عوارض استفاده از آب پیاز روی مو

سه‌شنبه 7 دی 1400 سلامت
آب پیاز

فواید آب پیاز برای مو

اعتقاد بر این است که آب پیاز راهی مطمئن و موثر برای تقویت سلامت موهای شماست. این به رشد مجدد مو کمک می کند و درست مانند خوردن پیاز خام، به افزایش سطح آنزیم آنتی اکسیدانی کاتالیزور کمک می کند. آب پیاز حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی ضروری است که فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کنند، اما راه‌هایی وجود دارد که باید از آب پیاز برای جلوگیری از عوارض جانبی استفاده کرد.

 

آب پیاز گردش خون را در پوست سر تحریک می کند و مواد مغذی و اکسیژن بیشتری را به فولیکول های مو می رساند. فولیکول های مو که به خوبی تغذیه شده اند، به نوبه خود، موهای سالم تر و قوی تر را با سرعت بیشتری تولید می کنند.

 

آب پیاز سرشار از ویتامین A، آنتی اکسیدان ها و گوگرد است،  که همگی می توانند به طرق مختلف برای موهای شما مفید باشند. جای تعجب نیست که این دارو به عنوان یک داروی محبوب مو در سراسر انجمن های اینترنتی ظاهر شده است و اکنون به طور گسترده در محصولات تجاری مو استفاده می شود.

پیاز سرشار از گوگرد است،  یک ماده معدنی حیاتی که به فعال شدن فولیکول های خفته مو و طولانی شدن دوره رشد مو کمک می کند.

این به افزایش حجم و طول موهای شما کمک می کند. به علاوه، گوگرد جزء ضروری پروتئین سازنده مو به نام کراتین است. بنابراین، آب پیاز به موهای شما استحکام و خاصیت ارتجاعی می بخشد تا به راحتی نشکند.
پیاز حاوی کاتالاز  یک آنزیم آنتی اکسیدانی است که به حفظ رنگ طبیعی موهای شما کمک می کند. کمبود کاتالاز می تواند باعث سفیدی زودرس مو شود.

هنگامی که مو رنگ خود را از دست می دهد، ضعیف تر می شود و احتمال ریزش از فولیکول بیشتر می شود. استفاده منظم از آب پیاز می تواند با تامین کاتالاز به فولیکول های مو از این مشکل جلوگیری کند.

 

فواید آب پیاز برای مو

فواید آب پیاز برای مو

 

5 عوارض آب پیاز بر روی مو

پیاز در واقع می تواند موهای آسیب دیده خشک را ترمیم کند و اغلب به عنوان جایگزینی طبیعی برای محصولات ریزش مو توصیه می شود، اما برای جلوگیری از عوارض جانبی باید برخی از قوانین ایمنی خانگی رعایت شود. قبل از اینکه مستقیماً این راز مراقبت از مو را به روتین زیبایی خود اضافه کنید، در اینجا عوارض جانبی وجود دارد که ممکن است در اثر استفاده نادرست ایجاد شود.

 

1. آب پیاز ممکن است باعث ریزش مو شود

مقدار زیاد گوگرد  موجود در آب پیاز می تواند با از بین بردن چربی های طبیعی پوست سر شما را خشک کند. این بیشتر زمانی اتفاق می افتد که به طور منظم یا زیاد استفاده می شود یا پس از استفاده به درستی شستشو نمی شود. در نتیجه، پوست سر تحریک شده و خارش پیدا می کند و منجر به خاراندن بی وقفه می شود.

مالیدن ناخن های تیز خود به پوست حساس پوست سر می تواند آن را پاره کند و راه را برای عفونت ها هموار کند. عفونت های پوست سر می توانند فولیکول های مو را برای همیشه از بین ببرند و منجر به ریزش موی غیرقابل برگشت شوند.

 

2. آب پیاز ممکن است باعث اگزمای پوست سر شود

آب پیاز حاوی گوگرد است که یک عنصر فعال مهم در رشد مو است. با این حال، مقدار بیش از حد آن می تواند روغن طبیعی پوست سر شما را تخلیه کند و آن را به شدت خشک، خارش و تحریک کند.

استفاده مکرر یا گسترده از این دارو می تواند راه را برای اگزمای پوست سر، به ویژه در افرادی که پوست سرشان از قبل خشک شده است، هموار کند. این وضعیت با حاد (خشکی، خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر) و مزمن (التهاب پوست سر، قرمزی، ترشح و درد) مشخص می شود که بارها و بارها شعله ور می شوند.

 

3. آب پیاز ممکن است چشم را تحریک کند

حتی یک قطره آب پیاز در چشم می تواند باعث سوزش، سوزش و قرمز شدن آنها به دلیل بخارات سولفوریک تند آن شود.

با توجه به قوام آبریزش آن، هنگام استفاده از آن روی موها و پوست سر خود باید بسیار مراقب باشید تا از چکه کردن آن جلوگیری کنید. بهتر است بعد از استفاده از کلاه دوش استفاده کنید تا آن را ببندید.

اگر بیش از حد استفاده شود، آب پیاز، به خصوص بوی آن، می تواند آنقدر قوی باشد که چشمان شما را آب کند.

 

4. آب پیاز بوی نامطبوع قوی دارد

آب پیاز بوی شدیدی دارد که پس از استفاده طولانی مدت باقی می ماند

پیاز بوی قوی و شدیدی دارد که ممکن است حتی پس از شامپو زدن به مو و پوست سر شما بچسبد. شامپو زدن زیاد نتیجه معکوس دارد، زیرا رطوبت مو و پوست سر شما را از بین می برد و در نتیجه تمام فواید این درمان را از بین می برد.

 

5-احساس سوزش

سوزش یکی از مضرات استفاده از آب پیاز روی مو است.

اگر نمی خواهید پوست سرتان بسوزد، استفاده منظم باید کاملاً خراشیده شود. آب پیاز در صورت استفاده منظم نتیجه مطلوب را به شما نمی دهد، فقط پوست سر را می سوزاند.

استفاده مداوم از آب پیاز باعث ایجاد زخم بر روی پوست سر شما می شود و اگر مراقبت مناسب انجام نشود، ممکن است منجر به عفونت شود و اکثر افراد پوست سر حساسی دارند که بدترین حالت ممکن است. احتمالاً به دنبال داروهای دیگری باشید که ممکن است موهای شما را رشد دهند.

 

عوارض آب پیاز برای مو

عوارض آب پیاز برای مو

 

آیا بهتر است آب پیاز را یک شب روی موهای خود بگذارید؟

آب پیاز به دلیل داشتن گوگرد غنی بسیار قوی است و اگر برای مدت طولانی استفاده شود می تواند برای موها و پوست سر شما بسیار سخت باشد. همانطور که قبلاً گفته شد، گوگرد به تقویت موهای شما کمک می کند، اما در صورت استفاده طولانی مدت، رطوبت پوست سر را نیز از بین می برد.

راه ایده آل برای استفاده از این درمان مو این است که آن را به مدت 15 تا 30 دقیقه روی پوست بگذارید و سپس آن را با یک شامپوی ملایم و آب معمولی کاملاً بشویید. اگر پوست سر شما خیلی خشک یا حساس است، بهتر است از این دارو برای جلوگیری از التهاب و تحریک بیشتر استفاده نکنید.

 

عوارض آب پیاز برای مو

عوارض آب پیاز برای مو

حرف آخر:

بسیاری از مردم به دنبال داشتن موهای بلندتر، قوی تر و حجیم تر و دلایل خوبی به آب پیاز روی می آورند. بازار پر از محصولات مو گران قیمت است که به ندرت به وعده های خود عمل می کنند. به علاوه، بسیاری از آنها حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند در دراز مدت به موهای شما آسیب برسانند.

در مقابل، آب پیاز یک جایگزین ارزان و بدون مواد شیمیایی است که تهیه آن نسبتاً آسان است. بعلاوه، فواید مو نسبت داده شده به آب پیاز دارای درجاتی از پشتوانه علمی است که از استفاده گسترده آن در لوازم آرایشی مو مشهود است. با این حال، مهم است که فواید هیچ دارویی را دست بالا نگیرید، و همین امر در مورد آب پیاز نیز صدق می کند.

این داروی مو تنها زمانی کار می کند که به درستی و به عنوان بخشی از یک روال مراقبت از مو سالم استفاده شود. آب پیاز به دلیل دارا بودن گوگرد بسیار قوی است، بنابراین استفاده از آن به مقدار زیاد یا به طور منظم فقط به موها و پوست سر شما آسیب بیشتری می رساند.

عطسه

عطسه

سیستم ایمنی قوی‌

شربت سینه خانگی با پیاز و عسل

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا