست

آشنایی با بعضی از خواص و مضرات کله ‌پاچه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا