علائم آبله مرغان

دوشنبه 9 اسفند 1400 سلامت
علائم آبله مرغان

علائم آبله مرغان

آبِله‌مُرغان یکی از بیماری‌های خفیف و بسیار واگیردار است. این بیماری که در کودکان شایع‌تر است، توسط ویروس هرپس زوستر ایجاد می‌شود که در ادامه علائم آبله مرغان را برای شما خواهیم گفت.

علائم آبله مرغان

نشانه‌های زیر بیشتر در کودکان، خفیف بوده اما در بزرگ‌سالان، شدید هستند:

  • خارش سطحی پس از یک روز
  • سردرد
  • حالت تهوع
  • احساس خستگی مفرط
  • تب
  • درد شکمی یا احساس ناخوشی

 

بهترین راه های درمان  آبله مرغان

بدترین قسمت در مورد تشخیص آبله مرغان این است که حتی پس از خروج ویروس از بدن شما ، پوست شما هنوز با زخم های تاول مشخص شده است. این زخم ها با گذشت زمان محو می شوند اما این روند می تواند بسیار کند باشد. در اینجا ما راهی برای از بین بردن علائم قدیمی آبله مرغان پیدا کردیم. خوشبختانه روش های مختلفی برای مقابله با زخم های آبله مرغان و تسریع روند محو شدن وجود دارد.از این روش ها برای درمان علائم یا زخم های آبله مرغان استفاده کنید. در اینجا سعی می کنیم بدانیم که چگونه ویتامین ها ، آب نارگیل ، جوش شیرین ، آب لیمو و آلوئه ورا می توانند به از بین بردن آثار زخم ناشی از بیماری های آبله مرغان کمک کنند.
علائم آبله مرغان

علائم آبله مرغان

۱-روغن ویتامین E برای جای زخم های آبله مرغان:

ویتامین E نه تنها به آبرسانی به پوست کمک می کند بلکه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که باعث تولید کلاژن می شوند و از پوست در برابر رادیکال های آزاد و سایر ناخالصی ها محافظت می کنند. ویتامین E را می توان در غذاهایی مانند بادام ، اسفناج ، و پاپایا یافت. آنها همچنین می توانند به صورت کپسول مصرف شده و یا به صورت روغن استفاده شوند. گنجاندن غذاهای غنی از ویتامین E در رژیم غذایی یا ماساژ جای زخم ها با روغن ویتامین Eمی تواند در از بین بردن جای زخم معجزه آسا باشد.

۲-روغن نارگیل برای زخم های آبله مرغان:

آب نارگیل نه تنها خوشمزه است بلکه سرشار از مواد مغذی ضروری برای پوست و اسید لوریک و سیتوکین ها است. این امر به تنظیم رشد سلول در پوست کمک کرده و سطح pH را متعادل می کند. همچنین دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است که از بروز آن جلوگیری می کند. همراه با نوشیدن آب نارگیل ، می توانید آن را مستقیماً روی مناطق آسیب دیده بمالید تا به روند بهبودی کمک کند.

۳-آب لیمو برای محو شدن سوراخ های آبله مرغان:

آب لیمو یکی از غنی ترین منابع ویتامین C است. این به تولید کلاژن کمک می کند و پوست را ارتجاع و قوی نگه می دارد. همچنین سرشار از اسیدهای آلفا هیدروکسیل است که به بهبود پوست آسیب دیده کمک می کند. آب لیمو همچنین دارای خاصیت سفید کنندگی است که به محو شدن اسکار کمک می کند. آب لیمو را می توان با آب رقیق کرد یا مستقیماً روی پوست قرار داد ، این امر به از بین بردن سوراخ های آبله مرغان کمک می کند.

۴-آلوئه ورا برای زخم های آبله مرغان:

آلوئه ورا به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی شناخته شده است. این می تواند از پوست در برابر عفونت باکتریایی محافظت کرده و به تسکین و التیام پوست کمک کند. خاصیت ضد التهابی آن به تسکین خارش و قرمزی ناشی از تاول آبله مرغان نیز کمک می کند. آلوئه وراهمچنین باعث افزایش تولید کلاژن و مرطوب سازی پوست می شود. می توان از آلوئه ورا با استفاده از ژل درون برگ های آن به طور مستقیم بر روی پوست استفاده کرد و اجازه داد خشک شود. این کار را می توانید 3 تا 4 بار در روز تکرار کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

۵-جوش شیرین برای آبله مرغان:

ایجاد زخم در موارد آبله مرغان ناشی از خراشیدن تاول ها برای رفع تحریک و خارش است. جوش شیرین با تسکین این تحریک و لایه برداری از پوست به جلوگیری از ایجاد جای زخم کمک می کند. همچنین به تعادل سطح PH پوست کمک می کند. یک خمیر جوش شیرینو آب را می توان روی مناطق آسیب دیده ماساژ داد تا سلول های مرده پوست را از بین ببرد و از ایجاد زخم جلوگیری کند.

 

سنگ لوزه

سنگ لوزه

درد چیست؟

درد چیست؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا