قهوه تخم مرغی با طعمی متفاوت

شنبه 14 اسفند 1400 آشپزی
قهوه تخم مرغی با طعمی متفاوت

قهوه تخم مرغی با طعمی متفاوت

ترکی قهوه و تخم مرغ در ظاهر بسیار عجیب است اما این تکریب در بیشتر کشورها استفاده میشود و یک نوه نوشیدنی مرسوم با رنگ روشن و طعمی ملایم است

 

قهوه تخم مرغی با طعمی متفاوت

قهوه تخم مرغی با طعمی متفاوت

این نوشیدنی از دهه 1950 در کافه‌های هانوی رواج پیدا کرد. داستانش از آنجایی شروع می‌شود که یکی از کافه‌دارهای هانوی زمانی که در انتهای شب، شیر کافی برای قهوه درست کردن پیدا نمی‌کند تصمیم می‌گیرد که به جای شیر از تخم مرغ و شیرخشک استفاده کند. از آن زمان به بعد این نوشیدنی به منوی کافه‌ها اضافه شد و کم کم در تمام شهر رواج پیدا کرد و طرفداران زیادی برای خود پیدا کرد.

قهوه تخم مرغی باید حتما خیلی گرم سرو شود به خاطر همین زمانی که در کافه‌ها آن را برای شما سر میز می‌آورند حتما با یک گرم کن یا با یک ظرف آب داغ خواهد بود که قهوه در آن قرار بگیرد و گرم بماند.

 

مواد لازم برای تهیه قهوه تخم مرغی برای 2 نفر

قهوه دم شده ( به اندازه‌ای دو فنجان؛ تا جایی که بیشتر از نصف فنجان را پر کند)

  1. زرده تخم مرغ دو عدد
  2.  وانیل نصف قاشق غذا خوری
  3.  شکر  یک قاشق مرباخوری
  4. شیر یا شیرخشک _6  قاشق غذا خوری
  5. قهوه دم شده ، به اندازه‌ای دو فنجان؛ تا جایی که بیشتر از نصف فنجان را پر کند

طرز تهیه قهوه تخم مرغی 

ابتدا قهوه را دم کنید.به هر روشی که دوست دارید قهوه را دم کنید . زرد تخم مرغ‌ها را با اسانس وانیل و شکر مخلوط کنید و کاملا هم بزنید تا حالت حباب حباب در سطح آن تشکیل شود. کم کم شیر را اضافه کنید. باید بافتی شبیه به سس داشته باشد.دو تا فنجان آماده کنید.قهوه دم شده ( به اندازه‌ای دو فنجان؛ تا جایی که بیشتر از نصف فنجان را پر کند) قهوهدم کرده را تا کمی بالاتر از نصف فنجان بریزید. حالا مایع سس مانندی که درست کردید را به فنجان‌ها اضافه کنید.نکته  مهم این‌ است که باید فنجان‌ها را درون کاسه‌های آب داغ قرار دهید. به این ترتیب دمای قهوه حفظ می‌شود و تخم مرغ طعم خوبی خواهد داشت.قهوه شما آماده  است .

 

طرز تهیه گمج کباب گیلانی با سبزی چوچاق

دستور پخت گمج کباب گیلانی با سبزی چوچاق

دستور پخت خورشت فسنجان با مرغ

دستور پخت خورشت فسنجان با مرغ

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا