فیلم های ترسناک/5 تا از ترسناک ترین فیلم های تاریخ

شنبه 29 بهمن 1401 سینما ، معرفی فیلم
فیلم های ترسناک

فیلم های ترسناک از بهترین آثار کلاسیک و مدرن ژانر وحشت محسوب می شوند و حداقل یک بار دیدن هریک از آن ها برای کسانی که تا به حال فرصت تماشای آن را نداشته اند توصیه می شود.

 

فیلم حلقهThe Ring

فیلم حلقه  یک فیلم ترسناک روان‌شناختی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۲ به کارگردانی گور وربینسکی بر اساس فیلمنامه ای از ارن کروگر و با بازی نائومی واتس، مارتین هندرسون، برایان کاکس، دیوید دورفمن و دیوی چیس است.

خلاصه:دو نوجوان به نام‌های کیت و بکا دربارهٔ افسانه یک فیلم ویدئویی نفرین شده بحث می‌کنند؛ که هرکس این فیلم را دیده بعد از ۷ روز مرده‌است. کتی اعتراف می‌کند که او در هفته گذشته نوار را با دوستانش دیده‌است. در آن شب کتی مرد. مادر کیتی در مراسم خاکسپاری کتی، از خواهرش راشل، روزنامه‌نگار سیاتل می‌خواهد در مورد مرگ دخترش تحقیق کند. راشل متوجه می‌شود که دوستان کتی در حوادث عجیب و غریب در شب مرگ او کشته شده‌اند.

 کارگردان: گور وربینسکی

ژانر: ترسناک، هیجان انگیز، درام

بازیگران :نائومی وات/مارتین هندرسون/برایان کاک/دیوی چیس/کلی استیبلز/ساشا باره‌سی

کشور: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

 

فیلم سجین siccin

یکی دیگر از مجموعه فیلم های ترکی که در ژانر وحشت ساخته شده و مورد استقبال محاطبان و منتقدین قرار گرفته است، مجموعه سجین است. به همبن دلیل تا کنون شش قسمت از آن ساخته شده است و هر قسمت نیز از جذابیت های خاص خودش بهره مند بوده است. این فیلم نیز مانند دابه مورد استقبال در کشورهای اروپایی و جشنواره های مختلف شد.

خلاصه:به یاشار که با نامادری خودش به دلیل میراثی که از طرف پدرش براش مونده در حال مجادله هست تمرکز میکنه. یه روز یاشار میفهمه که جانان که خواهر زنشه و باهاش تو یه خونه زندگی میکرده عاشقشه. به محض فهمیدن این ماجرا در حالی که شوک شده اتفاقات وحشتناکی تو خونه میفته و درضمن افسون دختر مریض یاشار با واقعیت تلخ زندگیش رو در رو میشه و خانواده رو به روز های سختی میکشونه. در این بین اورهان هم درباره نیرویی که به اون داده شده و نمیدونه نیروی خیر یا شری هست رو برو میشه

 سدات و کادر خواهر و برادری هستند که که با اورهان زندگی می کنند. اورهان دلبسته کادر می شود و با او ازدواج می کند. همه چیز به خوبی پیش می رود تا اینکه سدات و کادر درگیر یک تصاف بسیار بد می شوند. در این حادثه هر دو آنها دچار نقص هایی می شوند و اورهان برادر سدات را مقصر میداند به خاطر عشقش کادر، تمام تلاشش را می کند اما در دنیای نامایدانه خود در تقابل عقل و شیطان مورد آزمایش قرار می گیرد.

فیلم: سجین  Siccîn

ژانر: ترسناک، هیجان انگیز، درام

تاریخ انتشار: سال 2014

زبان: ترکی

 

فیلم بیگانه (Alien)

فیلم «بیگانه» محصول ۱۹۷۹، بدون تردید یکی از بهترین فیلم های ترسناک دنیاست که در عین‌ حال علمی‌تخیلی هم محسوب می‌شود و «ریدلی اسکات» کارگردانی آن را بر عهده داشته است. داستان فیلم از این قرار است که یک فضاپیمای تجاری حامل ۷ سرنشین در راه بازگشت به زمین با پیام کمک از سوی سیاره‌ای در مسیرش مواجه می‌شود و…

خلاصه:یک سفینهٔ فضایی تجاری به نام «نوسترومو» (Nostromo) حامل هفت سرنشین، در راه بازگشت به زمین، با پیام کمک از سوی سیاره‌ای در مسیرش مواجه می‌شود. هوش مصنوعی کنترل‌کنندهٔ سفینه افراد را از حالت انجماد خارج می‌کند تا به این پیغام پاسخ داده شود.

افراد داخل سفینه در ابتدا تصور می‌کنند که به مقصد یعنی زمین رسیده‌اند، اما پس از بررسی متوجه می‌شوند که هنوز در نیمه راه قرار دارند؛ لذا برای بررسی محل ارسال پیام، بر روی سیاره فرود می‌کنند که در حین فرود سفینه دچار آسیب می‌شود. یک گروه سه نفره به سردستگی «کین» در حین اینکه سفینه تعمیر می‌شود، تصمیم به بررسی میدانی محل می‌گیرند. آن‌ها پس از خروج از کشتی و رجوع به محل با بقایای یک کشتی فضایی قدیمی و کلونی‌هایی از یک گونه ناشناس فضایی مواجه می‌شوند.

در حین بررسی کلونی توسط «کین»، یکی از آن‌ها به او می‌چسبد. کین به کمک دوستانش علی‌رغم مخالفت‌های ریپلی مبنی بر رعایت زمان قرنطینه وارد سفینه شده و تحت مراقبت «اش» افسر پژوهشی سفینه قرار می‌گیرد. در این حین کامپیوتر فضاپیما، محتوای پیام را رمزگشایی می‌کند و ریپلی متوجه می‌شود که منظور پیام اعلام خطر بوده‌است و نه کمک و در این گمراهی «اش» نیز مقصر بوده‌است. در یک درگیری «اش» توسط ریپلی از بین می‌رود و افراد سفینه متوجه می‌شوند که «اش» یک روبات بوده‌است که احتمالاً از طرف سازندگان آن برای بررسی کلونی فضایی برنامه‌ریزی شده‌است. در ادامه، داستان پراضطرابی از تلاش برای کشف ماهیت و نجات از دست این موجود ناشناخته شکل می‌گیرد که طی آن تک تک افراد سفینه به غیر از ریپلی کشته می‌شوند. در نهایت ریپلی با استفاده از شاتل موفق به نابودی سفینه مادر و کشتن موجود فضایی و فرار از آنجا می‌شود.

کارگردان: ریدلی اسکات (Ridley Scott)

بازیگران اصلی: سیگورنی ویور (Sigourney Weaver)، تام اسکریت (Tom Skerritt)ک

ژانر: علمی‌تخیلی، وحشت

کشور سازنده: آمریکا، انگلستان

سال ساخت: ۱۹۷۹

زبان: انگلیسی

 

فیلم نفرین لیورونا

فیلم نفرین لیورونا  فیلمی آمریکایی در ژانر ترسناک است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این فیلم پیش‌درآمدی از فیلم‌های احضار است و ششمین فیلم در مجموعه فیلم‌های دنیای سینمایی احضار محسوب می‌شود. از بازیگران آن می‌توان به لیندا کاردلیانی، پاتریشیا ولاسکوئز، سین پاتریک توماس، و ریموند کروز اشاره کرد.

خلاصه:داستان فیلم دربارهٔ زنی بنام لیورونا است. زنی گریان، شبحی ترسناک که میان بهشت و جهنم گیر افتاده و در سرنوشتی مهر و موم شده و شکل گرفته به دستان خودش، گرفتار شده‌است. او در زمان حیاتش به خاطر یک خشم ناگهانی بچه‌هایش را در رودخانه‌ای خروشان غرق می‌کند و سپس پس از گریه‌های فراوانِ ناشی از رنج‌هایش، خودش را به موج‌های رودخانه می‌سپارد. حال اشک‌های او جاودانه و مرگبار شده‌اند و هر کسی که ندای مرگ را به هنگام شب از سوی او بشنود، درگیر عذاب خواهد شد. لیورونا درون سایه‌ها می‌خزد و کودکان را طعمه خود می‌کند. فیلم نفرین لیورونا بر پایه جن زدگی مادری است که در ۱۹۹۰ میلادی اتفاق افتاده و این جن زدگی ۵ کشته در پی داشته است. 

کارگردان: مایکل چاوز

ژانر :ترسناک

بازیگران:لیندا کاردلیانی/پاتریشیا ولاسکوئز/سین پاتریک توماس/ریموند کروز

کشور:ایالات متحده آمریکا

زبان :انگلیسی

 

فیلم مرده شریر  The Evil Dead:

فیلم‌ ترسناک مرده شریر این فیلم در ایران به نام‌های شیطان مرده، مرده شیطانی، مرده شوم و کلبه وحشت هم معروف است.

مرده شریر  فیلمی ترسناک به کارگردانی و نویسندگی سم ریمی محصول سال ۱۹۸۱ است. سام ریمی و بروس کمپبل مدیر اجرایی تولید این فیلم بودند. بروس کمپبل در این فیلم به همراه الن سندوایس و بتسی بیکر به ایفای نقش پرداخته‌است.

خلاصه:2 مرد و ۳ زن برای گذراندن تعطیلات به کلبه ای جنگلی می‌روند در حین جستجو در زیر زمین کلبه با یک ضبط صوت و کتابی عجیب مواجه می‌شوند پس از گوش دادن به نوار نیرویی شیطانی آزاد می‌گردد و در جسم این اشخاص یکی پس از دیگری حلول می‌کند و آنها را به موجوداتی ترسناک و شیطانی تبدیل می‌کند که تنها راه نابودی این موجودات سوزاندن یا تکه‌تکه کردن است.

کارگردان: سم ریمی

ژانر :ترسناک

نویسنده: سم ریمی

بازیگران:بروس کمبل/الن سندوایس/بتسی بیکر/ماگدا کونوپکا

کشور:ایالات متحده آمریکا

زبان :انگلیسی

سریال فهرست سیاه The Blacklist

معرفی سریال فهرست سیاه The Blacklist

سریال معمایی

سریال معمایی/10سریال برتر با ژانر معمایی و راز آلود

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا