لامبورگینی هوراکان اسپایدر پرفورمانته معرفی شد – فناوری

چهارشنبه 16 اسفند 1396 فناوری

سوپراسپرت‌ساز مشهور ایتالیای، نسخه‌ی روباز لامبورگینی هوراکان اسپایدر پرفورمانته را که ترکیبی عالی از نوآوری، عملکرد فنی و رانندگی بی‌نظیر است، در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی کرد.

هوراکان پرفورمانته هم‌اکنون بیشترین بازخورد مثبت و هیجانی رانندگی را در میان رقبا به دست آورده است.  اسپایدر پرفورمانته نیز راننده را در سطحی بسیار نزدیک به اسفالت جاده قرار می‌دهد تا همراه با جریان هوای ایجادشده روی بدنه‌یخودرو و صدای زیبای پیشرانه، طنین دلنوازی از موسیقی را برای راننده و سرنشین فراهم مکند.

استفانو دومینکالی رئیس و مدیر اجرایی لامبورگینی می‌گوید:

مدل هوراکان اسپایدر پرفورمانته یک پیشرفت بسیار عالی در احساس رانندگی با خودروهای کروک است و نسبت به مدل هوراکان تغییرات قابل‌توجهی داشته است را در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی کرد.

Lamborghini Huracan Performante Spyder

لامبورگینی هوراکان اسپایدر پرفورمانته از موتور ده سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی بی‌نظیر استفاده می‌کند که نیروی خود را به هر چهارچرخ منتقل می‌دهد، زمان‌ سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو ۳.۱ ثانیه است و همچنین برای رسیدن از حالت سکون به‌سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط به ۹.۳ ثانیه زمان نیاز دارد. بیشترین سرعت این خودروی کروک قدرتمند به ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. توقف کامل هوراکان اسپایدر در سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت هم،  در مسافت ۳۱.۵ متر انجام می‌شود.

درست مانند هوراکان پرفورمانته، پیشرانه اسپایدر هم، قدرت ۶۴۰ اسب بخار در دور موتور ۸۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند و گشتاور آن به ۶۰۰ نیوتن متر در دور موتور ۶۵۰۰ می‌رسد. این محصول، می‌تواند ۷۰ درصد از گشتاور خود را در دور موتور ۱۰۰۰ تولید کند.

Lamborghini Huracan Performante Spyder

وزن کلی اسپایدر پرفورمانته ۱۵۰۷ کیلوگرم است که نسبت وزن به توان آن به ۲.۳۵ کیلوگرم بر اسب بخار می‌رسد وزن خودرو به نسبت ۴۳ به ۵۷ در بخش جلو و عقب خودرو توزیع‌شده است؛ که توزیع بسیار مناسبی است. طراحی و مهندسی فنّاوری در این خودرو بسیار هیجان‌انگیز است.

طراحی جذاب، عملکرد عالی و ویژگی‌های فنی هوراکان اسپایدر پرفورمانته به‌عنوان شاخصه اساسی این خودرو شناخته‌شده و بعد جدیدی را در لذت بردن از رانندگی خودروهای کوپه قدرتمند فراهم می‌کند.طراحی این خودرو با سقف متحرک آن نسبت به دیگر مدل‌های کوپه موجود متفاوت بوده و آن را بسیار جذاب‌تر می‌کند.طراحی این خودرو بسیار زیبا و شبیه به مدل‌های مسابقه‌ای هست و طراحی روباز آن نشان‌دهنده یک خودروی ورزشی، اسپرت و قدرتمند است.بدنه لامبورگینی هوراکان اسپایدر پرفورمانته تماماً از فیبر کربن بروی شاسی آلومینیوم ساخته‌شده است که نسبت به هوراکان پرفورمانته ۳۵ کیلوگرم سبک‌تر شده است.

Lamborghini Huracan Performante Spyder

شکل‌های هندسی پیچیده این خودرو که در اسپویلرهای جلو و عقب، سپر عقب و همچنین دیفیوز هاو پخش‌کننده‌های آئرودینامیکی عقب خودرو وجود دارد از کامپوزیت‌های پیشرفته مصنوعی ساخته‌شده است.

همچنین این خودرو به سیستم آئرودینامیک فعال ALA مجهز شده است.این سیستم به‌وسیله یک نرم‌افزار پیشرفته در شرایط مختلف حرکتی که نیاز به نیروی پایین یا نیروی کم دارند، حالت‌های آئرودینامیکی را تغییر می‌دهد و همچنین امکان چرخش هوا در سرعت‌های بالایی را فراهم می‌کند، درنتیجه رانندگی باکیفیت عالی را در مسیرهای متفاوت و سرعت‌های متفاوت فراهم می‌کند.سیستم LPI لامبورگینی تمامی سیستم‌های الکترونیکی خودرو ازجمله تنظیم الکترونیکی خودرو و همچنین فعال شدن سیستم ALA را در هر ۵۰۰ میلی‌ثانیه بررسی کرده تا از بهترین تنظیم آئرودینامیکی خودرو در هر شرایط رانندگی اطمینان حاصل کند.لامبورگینی اسپایدر مانند هوراکان پرفومنس کوپه از سیستم تعلیق پیشرفته،ESC از نو کالیبره شده، سیستم فرمان حساس لامبورگینی LDS، در هر شرایطی با استفاده از سیستم آئرودینامیک فعال بهترین کیفیت رانندگی را به ارمغان می‌آورد.

Lamborghini Huracan Performante Spyder

حالت‌های رانندگی در لامبورگینی اسپایدر پرفورمانته شامل اسپرت، استرادا و کورسا می‌شود که برای هرکدام از آن‌ها سیستم‌های دینامیکی خودرو به‌صورت ویژه طراحی‌شده است. سقف لامبورگینی هوراکان اسپایدر یک ارتباط پویا بین زمین و آسمان برقرار می‌کند. سقف سبک و الکتروهیدرولیک نصب‌شده در اسپایدر بسیار عالی عمل کرده و عمل باز و بسته شدن آن به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود. سقف این خودرو در سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت حداکثر در ۱۷ ثانیه باز می‌شود.

Lamborghini Huracan Performante Spyderحتی در کلاس خودرویی با بدنه‌ی کانورتیبل، هوراکان اسپایدر پرفورمانته به‌عنوان یک مدل فوق‌العاده قدرتمند و اسپرت شناخته می‌شود. شیشه عقب خودرو به‌صورت الکترونیکی باز و بسته می‌شود. هنگامی‌که سقف پایین است، طراحی هوراکان اسپایدر پرفورمانته شامل دوباله متحرک است که از پوشش سقف تاشو خارج می‌شود و خط سقف را از صندلی‌های عقب به سمت عقب خودرو ادامه می‌دهد مطرحی شبیه به یک عنکبوت را تداعی می‌کند.

Lamborghini Huracan Performante Spyder

دو محافظ باد اضافی و متحرک موجب می‌شود تا در سرعت‌های بالا آسایش صوتی کامل در کابین حکم‌فرما باشد و اجازه می‌دهد به‌راحتی مکالمه بین راننده و سرنشین شنیده شود.لامبورگینی هوراکان اسپایدر پرفورمانته با سقف باز یا بسته، یک خودروی فوق‌العاده هیجان‌انگیز بوده و رانندگی با آن لذت وصف‌ناشدنی را برای هرکسی فراهم می‌کند. قیمت این خودروی زیبا و اسپرت کمی بیش از ۳۰۸ هزار دلار است.


منبع : زومیت

رنو تالیسمان S با پیشرانه‌ی جدید معرفی شد - فناوری

ابرخودروی ساخت دانمارک

ابرخودروی ساخت دانمارک

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا