فواید خوردن سیب برای سلامتی

جمعه 19 فروردین 1401 سلامت
 کاهش چربی شکم

فواید خوردن سیب برای سلامتی

سیب دارای محتوای آب بالایی است که تقریباً 85 درصد از ترکیب آن را تشکیل می دهد. آنها حاوی 13 درصد کربوهیدرات هستند.

سیب همچنین مملو از مواد مغذی از جمله ویتامین‌ها (C و B کمپلکس)، ترکیبات گیاهی، کلسیم، پتاسیم و فسفر است که هر کدام خواص سلامتی خاص خود را دارند. سیب حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است. یک کیلوگرم (2.2 پوند) سیب تازه ممکن است حدود 500 کیلو کالری انرژی تامین کند.

سیب دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است وخوردن یک سیب در روز شما را از رفتن نزد دکتر بی نیاز می کند، با “خواص سیب” آشنا شوید.
فواید خوردن سیب

فواید خوردن سیب

سیب دارای طعمی با طراوت و فواید بی شماری برای سلامتی است.

1. کمک به کاهش وزن

سیب منبع غنی فیبر است که از پرخوری و خوردن میان وعده های نابهنگام جلوگیری می کند. همچنین کالری کمی دارد، بنابراین برای کنترل وزن شما عالی هستند.

برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم نوشیدنی های حاوی فنل سیب ممکن است به کاهش ناحیه چربی احشایی (VFA) در افراد چاق کمک کند.

اگر در تلاش برای رسیدن به وزن مناسب هستید، باید یک رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید. گنجاندن سیب به طور منظم در رژیم غذایی خود ممکن است به شما کمک کند تا سریعتر به اهداف وزن خود برسید.

2. حفظ سلامت قلب

سیب سرشار از مواد مغذی گیاهی به نام کاتچین، فلوریدزین، کوئرستین و اسیدهای کلروژنیک است که به محافظت از سیستم قلبی عروقی در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کند.

برخی از مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم سیب ممکن است به بهبود سلامت عروق کرونر و کاهش میزان مرگ و میر کلی بیماری های قلبی عروقی کمک کند.

خوردن دو عدد سیب در روز یا نوشیدن 12 اونس آب سیب ممکن است اکسیداسیون کلسترول بد (LDL) را در بدن شما کاهش دهد. این به نوبه خود به قوی و سالم نگه داشتن قلب شما کمک می کند.

3. دیابت را مدیریت کنید

پلی فنول‌های موجود در سیب هضم کربوهیدرات‌ها را کند می‌کند و این امر تنظیم قند خون را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، مصرف منظم سیب ممکن است جذب گلوکز در دستگاه گوارش را کاهش دهد و ممکن است پانکراس را برای تولید انسولین بیشتر تحریک کند.
آگهی ها

بنابراین، افرادی که سیب را در رژیم غذایی خود قرار می دهند ممکن است کمتر مستعد ابتلا به دیابت نوع 2 باشند، اما نوشیدن آب سیب شیرین می تواند سطح گلوکز خون شما را افزایش دهد.

مصرف سیب ارتباط مثبتی با کاهش احتمال ابتلا به دیابت دارد.

4. کاهش کلسترول

فیبر محلول (پکتین) موجود در سیب ممکن است به کاهش سطح کلسترول پلاسما کمک کند، که یک عامل خطر مهم برای بیماری های قلبی عروقی است.

علاوه بر این، فیبر پکتین موجود در سیب ممکن است به کاهش غلظت کلسترول کل سرم در بدن کمک کند.  سیب Annurca در این زمینه موثرترین است.

سیب توانایی کاهش سطح کلسترول شما را دارد، اما تنها زمانی که به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کامل و سالم مصرف شود.

5. بهبود سلامت روده

برخی از ترکیبات سیب، از جمله سوربیتول، فروکتوز، فیبر و فیتوکمیکال‌ها ممکن است به تسهیل فرآیند هضم کمک کنند.  فیبرها اثرات پروبیوتیکی را نشان می دهند که ممکن است به افزایش باکتری های مفید در روده ها و جلوگیری از مشکلات سلامت دستگاه گوارش کمک کند.

آب سیب رقیق شده جایگزین موثری برای محلول استاندارد نگهداری الکترولیت برای درمان گاستروانتریت خفیف و کم‌آبی بدن است.

 

فواید خوردن سیب

فواید خوردن سیب

6. ارتقاء سلامت استخوان

سیب و محصولات مشتق شده از سیب حاوی فلاونوئیدی به نام فلوریدزین هستند که ممکن است به حفظ یکپارچگی استخوان و کاهش خطر پوکی استخوان در زنان یائسه کمک کند.

بور یکی دیگر از مواد مغذی حیاتی موجود در سیب است که ممکن است به تقویت استخوان ها کمک کند.

7. خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهید

سیب دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که ترکیبی از آنها ممکن است به مهار آسیب اکسیداتیو به DNA و در نتیجه تکثیر و متاستاز سلول های سرطانی کمک کند. بنابراین مصرف سیب با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است.

8. حفظ سلامت دهان و دندان

مصرف سیب ممکن است از حفره‌های دهانی و تجمع پلاک به دلیل محتوای فیبری بالای میوه و بافت ترد آن جلوگیری کند که در هنگام جویدن یک اثر پاک کنندگی ایجاد می‌کند. سیب همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین C است که ممکن است سلامت لثه را حفظ کرده و آن را تقویت کند.

9. حمایت از سلامت کبد

بهبود هضم حاصل از خوردن سیب به کاهش جذب کلسترول غذایی کمک می کند، سم زدایی کبد را تحریک می کند و فشار روی کبد را کاهش می دهد.

10. حفظ سلامت مغز

مطالعات نشان داده است افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند کمتر در معرض اختلالات روانی مانند زوال عقل و اختلالات شناختی هستند. میوه های تازه مانند سیب و کلمانتین ممکن است با کاهش خطر افسردگی و اضطراب، بهزیستی عاطفی را بهبود بخشند.

 

فواید خوردن سیب

فواید خوردن سیب

برخی از نکات برای لذت بردن از این میوه خوشمزه

-به دلیل داشتن مقادیر فراوان فیبر غذایی، خوردن یک عدد سیب در اول صبح توصیه می شود. افرادی که مستعد رفلاکس اسید هستند برای جلوگیری از اسیدیته باید در بین وعده های غذایی بزرگتر یک سیب بخورند.

-دانه‌های سیب حاوی آمیگدالین هستند که تنها زمانی که آن‌ها را می‌جوید در سیستم بدن شما ترشح می‌شود، اما اگر آن‌ها را کامل ببلعید نه. آمیگدالین در نهایت به هیدروژن سیانید تبدیل می شود که باعث ایجاد سمیت در بدن می شود.

با این حال، اگر مقدار زیادی دانه‌های سیب را نجوید، احتمال جذب هیدروژن سیانید در بدن شما برای ایجاد آسیب قابل توجه بسیار کم است.

-پوست سیب منبع خوبی از آنزیم ها، آنتی اکسیدان ها، پلی فنول ها، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است.ترکیب سطوح بالای ترکیبات فنولیک و آنتی اکسیدان ها در پوست سیب ایمنی را تقویت می کند،

 

شربت گایافنزین برای درمان چیست؟

شربت گایافنزین برای درمان چیست؟

خواص آب پیاز

خواص آب پیاز که به مبارزه با سفیدی مو کمک می کند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا