8 فواید شیر برای پوست که همه باید بدانند!

یکشنبه 28 فروردین 1401 سلامت
فواید شیر برای پوست

فواید شگفت انگیز شیر برای پوست

 

فواید شیر برای پوست:شیر دارای خواص مغذی و مرطوب کنندگی است. به حفظ سلامت پوست شما کمک می کند. همچنین به درمان بیشتر مشکلات پوستی شما کمک می کند. به همین دلیل است که اکثر برندهای مراقبت از پوست از شیر به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده محصولات خود استفاده می کنند.

با این حال، چنین محصولاتی که با شیر تزریق می شوند به صورت غیر ارگانیک ساخته شده اند و می توانند به صورت ظریف شما آسیب برسانند. در عوض، می توانید از آن به صورت خام در رژیم مراقبت از پوست خود استفاده کنید تا پوستی مغذی و سالم داشته باشید.

شیرِ تازه سرشار از ویتامین B، آلفا‌هیدروکسی‌اسید، کلسیم و سایر آنتی اکسیدان های قوی است و فواید زیادی برای پوست دارد. شیر می‌تواند به سلول‌های لایه‌های عمقی پوست غذارسانی کند و موجب حفظ رطوبت پوست در تمام روز شود.

ماسک شیر خام فواید بی‌شماری برای پوست دارد

  • نرم کردن پوست خشن
  • پاک‌کننده منافذ عمیق
  • کنترل چربی پوست
  • از بین بردن میکروب‌هایی که باعث ایجاد جوش می‌شوند
  • آب‌رسانی قوی
  • لایه‌برداری ملایم

فواید شیر برای صورت و پوست بسیار است. با این حال، اگر به لاکتوز حساسیت یا عدم تحمل دارید، باید از مصرف شیر خودداری کنید.

فواید شیر برای پوست

فواید شیر برای پوست

در اینجا برخی از فواید شیر خام برای پوست ذکر شده است:

1. به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل می کند و آکنه را درمان می کند

اسید لاکتیک موجود در شیر با پاکسازی عمیق منافذ مسدود شده و از بین بردن باکتری های مولد آکنه به نام میکروب های موجود در سطح پوست، کثیفی ها را بیرون می کشد. شیر خام ناحیه آسیب دیده آکنه را تسکین و آرام می کند.

التهاب پوست را کاهش می دهد و پوستی شفاف، صاف و بدون چربی به شما می دهد. همچنین به درمان بیماری های التهابی مانند آکنه، ایکتیوز ولگاریس، اگزما و غیره کمک می کند.

 

2. پوست را مرطوب می کند

شیر برای پوست مفید است زیرا حاوی بیوتین و سایر عناصر مرطوب کننده است که به تغذیه پوست خشک، ترک خورده، پژمرده و پوسته پوسته کمک می کند. به لایه‌های عمیق‌تر پوست رفته و از داخل به پوست شما حالت دهنده و مرطوب می‌دهد.

همچنین به پوست شما آبرسانی می کند و به خلاص شدن از شر خارش کمک می کند. استفاده از شیر به عنوان ماسک صورت یا پاک کننده، با تقویت بازسازی سلولی، پوستی نرم و درخشان به شما می دهد. ویتامین های موجود در شیر به حفظ سلامت و جوانی پوست کمک می کند. می‌توانید ماسک‌های آرد و شیر را درست کنید تا رطوبت را به صورتتان ببندد.

 

3. پوست شما را لایه برداری می کند

شیر خام از یک ماده لایه بردار به نام بتا هیدروکسی اسید تشکیل شده است که به آرامی پوست شما را لایه برداری می کند و به شما کمک می کند تا از شر سلول های مرده پوست، جوش های سرسیاه و جوش های سر سفید خلاص شوید.

پروتئین موجود در شیر خام نیز لک ها را کاهش می دهد و پوستی صاف و درخشان به شما می دهد. برای لایه برداری عمیق پوست و منافذ پوست، می توانید شکر گرانول را با شیر مخلوط کنید.

 

4. علائم پیری زودرس را کاهش می دهد

منیزیم موجود در شیر خام با مبارزه با رادیکال های آزاد از چین و چروک و خطوط ریز جلوگیری می کند. با تحریک تولید کلاژن، علائم پیری را کاهش می دهد. محتوای پروتئین موجود در شیر به ترمیم و رشد بافت کمک می کند.

پوست را سفت و محکم می کند. همچنین به دلیل داشتن ویتامین D و کلسیم، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. برای نتیجه بهتر می توانید یک قاشق عسل را با شیر مخلوط کرده و روی صورت خود بمالید.

 

فواید شیر برای پوست

فواید شیر برای پوست

5. پوست شما را روشن و روشن می کند

تیروزین، هورمون کنترل کننده ملانین، باعث تیرگی پوست می شود. اگر شیر خام را به طور منظم روی پوست خود بمالید، ترشح تیروزین را مختل می کند و تولید ملانین را کاهش می دهد تا پوست شما روشن شود. شیر خام برنزه شدن ناخواسته را از بین می برد و رنگ ناهموار پوست را اصلاح می کند.

لکه های تیره، تغییر رنگ پوست و اسکارهای آکنه را روشن می کند و بهترین نسخه از رنگ پوست را به شما می دهد. شیر سرشار از ویتامین A و D است که رنگ طبیعی پوست شما را بهبود می بخشد.

 

6. درمان آفتاب سوختگی و پوست آسیب دیده از نور خورشید

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و اشعه های UV A و B به پوست شما آسیب می رساند. شیر خام به عنوان یک ضد آفتاب طبیعی و عامل برنزه کننده عمل می کند. استفاده منظم از شیر خام از پوست آسیب دیده و آفتاب سوخته محافظت و درمان می کند.

همچنین اثر خنک کنندگی شیر به درمان التهابات پوستی ناشی از آفتاب سوختگی کمک می کند. برای محافظت بهتر در برابر آفتاب می توانید از شیر خام با کشک استفاده کنید.

 

7. به پوست شما درخشندگی می بخشد

شیر خام آکنه و جوش را التیام می بخشد (تفاوت را بررسی کنید) و درخشندگی طبیعی و درخشانی به شما می بخشد. با استفاده از پک صورت متشکل از شیر، عسل و زردچوبه می توانید پوستی درخشان داشته باشید.

 

8. به عنوان تونر پوست عمل می کند

از آنجایی که شیر دارای مواد مرطوب کننده است، به عنوان یک تونر موثر برای پوست شما عمل می کند.

می توانید شیر را با هر ماده طبیعی دیگری مانند کشک، زردچوبه، عسل، شکر یا قهوه و غیره مخلوط کنید تا یک پاک کننده یا پاک کننده صورت درست کنید. این ماسک های شیر یا پاک کننده ها به داشتن پوستی سفت و درخشان کمک می کنند.

 

فواید شیر برای پوست

فواید شیر برای پوست

 

تریاک

هشدار به خانواده ها: مسمومیت با سرب تریاک

بیماری پسوریازیس

بیماری پسوریازیس

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا