طرز تهیه املت خرما و گردو

شنبه 14 اسفند 1400 آشپزی ، سلامت
طرز تهیه املت خرما و گردو

طرز تهیه املت خرما و گردو

این غذا یک غذای کامل است که با کره ،خرما، گردو، تخم مرغ و نمک و فلفل تهیه می شود و برای صبحانه یا عصرانه  مناسب است و انرژی زیادی دارد و به همین دلیل غذای مناسبی برای کودکان و بچه های در حال رشد است.

طرز تهیه املت خرما و گردو

 

در پخت این غذا می توانید کره و گردو را حذف کنید . این غذا را روی حرارت ملایم بپزید چون به علت قند خرما سریع می سوزد.نکته دیگر در پخت این غذا  این است که  تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بشکنید و مقداری زعفران به تخم مرغ ها اضافه کرده. پس از مخلوط کردن به خرماهای سرخ شده اضافه نمائید.

مواد لازم برای تهیه املت خرما و گردو :

خرما ۱۲ عدد
تخم مرغ ۵ عدد
گردو   خرد شده یا پوره شده   
 ۶ عددکره به مقدار لازم
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه املت خرما و گردو :

 پوست خرماها را جدا کرده  و هسته آنها را در آورید و به صورت دلخواه خرد كرده  و یا درسته كنار بگذارید. می توانید از میزان خرمای بیشتری استفاده کنید بسته به ذائقه مغز گردو را خرد کرده و یا آسیاب کنید و کنار بگذارید.در تابه ای مناسب  مقداری كره  ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید وقتی  کره ذوب شد  خرما و گردو را در آن تفت دهید تا رنگ آنها مقداری تغییر کند و تیره رنگ شود و بافت خرما نرم شود. تخم مزغهای زده شده با زعفران را اضافه کنید و با قاشق مخلوط  کنید و مقداری نمک و فلفل اضافه کنید وقتی تخم مرغها پخت  می توانید رول کرده و برش دهید مثل عکس بالا سپس با نان سرو کنید
نوش جان
کیک ارده و شیره

کیک ارده و شیره

کمبود منیزیم

7 نشانه کمبود منیزیم و راهای برای غلبه بر آن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا