فیلم حوا ،مریم ،عایشه وارد شبکه نمایش خانگی میشود

دوشنبه 26 خرداد 1399 سینما
فیلم سینمایی

فیلم سینمایی حوا ،مریم ،عایشه

 

حوا مریم عایشه فیلمی به کارگردانی و نویسندگی صحرا کریمی محصول سال ۱۳۹۸ است این فیلم محصول سینمای افغانستان و به تهیه‌کنندگی کتایون شهابی به عنوان نماینده سینمای این کشور در نود و دومین دوره جوایز اسکار انتخاب شد.

این فیلم سینمایی پس از اکران موفق در سینماهای هنر وتجربه به زودی وارد شبکه نمایش خانگی می شود  و از طریق سامانه فیلیمو ونماوا در دسترس عموم مخاطبین قرار می گیرد

حوا، مریم، عایشه تا کنون در بیش از ۲۷ جشنواره بین‌المللی از جمله فیلم ونیز، بوسان، میل وله، گوا شرکت داشته است و همچنین در جشنواره  فیلم داکا موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن برای هر سه بازیگر فیلم آرزو آریاپور، فرشته افشار و حسیبا ابراهیمی شد.

 

داستان این  فیلم :

در مورد زندگی سه زن افغان از قشرهای مختلف جامعه افغانستان را به تصویر می‌کشد که هر یک با چالش‌ بزرگی در زندگی مواجه هستند.

این فیلم زندگی سه زن افغان از سه طبقه اجتماعی متفاوت در کابل را دنبال می‌کند. حوا زنی است خانه‌دار و سنتی که تنها شادی او صحبت با کودک ۸ ماهه خود است که در شکم دارد. در دنیایی دورتر مریم، تحصیلکرده و گوینده خبر تلویزیون افغانستان است که تلاش می کند از شوهر خیانت‌کار خود طلاق گیرد. و عایشه، نوجوانی است که همیشه آرزو داشته برخلاف مادرش با عشق ازدواج کند، اما ناچار می شود که با پسر عمه اش نامزد شود. حوا، مریم، عایشه زنانی هستند که برای اولین بار در زندگی می خواهند سرنوشت خود را به دست گیرند.

این فیلم نخستین فیلم بلند داستانی صحرا کریمی است که در آن کلیشه‌های رایج درمورد افغانستان و خصوصا زنان را محور قرار داده است. این فیلم تولید سینمای مستقل افغانستان است و به رغم ناامنی‌هایی که فیلمبرداری را در افغانستان دشوار کرده، در شهر و کوچه و پس کوچه‌های کابل در لوکیشن‌های واقعی با بازیگران و نابازیگران افغانستانی ساخته شده است.

بازیگران

آرزو آریا پور در نقش حوا

فرشته افشار در نقش مریم

حسیبا ابراهیمی در نقش عایشه در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

 

عوامل این فیلم عبارتند از:

 

کارگردان: صحرا کریمی،

تهیه‌کنندگان: کتایون شهابی، صحرا کریمی،

فیلمنامه: صحرا کریمی، سمیع حسیب نبی‌زاده

مدیر فیلمبرداری: بهروز بادروج

تدوین: مستانه مهاجر

موزیک: صبا ندایی، علی توکلی

دستیار کارگردان: کاوه آیریک

 

سینما مجله دایان

فیلم سینمایی پسرکشی

اکران خصوصی فیلم سینمایی پسرکشی

نیسان آبی فیلم جدید منوچهر هادی

منوچهر هادی با نیسان آبی می آید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا