فیلم سینمایی تاپ گان

یکشنبه 20 فروردین 1402 معرفی فیلم
فیلم سینمایی تاپ گان

عوامل فیلم سینمایی تاپ گان

کارگردان : جوزف کوشینسکی

تهیه‌کننده : جری بروکهایمر

فیلمنامه‌نویس : ایرن کروگر

معرفی فیلم تاپ گان

فیلم سینمایی “Top Gun: Maverick”، یک فیلم اکشن و جنگی است که توسط جوزف کوزینسکی کارگردانی شده است. بازیگران این فیلم شامل تام کروز، جنیفر کانلی، وال کیلمر، مایلز تلر و گلن پاول است. اگر به دنبال دیدن یک فیلم اکشن و جنگی هستید، “Top Gun: Maverick” ممکن است برای شما جذاب باشد. در این فیلم، پیت “ماوریک” میچل پس از بیش از ۳۰ سال به خدمت باز می‌گردد و در مواجهه با چالش‌های جدید قرار می‌گیرد.

معرفی فیلم تاپ گان

معرفی فیلم تاپ گان

خلاصه فیلم تاپ گان

پیت “ماوریک” میچل پس از بیش از ۳۰ سال خدمت در نیروی دریایی به عنوان یکی از بهترین خلبانان، به یک نقطه‌ای میرسد که آن را خانه خود میداند. او به عنوان یک خلبان آزمایش شجاع به پیشرفت‌های حرفه‌ای و ارتقای رتبه خود می‌رسد. یک روز، دریاسالار تام “آیس‌من” کازانسکی، رقیب قدیمی او، او را برای انجام یک ماموریت ویژه فرا می‌خواند.

او مسئول آموزش گروهی از فارغ‌التحصیلان تاپ‌گان برای یک ماموریت ویژه است. یکی از اعضای تیم، روستر (مایلز تلر)، ارتباطی با یک حادثه تراژیک در گذشته ماوریک دارد، او پسر دوست فقید ماوریک و ستوان نیک بردشاو با نام مستعار گوس، افسر رهگیری رادار است. ماوریک در مواجهه با آینده نامعلوم و مقابله با ارواح گذشته‌اش، با ترس‌های خود مواجه می‌شود.

خلاصه فیلم تاپ گان

خلاصه فیلم تاپ گان

معرفی کارگردان فیلم تاپ گان

جوزف کوشینسکی این فیلم را کارگردانی کرده، او به‌خوبی توانسته تهاجم را در این فیلم به نمایش بگذارد. او پیشتر فیلم ترون: میراث (Tron: Legacy) را نیز کارگردانی کرده و حتی سابقه درخشانی در حوزه کارگردانی سینما دارد.

بنابر این بخشی از جذابیت فیلم به کارگردانی او برمی‌گردد. فیلم Top Gun 2022 نسبت به نسخه قبلی خود که حدود ۳۵ سال پیش ساخته شد، تحرک بیشتر دارد و همچنین خشونت بیشتری در آن دیده می‌شود. تنوع شخصیت‌ها و خلبان‌ها نیز بیشتر است. سکانس‌های هیجانی و پرتنش این فیلم توانستند پرواز را به هیجان‌های موجود در سینما بیفزایند البته این حوزه پیشتر مورد توجه بسیاری از فیلمسازان قرار گرفته بود.

جوزف کوشینسکی

جوزف کوشینسکی

داستانی عاشقانه در فیلم تاپ گان

جنیفر کانلی به عنوان یکی از ستاره‌های سینمای آمریکا در این فیلم حضور دارد. او که در نقش “پنی بنجامین” بازی می‌کند، خود به‌نوبه یکی از جذابیت‌های فیلم تاپ گان است. در واقع رابطه عاشقانه این دو کادر صحنه‌های خشن و اکشن فیلم را متعادل می‌کند، همچنین در نهایت ما شاهد یک نمایش کوبنده و زیبا هستیم. پیت که در دهه‌های اخیر در جنگ‌های عراق و بوسنی شرکت کرده بود،

حالا شخصیتی لطیف‌تر پیدا کرده است. او دوباره پنی را بازیافته و خواستار یک رابطه آرام و عاشقانه با اوست. آشنایی مجدد این دو زمانی اتفاق می‌افتد که پنی بنجامین در یک پایگاه نظامی مشغول به کار است و آن‌ها به صورت کاملا اتفاقی، با یکدیگر دیدار می‌کنند. پنی حالا یک دختر نوجوان دارد (لیلیانا رای) که البته ماوریک پدر او نیست. پیت حالا دیگر خسته است و همچنین، حالتی از بدبینی و احساساتی بودن نیز در او دیده می‌شود.

داستانی عاشقانه در فیلم تاپ گان

داستانی عاشقانه در فیلم تاپ گان

بازیگران فیلم تاپ گان

  • تام کروز
  • مایلز تلر
  • جنیفر کانلی
  • جان هم
  • گلن پاول
  • لوئیس پولمن
  • اد هریس
  • وال کیلمر

فیلم سینمایی ثور

سریال فهرست سیاه The Blacklist

معرفی سریال فهرست سیاه The Blacklist

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا