ماسک زغال خانگی/5 مزیت شگفت انگیز ماسک زغال صورت خانگی

جمعه 27 مرداد 1402 سلامت
ماسک زغال خانگی

 مزیت شگفت انگیز ماسک زغالی صورت خانگی

ماسک زغال خانگی اگر به این فکر می کنید که آیا محصولات مراقبت از پوست مبتنی بر زغال فقط مد جدید هستند یا واقعاً همانطور که اینترنت ادعا می کند مؤثر هستند، در مکان مناسبی هستید.

دلیل اینکه این روزها به نظر می رسد زغال فعال در هر محصولی وجود دارد این است که ثابت شده است که از نظر پاکسازی عمیق و پاکسازی منافذ پوست نتایج فوق العاده ای دارد.

با این حال، این که آیا برای همه انواع پوست مناسب است یا نه، سوالی است که باید قبل از شروع به کار در نظر بگیرید. ما مزایای استفاده از بسته های زغالی صورت را به همراه روش هایی برای ساخت بسته زغالی خود در خانه شرح داده ایم.

در ادامه بخوانید تا فواید بی شمار این ماده شگفت انگیز را کشف کنید.

 

ماسک زغال خانگی

ماسک زغال خانگی

1.پاکسازی عمیق

در کشورهایی مانند هند که آلودگی و گرد و غبار تاثیر زیادی بر پوست شما می گذارد، تمیز کردن پوست صورت به طور منظم بسیار مهم است. استفاده از شوینده های فانتزی یا شیر پاک کننده ممکن است همیشه کافی نباشد.کسانی که پوست چرب دارند به چیزی بیشتر از این نیاز دارند تا اطمینان حاصل کنند که تمام مواد زائد و کثیفی به طور موثر از روی پوست پاک می شوند.

زغال چوب فعال یک جاذب عالی است، به همین دلیل شناخته شده است که در صورت استفاده صحیح، ناخالصی ها و سموم را به طور کامل از بین می برد. مقدار کمی پودر زغال فعال را با مقداری آب و عسل خام مخلوط کرده و به آرامی روی تمام صورت خود بمالید. بعد از پنج دقیقه بشویید تا پوست تمیزی داشته باشید.

 

2. درمان آکنه

آکنه مشکلی است که هر فردی را در برهه ای از زندگی خود آزار می دهد. چه نوجوانی باشید که دوران بلوغ را سپری می‌کند یا یک زن بالغ که با آکنه‌های هورمونی یا کیستیک مواجه است، به احتمال زیاد به دنبال راهی برای مقابله با این مشکل با حداقل ناراحتی بوده‌اید.

بسته های زغالی صورت می تواند به کاهش چشمگیر آکنه فعال کمک کند. می توانید از خمیر پودر زغال فعال و گلاب روی نواحی آسیب دیده یا در تمام صورت خود استفاده کنید.

یک لایه نازک بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند و سپس با آب سرد بشویید. اگرچه این روش ممکن است نتایج فوری به شما ندهد، اما هنوز هم بسیار بهتر از استفاده از روش‌ها یا درمان‌های شیمیایی است. با این حال، قبل از استفاده از این بسته مطمئن شوید که پچ تست را انجام داده اید.

 

3.کاهش منافذ

آیا همه ما خواهان آن پوست بی‌نقص و بدون منافذی نیستیم که به نظر می‌رسد افراد مشهور دارند؟ خب، این ممکن است کار ده ها محصول آرایشی و ویرایش باشد. اما مطمئناً می توانید ظاهر منافذ خود را تا حد زیادی با استفاده از پک زغالی به حداقل برسانید. همچنین به شما کمک می کند تا از شر آن دانه های سرسیاهی که به نظر می رسد در اطراف ناحیه T شما ظاهر می شوند خلاص شوید.

مقداری ژل آلوئه ورا ارگانیک تازه یا خریداری شده در فروشگاه را به یک قاشق چای خوری پودر زغال چوب اضافه کنید و آن را روی تمام صورت خود بمالید. این بسته را بگذارید تا زمانی که ژل آلوئه ورا جذب پوست شود و سپس بشویید. هر دوی این مواد برای درمان جوش سرسیاه مفید هستند. حتی می توانید از ماسک لایه بردار برای نتایج فوری استفاده کنید. برنامه Meesho را برای بسته های صورت زغالی با کیفیت خوب بررسی کنید.

 

ماسک زغال خانگی

ماسک زغال خانگی

4. خواص آنتی باکتریال

زغال فعال علاوه بر جذب فوق العاده، خواص ضد باکتریایی عالی نیز دارد. این بدان معنی است که می توان از آن برای درمان عفونت های پوستی و نیش حشرات نیز استفاده کرد. در واقع، به همین دلیل است که در درمان آکنه بسیار موثر است. روی آکنه قارچی و باکتریایی به همان اندازه خوب عمل می کند.

اگر عفونت یا بثورات پوستی جزئی دارید یا اگر توسط حشره گزیده شده اید، خمیر پودر زغال چوب تهیه شده با آب را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید تا کاملا خشک شود و با آب بردارید. با این حال، برای مشکلات پوستی جدی، همیشه قبل از استفاده از هر گونه درمان DIY با یک متخصص پوست مشورت کنید. حتی اگر اکثر مردم با هیچ عارضه جانبی مواجه نمی شوند، ممکن است همچنان به آن حساسیت داشته باشید.

5. لایه برداری

در حالی که لایه برداری شیمیایی ممکن است روند فعلی در مراقبت از پوست باشد، اما مواقعی وجود دارد که به نظر می رسد هیچ چیز روی آن پوست فوق العاده خشک و پوسته پوسته کار نمی کند. اگر با این مشکل مواجه هستید، ماسک های زغالی را امتحان کنید. برای پوست خشک، پودر زغال فعال را با روغن حامل مانند زیتون یا جوجوبا مخلوط کنید.

مخلوط را با حرکات دایره ای ملایم به مدت یک دقیقه روی صورت خود بمالید. با آب سرد بشویید و بلافاصله مرطوب کنید. برای پوست های چرب، می توانید به سادگی آن را با مقداری آب مخلوط کنید و تمام پوست های مرده را به آرامی پاک کنید. مجدداً مهم است که بلافاصله پس از این مرحله از مرطوب کننده استفاده کنید تا از خشک شدن پوست خود جلوگیری کنید. از این اسکراب به صورت روزانه استفاده نکنید. یک یا دو بار در هفته باید کافی باشد.

 

ماسک زغال خانگی

ماسک زغال خانگی

ماسک زغال تنگ کننده منافذ پوست

ماسک صورت سفیده تخم مرغ مکمل مناسبی برای زغال فعال است .سفیده می تواند باعث سفت شدن پوست (به طور موقت) و جلوگیری از افتادگی پوست شود در حالی که منافذ پوست را نیز سفت می کند در همان زمان زغال آلودگی ها را بیرون می کشد.

مواد لازم ماسک زغال تنگ کننده منافذ پوست صورت

سفید تخم مرغ ۱ عدد
کپسول ذغال فعال ۱ الی ۲ عدد
آب لیمو تازه یک چهارم قاشق چایخوری

سفیده را با چنگال بزنید تا پف کند و سپس ذغال و آبلیمو را به آن اضافه کنید. اگر پوست شما در نواحی گونه خشک است خمیر را فقط در ناحیه پیشانی و بینی و چانه خود بمالید.
اگر ماسک خیلی غلیظ باشد می توانید برای سهولت استفاده ۱ الی ۲ قاشق چای خوری آب به آن اضافه کنید. بعد از 10 دقیقه ماسک را با آب گرم بشویید.

ماسک زغال مخصوص رفع جوش سرسیاه

از آنجا که زغال فعال ناخالصی ها و باکتری ها را به سطح پوست می کشد، اسکراب های ذغال برای اتصال به باقی مانده های روغنی و بقایای موجود در منافذ مسدود شده (جوش های سرسیاه) بسیار مناسب هستند .این ماسک به عنوان پاک کننده صورت نیز عمل می کند که می توانید 2-3 بار در هفته از آن استفاده کنید. اگر می خواهید بعد از استفاده از یک شوینده متفاوت آن را به عنوان ماسک صورت استفاده کنید، می توانید صابون را از لیست زیر حذف کنید.

مواد لازم برای تهیه ماسک زغال مخصوص جوش سرسیاه

صابون مایع بدون بو ۲ قاشق غذاخوری
روغن بادام / روغن جوجوبا / روغن هسته زردآلو یا روغن ویتامینE قاشق غذاخوری
آرد برنج قهوه ای یا سفید ریز آسیاب شده ۲ قاشق غذاخوری
جوش شیرین ۱ قاشق غذاخوری
ذغال فعال ۲ قاشق چای خوری

در یک کاسه کوچک، صابون و روغن را با هم مخلوط کرده و حرارت دهید.آرد برنج، جوش شیرین و زغال فعال را اضافه کنید.ممکن است مخلوط کمی حباب بزند.هم بزنید تا یکدست و کرم مانند شود. در ظرف بدون هوا(وکیوم شده) در جای خشک و خنک نگهداری شود.برای استفاده، ابتدا بر روی صورت خود آب بزنید تا پوست مرطوب شود

.1یا2 قاشق چای خوری از اسکراب را به آرامی و با حرکات دایره ای کوچک و با نوک انگشتان به صورت خود بمالید، مراقب باشید به چشم برخورد نکند. برای استفاده به عنوان ماسک، بگذارید اسکراب به مدت 10 دقیقه روی صورت بماند تا از مزایای جذب روغن آن بیشتر بهره مند شوید.

با آب ولرم بشویید و صورت را خشک کنید.

اعتیاد به قند

اعتیاد به قند /چگونه اعتیاد خود را به قند شکست دهیم

گیاه آمله

گیاه آمله /13 مزیت شگفت انگیز پودر آملا که باید بدانید!

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا