چاقی صورت / انواع ماسک چاق کننده صورت

دوشنبه 7 تیر 1400 آرایش پوست ومو
chagey sorat

ماسک چاق کننده صورت

]چاقی صورت باعث جوان شدن و شاداب شدن صورت می شود و گونه های افتاده و لاغر شما را پیرتر نشان می دهد لاغری صورت به خاطر رژیم لاغری سخت و ورزش سنگین و نوشیدن دم نوشهای چربی سوز  یا به خاطر استرس و افسردگی است  . راهای مختلفی  برای چاقی صورت وجود دارد یکی از این راه ها استفاده از ماسک های طبیعی،  که تاثیر زیادی در چاق شدن گونه‌ها و صورت دارند. در بخش سلامت پوست و مو مجله دایان با انواع ماسک چاق کننده صورت با ما همراه باشید

دقت کنید که پیش از مصرف هر ماسکی مقداری از آن را روی بازوی خود بزنید و پنج دقیقه صبر کنید. اگر پوست واکنشی نشان نداد، می‌توانید از آن ماسک روی پوست صورتتان  قرار دهید.

انواع ماسک چاق کننده صورت؛

 ماسک بلوبری  :

برای تهیه این ماسک  یک قاشق چایخوری پودر دانه بلوبری را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا به یک خمیر سفت تبدیل شود. این  ماسک را به مدت ۱۰ دقیقه روی گونه‌ها بگذارید . سپس صورت را با آب خنک، آبکشی کنید.

ماسک عسل:

این ماسک را هفته ای 2 تا 3 بار  استفاده کنید . برای تهیه این ماسک، یک قاشق چایخوری عسل را روی گونه‌ها قرار دهید. این ماسک را به آرامی روی پوست ماساژ دهید و پس از ده دقیقه صورت را بشویید.

ماسک سیب زمینی و گلاب :

برای تهیه این ماسک سیب‌زمینی را با دنده ریز رنده کرده و به میزان کافی گلاب به آن اضافه کنید . اگر پوستی چرب دارید چند قطره آب لیمو و اگر پوستی خشک دارید ، کمی عسل به  ماسک خود  اضافه کنید. ابتدا صورت‌تان را بشویید و سپس این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید.و سپس صورت خود را بشویید.

اگر به دنبال روش‌های مثل تزریق ژل و تزریق چربی نیستید این ماسک‌های چاق کننده صورت را  امتحان کنید.

 

 ماسک جوانه گندم

جوانه گندم دارای ویتامین E و B  است که باعث آبرسانی و افزایش آب میان بافتی شده و باعث چاقی صورت می شود. همچنین  آنتی اکسیدانی جوانه گندم باعث رفع چین و چروک پوست می‌شوندو پوست را شاداب می کند

پودر جوانه گندم را با ماست تازه ترکیب کنید تا  خمیری شود. این ماسک را روی پوست صورت خود  به  ۵ الی ۱۰ دقیقه  قرار دهید  و به  آرام ماساز دهید . یا  یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم را با نصف موز له شده  و دو قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کرده و به مدت ۳۰ دقیقه بر روی پوست  قرار دهید

ماسک چاق کننده صورت با تخم رازیانه

یک قاشق مرباخوری پودر رازیانه  را در نصف لیوان آب جوش به مدت یک ساعت دم کنید.  سپس  صاف کنید و با کمی عسل و یک قاشق غذاخوری ماست شیرین ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه  این ماسک را روی صورت قرار دهید.

 

ماسک بذر شنبلیله چاق کننده صورت

بذر شنبلیله موجب سفتی گونه‌ها و عضلات صورت شوند. برای تهیه ماسک تخم شنبلیله  مقداری از بذر شنبلیله را یک شب در آب بخیسانید و سپس آن را بر روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از خشک شدن با آب بشویید یا  تخم شنبلیه را پودر کنید و یک قاشق از آن را با کمی  آب ترکیب کنید، تا خمیر شود. و روی پوست خود بگذارید و  ماسک را ابتدا به مدت ۱ الی ۲ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. سپس ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید تا خشک شود و با آب ولرم بشویید.  این ماسک را ۲ تا ۳ بار در روز استفاده کنید چرا که باعث چاق شدن سریع صورت می‌شود.

 

ماسک چاق کننده صورت

ماسک چاق کننده صورت

۴. ماسک سیب زمینی  مناسب برای چاقی و سفیدی صورت

ماسک سیب زمینی باعث روشن شدن پوست و آب رسانی به پوست می‌شود. کلاژن سازی، رفع چین و چروک و  آب رسانی پوست موجب می‌شود صورت شما چاق تر  و شاداب‌تر به نظر برسد.

برای تهیه این ماسک  مقداری سیب زمینی خام رنده شده را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت خود قرار داده و آرام ماساژ دهید.

 چاقی صورت با شیر خشک و شکر

پودر شیرخشک به  عنوان یک آبرسان عمل می‌کند.
کمی شیر خشک، روغن زیتون و شکر را  با هم مخلوط کنید  تا خمیری شود . این خمیر را به مدت  30 دقیقه روی صورتتان قرار دهید، سپس  بشویید.

 

ماسک چاق کننده صورت

ماسک چاق کننده صورت

 ماسک آلوئه ورا ماسک چاق کننده صورت

آلوورا خاصیت آبرسانی بالایی دارد . دارای ویتامین C و ویتامین E است که  برای شادابی و زیبایی پوست بسیار موثر است .

مقداری ژل آلوئه ورا طبیعی و خالص را روی صورت و گونه‌های خود بمالید و به صورت دورانی ماساژ دهید. بگذارید ژل آلوئه ورا حدود 30  دقیقه روی پوست بماند سپس بشویید این ماسک را هر روز استفاده کنید .

 ماسک خیار

ماسک  خیار  یک آبرسان و مرطوب کننده  طبیعی است.

برای تهیه ماسک خیار یک عدد خیار را رنده کرده و کمی گلاب  ترکیب کنید و این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بگذارید و سپس  بشویید.

 ماسک کره و شکر

ابتدا کره را با شکر ترکیب کنید تا  ترکیبی خمیری شکل به دست آید. سپس آن را روی پوست  صورت خود بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه بماند و سپس پوست خود را با شوینده مناسب بشویید. این ماسک  برای پوست چرب مناسب نیست.

ماسک گلاب و گلیسیرین

هر شب یک قاشق چای خوری گلیسیرین به کمی گلاب ترکیب کنید و شب قبل از خواب روی صورت بمالید و صبح  صورتتان را با آب گرم بشویید.

 ماسک شیر و عسل

ماساژ دادن مرتب صورت با ماسک شیر و عسل  باعث چاق شدن صورت می‌شود.  شیر و عسل را مخلوط کنید و این ماسک ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید.

 

10 روش جوان تر به نظر رسیدن

جوانسازی پوست/12 روش بسیار ساده ‌خانگی

روغن درخت چای

خواص شگفت انگیز روغن درخت چای

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا