معرفی فیلم نفرین لیورونا با ژانر ترسناک

سه‌شنبه 29 فروردین 1402 معرفی فیلم
فیلم نفرین لیورونا

مشخصات فیلم نفرین لیورونا

نام فیلم:فیلم نفرین لیورونا

کارگردان: مایکل چاوز

ژانر :ترسناک

بازیگران:لیندا کاردلیانی/پاتریشیا ولاسکوئز/سین پاتریک توماس/ریموند کروز

کشور:ایالات متحده آمریکا

زبان :انگلیسی

فیلم نفرین لیورونا

نفرین لا یورونا یک فیلم ترسناک فراطبیعی آمریکایی محصول سال ۲۰۱۹ به کارگردانی مایکل چاوز است.

نفرین لیورونا  فیلمی آمریکایی در ژانر ترسناک است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این فیلم پیش‌درآمدی از فیلم‌های احضار است و ششمین فیلم در مجموعه فیلم‌های دنیای سینمایی احضار محسوب می‌شود. از بازیگران آن می‌توان به لیندا کاردلیانی، پاتریشیا ولاسکوئز، سین پاتریک توماس، و ریموند کروز اشاره کرد.

فیلم نفرین لیورونا

فیلم نفرین لیورونا

خلاصه فیلم نفرین لیورونا:

در سال 1673 در مکزیک، خانواده ای در یک مزرعه بازی می کنند و کوچکترین پسر به مادرش یک گردن بند می دهد که می گوید او برای همیشه این کالا را ارزشمند خواهد کرد. پسر مدتی بعد به پیاده روی می رود و مادرش را می بیند که برادرش را به شدت در یک رودخانه غرق می کند. وحشت زده می دود، اما مادرش او را می گیرد و او را هم غرق می کند.

300 سال بعد، در سال 1973 لس آنجلس، کارمند پرونده آنا در مورد فرار از مدرسه دو فرزند مشتری پاتریشیا آلوارز تحقیق می کند. با رسیدن به خانه پاتریشیا برای بررسی رفاه، او بچه ها را پشت در قفل شده می بیند. پاتریشیا به او حمله می کند و پلیس او را می برد. پسران پاتریشیا، کارلوس و توماس، به آنا می گویند که آنها را در اتاق نگه دارد، بنابراین آنها محافظت می شوند. او بدون توجه به هشدارهای آنها، آنها را به پناهگاه خدمات کودک می برد. در آنجا توماس در خواب راه می رود و کارلوس او را تعقیب می کند تا اینکه هر دو پسر زنی با لباس سفید را می بینند که به آنها حمله می کند.

پسران غرق شده در رودخانه پیدا می شوند و آنا به صحنه فراخوانده می شود. او فرزندان خود، کریس و سام را می آورد و در حالی که او در حال تحقیق است، در ماشین می مانند. او می شنود که پاتریشیا، متهم به قتل پسرانش، فریاد می زند که تقصیر آنا بود که پسرانش را برد و پاتریشیا سعی کرد جلوی نیروی بدخواه “لا لورونا” را بگیرد.

کریس از روی کنجکاوی ماشین را ترک می کند و با لا یورونا (زن گریان) روبرو می شود که مچ دست او را می گیرد و سوختگی به جای می گذارد. او او را به سمت ماشین می برد، اما پس از بازگشت آنا و خانواده از صحنه فرار می کند. روز بعد، لا یورونا نیز سم را می گیرد و آثار سوختگی یکسانی از خود به جا می گذارد. آنا با پاتریشیا، که برای زمان مرگ پسرانش حقایقی دارد، مصاحبه می کند. با این حال، پاتریشیا فاش می‌کند که در تنفرش از آنا، از لا یورونا دعا کرد تا پسرانش را بازگرداند و به جای آن، فرزندان آنا را بگیرد. اندکی بعد، آنا با لا یورونا روبرو می شود که روح سعی می کند سم را در وان حمام غرق کند. روح بر روی بازوی آنا نیز آثار سوختگی بر جای می گذارد. آنا از پدر پرز کمک می‌گیرد، که این پرونده را به تجربیات قبلی خود با یک عروسک چینی جن زده مرتبط می‌کند. پرز در مورد کشیش سابق رافائل اولورا به آنا می گوید که از آن زمان تبدیل به یک شمن عامیانه شده است و ممکن است بتواند به آنها کمک کند. رافائل به خانه آنا می رسد و وسایلی را برای محافظت می گذارد. در شب، لا یورونا بارها به آنها حمله می کند و سعی می کند آنا و سم را در استخر غرق کند. آنا در مبارزه گردنبند لا یورونا را بر می دارد.

پاتریشیا با اسلحه از راه می رسد و سعی می کند فرزندان آنا را به لا یورونا بدهد. سم و کریس فرار می کنند و پاتریشیا به خود می آید و آنا را رها می کند و به او اجازه می دهد به فرزندانش کمک کند. کریس با نشان دادن گردنبندی که پسر لا یورونا به او داده بود، لا یورونا را به تاخیر انداخت. این باعث می شود لا یورونا برای مدت کوتاهی ظاهر انسانی خود را به خود بگیرد و کریس را نوازش کند و او را پسر واقعی خود تصور کند. با این حال، سم به طور تصادفی از یک آینه پرده برداری می کند و لا یورونا برمی گردد و به آنها حمله می کند. آنا با صلیب ساخته شده از درخت آتشی که توسط رافائل داده شده است، او را به سینه می زند: درختانی که در کنار رودخانه ای که لا یورونا فرزندانش را غرق کرده بود رشد کرده و تنها “شاهد” جنایت او بودند. روح از بین می رود.

آنا و فرزندانش از رافائل برای کمک او تشکر می کنند. هنگامی که او می رود، آنا به گودال آب در کنار جاده نگاه می کند.

فیلم نفرین لیورونا

فیلم نفرین لیورونا

بازیگران فیلم نفرین لیورونا

لیندا کاردلینی در نقش آنا
رومن کریستو در نقش کریس
جین لین کینچن در نقش سامانتا
ریموند کروز در نقش رافائل
ماریسول رامیرز در نقش لا یورونا
پاتریشیا ولاسکز در نقش پاتریشیا آلوارز
شان پاتریک توماس در نقش کارآگاه کوپر
تونی آمندولا در نقش پدر پرز
ایرنه کنگ در نقش دونا
الیور الکساندر در نقش کارلوس
آیدن لواندوفسکی در نقش توماس
پل رودریگز در نقش افسر کارلو
جان مارشال جونز در نقش آقای هانکینز
ریکاردو مامود وگا در نقش پرز
جیدان والدیویا در نقش دیگو

تیزر از فیلم نفرین لیورونا

 

فیلم حلقهThe Ring

معرفی فیلم حلقهThe Ring /با ژانر ترسناک

فیلم خروج ممنوع

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا