فهرست شش فیلم بخش رقابتی در جشنواره فیلم برلین

شنبه 24 آذر 1397 سینما
فهرست شش فیلم بخش رقابتی در شصت‌ونهمین جشنواره فیلم برلین

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم برلین فهرستی از شش فیلم بخش رقابتی اصلی این فیلم را به همراه آثاری از بخش کلاسیک و ویژه برلیناله اعلام کرد.

«زمین زیر پاهای من» به کارگردانی «مایریا کروتزر» (استرالیا)، «دستکش طلایی» از «فاتح آکین» (آلمان، فرانسه)، «به لطف خداوند» به کارگردانی «فرانسوا اوزون» (فرانسه)، «من خانه بودم، اما) ساخته «آنگلا شانیلیک»، «داستان سه خواهر» به کارگردانی «امین آلپر» (ترکیه، آلمان)، «مجموعه شهر ارواح» از »دنیس کوته» (کانادا) شش فیلمی هستند که تاکنون به عنوان آثار انتخاب شده در بخش رقابتی اصلی جشنواره برلین ۲۰۱۹ انتخاب شده‌اند.

 

دیگر نامزدهای خرس طلا (فیلم‌های بخش رقابت بین‌المللی) که معمولا در مجموع به ۲۰ فیلم می‌رسد به تدریج از سوی برگزار کنندگان جشنواره برلین اعلام می‌شود.

 

«پر گالی» به کارگردانی «زویا اختر» (هند)، «برشت» به کارگردانی «هنریش برلور» (آلمان، اتریش) و مستند «واترگیت» به کارگردانی «چالز فرگوسن» (آمریکا) نیز تاکنون در بخش ویژه برلیناله پذیرفته شده‌اند.

 

در بخش کلاسیک برلین نیز تاکنون نام فیلم‌های «کلمه» (۱۹۹۵) ساخته «کارل تئودور دریر»، «فرزندخواندگی» (۱۹۷۵) از «میسا روش» و «شگست‌ناپذیران» (۱۹۹۴) از «دومنیک گراف» اعلام شده است.

 

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۷ تا ۱۷ فوریه ۲۰۱۹ (۱۸ تا ۲۸ بهمن) در آلمان برگزار می‌شود و امسال  «ژولیت بینوش» بازیگر برنده اسکار فرانسوی به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی انتخاب شده است.

منبع:سرپوش

اکران عمومی فیلم «کلمبوس» با حضور بازیگران فیلم

اکران عمومی فیلم «کلمبوس» با حضور بازیگران فیلم

فیلمبرداری مجموعه تلویزیونی «دنگ و فنگ روزگار» به پایان رسید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا