ماسک های ضد چروک صورت

شنبه 14 اسفند 1400 آرایش پوست ومو
ماسک ضد چروک صورت

ماسک های ضد چروک صورت

همه ما به دنبال روش هایی برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک و از بین بردن سلول های مرده پوست هستیم . بهترین راه برای جلوگیری از آنها استفاده مداوم از ماسک های طبیعی است .

 

روغن‌های طبیعی ضد چروک

همانطور که می‌دانید بروز چین‌وچروک‌ها به دلیل تحلیل رفتن چربی‌ها، ماهیچه‌های صورت و از دست رفتن آب میان‌بافتی است. با افزایش سن از میزان چربی‌های زیر پوست کاسته می‌شود و بافت پوست نیز با کم‌آبی مواجه می‌شود. پیدایش چین‌وچروک‌های زودرس هم از همین قانون تبعیت می‌کنند. مثلاً خشکی پوست، رژیم‌های لاغری یا آفتاب‌سوختگی موجب از بین رفتن چربی و آب موجود در پوست می‌شوند. روغن‌های طبیعی نظیر روغن بادام تلخ، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن چوب صندل از بهترین روغن‌های گیاهی هستند که استفاده موضعی از آن‌ها می‌تواند به متعادل نگه داشتن پوست از نظر آب و چربی کمک کند. ویتامین‌ها و املاح معدنی موجود در آن‌ها می‌تواند به تغذیه سلول‌ها و آبرسانی عمقی کمک کند و مانع از شکستگی پوست و در مرحله بعد چروک شدن آن شود. اگر پوست شما چرب و جوش‌دار نیست، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً استفاده از یکی از این روغن‌ها را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. از این روغن‌ها می‌توانید به عنوان لوسیون پس از حمام هم استفاده کنید.

ماسک های ضد چروک صورت

ماسک های ضد چروک صورت

را چرخ کنید تا خمیری شکل شود, سپس به مدت یک شب تا صبح بگذارید روی صورتتان برای از بین برن چروک بماند و بعد صبح با آب ولرم آن را بشویید. شما می توانید از روغن شنبلیله یا آبی که تخم شنبلیله در آن جوشانده شده است هم, برای برطرف کردن چین و چروک صورت خود استفاده کنید.

 

  • ماسک ضد چروک آلوئه ورا:

استفاده از ژل برگ های گیاه آلوئه ورا به مدت بیست دقیقه بر روی صورت هر روزه می تواند چین و چروک صورت را از بین ببرد. علاوه بر این شما می توانید ژل آلوئه ورا را با محتویات یک کپسول ویتامین E مخلوط کنید و بر روی خطوط صورت خود بگذارید و بعد از گذشت سی دقیقه صورت خود را آبکشی کنید.

  • ماسک ضد چروک موز:

برای برطرف کردن خطوط چروک صورت دو عدد موز را با قاشق یا چنگال له کنید و بر روی پوست صورت خود بمالید و بعد از گذشت سی دقیقه آن را آبکشی کنید و صورت خود را با کرم مرطوب کننده چرب کنید. علاوه بر این ماسک موز، می توانید از ترکیب یک عدد موز له شده با یک قاشق مربا خوری آب پرتقال و یک قاشق مربا خوری ماست به مدت پانزده تا بیست دقیقه بر روی صورت خود نیز استفاده کنید.

 

  • ماسک ضد چین و چروک بادام:

یک مشت بادام را یک شب در شیر بخوابانید و صبح بعد از پوست گیری آنها را چرخ کنید تا خمیری شکل شوند, این ماسک را به مدت بیست تا سی دقیقه بر روی پوست صورت خود نگه دارید و بعد با آب ولرم بشویید. حتی از این ماسک برای از بین بردن سیاهی دور چشم نیز می توانید بهره ببرید. ماساژ پوست صورت و دست و بدن با روغن بادام روند پیری پوست را به تاخیر می اندازد. از این ماسک ضد چروک می توانید هر روز استفاده کنید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

  • ماسک خیار:

یک عدد خیار سالادی را رنده کنید و خوب آبش را بگیرید, سپس به وسیله یک پنبه تمام صورت خود را به مدت سی دقیقه به آب خیار آغشته نمایید و بعد بشویید, استفاده هر روزه از این ماسک ضد چروک تاثیر فراوانی در از بین بردن خطوط صورت دارد. همچنین شما می توانید با استفاده از نصف خیار و چند عدد برگ نعناع یک پوره درست کنید و آن را با نصف استکان ماست چکیده مخلوط کنید و در یخچال بگذارید تا خنک شود و بعد به عنوان یک ماسک ضد چروک و آب رسان به پوست از آن مصرف کنید.

 

ماسک ضد چروک دور چشم

یکی از بهترین ماسک‌های درمانگر چین‌وچروک‌های دور چشم ماسک چای است. چای کیسه‌ای به دلیل داشتن تانن می‌تواند به آبرسانی و لیفت پوست دور چشم کمک کند. کافیست یک چای کیسه‌ای خیس را در یخچال قرار دهید تا خنک شود سپس روی چشم‌ها قرار دهید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی چشم‌ها باقی بماند سپس با یک دستمال تمیز چشم‌ها را خشک کنید.

ماسک عسل و آووکادو از دیگر ماسک‌های مناسب ضد چروک دور چشم است. این ماسک را با روش زیر تهیه کنید:

  • ۱ قاشق عسل
  • ۱ قاشق عصاره آووکادو

این دو ماده را مخلوط کنید تا به حالت خمیر درآید. ماسک را روی پوست اطراف چشم‌ها قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک چشم

لایه‌برداری پوست یکی از بهترین روش‌های از بین بردن چین‌وچروک‌های پوستی است. اگر هنوز در مرحله‌ای هستید که چین‌وچروک‌های شما منشا ماهیچه‌ای ندارد، استفاده از ماسک‌های لایه‌بردار بهترین گزینه پیش روی شماست. به کمک لایه‌برداری، سلول‌ها و بافت‌های مرده و شاخی شکل از بین رفته و جای خود را به سلول‌های جوان و تازه می‌دهند. ماسک‌های لایه‌بردار به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند، اما بهترین آنها، لایه‌بردار‌های خفیف هستند که به طور تدریجی عمل می‌کنند و فرصت تقسیم سلولی و تجدید بافت را برای پوست شما ایجاد می‌کنند. یکی از قویترین و بهترین ماسک‌های لایه‌بردار و ضد چروک را با این روش تهیه و استفاده کنید:

  • ۱ قاشق خاک رس
  • ۱ قاشق جو پرک
  • ۱ قاشق شیر خشک
  • ۱ قاشق روغن زیتون
  • ۱ قاشق عسل
  • ۱ قاشق آب
  • چند قطره روغن درخت چای

این مواد را به خوبی ترکیب کنید تا به حالت خمیر در آیند. سپس با یک برس نرم و تمیز روی سطح پوست پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست باقی بماند، سپس با آب سرد آبکشی کنید.

 

ماسک های ضد چروک صورت

ماسک های ضد چروک صورت

ماسک ضد چروک عسل، آووکادو و زرده تخم مرغ

آووكادو سرشار از ویتامین E است كه پوست را مرطوب می‌كند. تركیب آووكادو له شده، عسل و زرده تخم مرغ یك ماسك ایجاد می‌كند كه برای از بین بردن خطوط ریز اطراف دهان می‌توان از آن استفاده كرد. این ماسك را 20 دقیقه روی خطوط خنده قرار دهید. آووكادو بر رطوبت و چین و چروك پوست اثر دارد در حالی كه تخم مرغ و عسل گردش خون را در پوست افزایش می‌دهد. همان‌طور كه گفته شد ویتامین E برای از بین بردن خطوط خنده موثر است اگر نخواستید از آووكادو استفاده كنید، می‌توانید روغن ویتامین E را اطراف دهان استفاده كنید. این روغن هم باید حدود 10 دقیقه روی پوست بماند و بعد با آب گرم شسته شود.

کانسیلر چیست؟ 

کانسیلر چیست؟ 

تزریق ژل

تزریق ژل

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا