جاذبه های دیدنی در سفر به یادماندنی به گرجستان

یکشنبه 22 اسفند 1400 بازار

سفر به گرجستان

سفر به گرجستان

سفر به گرجستان

1 بلوار باتومی Batumi Boulevard

لذت گشت و گذار و قدم زدن در بلوار باتومی خاطره ای فراموش نشدنی خواهد بود . این بلوار زیبا طولی در حدود شش کیلومتر در امتداد خط ساحلی قرار گرفته است . جاذبه های تفریحی فراوان نظیر چرخ و فلک ، برج الفبا و مجسمه علی و نینو این محل را به یکی از پرطرفدار ترین مکان های دیدنی شهر تبدیل نموده است . همچنین وجود کافه های و رستورانهای متنوع به جذابیت این بلوار افزوده است .

 

2  پارک دلفین ها در باتومی  dolphinarium

پارک دلفین ها در سال 1975 و در زمان اتحاد جماهیر شوروی در این شهر افتتاح و به سرعت به مکانی ایده ال و سرگرم کننده تبدیل گردید. پارک دلفین ها گنجایش حدود هشتصد نفر را دارد که در آن شاهد نمایش زیبای دلفین ها  و حرکات جذابی مانند رقص ، بازی با توپ و بازی با حلقه خواهید بود .

 

3  باغ گیاه شناسی در باتومی Botanical Garden Of Batumi

در تور گرجستان این باغ دیدنی با فضاهای زیبا و گونه های کم نظیر گیاهان به یکی از مکانهای ایده ال برای گشت و گذار یک روزه تبدیل شده است .

به گزارش سفر باتو ، این باغ از نه منطقه مختلف و پوشش های گیاهی متنوع گرمسیری قفقازی ، شرق آسیا ، نیوزلند ، آمریکای جنوبی ، هیمالیا ، مکزیک ، استرالیا و مدیترانه تشکیل شده است. .این باغ در ده کیلومتری شمال بندر باتومی قرار گرفته و در مقایسه با باغ گیاه شناسی تفلیس ، این باغ بسیار وسیع تر و متنوع تر است.پیشنهاد می کنیم شروع بازدید خود را از مرتفع ترین قسمت باغ آغاز و در نهایت به بخش زیبای ساحلی خاتمه دهید .گفتنی باغ گیاه شناسی باتومی همه روزه بین ساعات  9 صبح تا 8 عصر باز می باشد .

 

4  تله کابین آرگو Argo Cable Car

مکان تفریحی آرگو یکی از منحصر بفردترین دیدنی های باتومی است که در دل کوههای آنورا قرار گرفته است و در ارتفاع دویست و پنجاه متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است .این منطقه دارای چشم انداز منحصر به فردی از شهر باتومی ، دریای سیاه و کوههای اطراف است .

همچنین این مرکز تفریحی دارای انواع رستورانها ، کافه ها ، فروشگاههای متنوع است  . تراس لژ سلطنتی قسمت اصلی این ساختمان را تشکیل میدهد که با ورود به آن شاهد منظره زیبایی از شهر و تپه های اطراف آن خواهید بود .

تله کابین آرگو اصلی ترین راه دسترسی از شهر با این مجموعه است که بازدیدکنندگان جهت بازگشت به باتومی و در عین حال لذت بردن از مناظر پانورامیک شهر در طول مسیر از آن استفاده می می کنند  .این تله کابین توسط کمپانی اتریشی طراحی و ساخته شده است که طول مسیر آن بیش از بیست و پنج هزار متر است و طی کردن این مسیر در حدود ده دقیقه  به طول می انجامد .

 

5 میدان اروپا باتومی Europe Square

میدان اروپا در مجاورت ساختمان دولتی جمهوری خودمختار آجارستان قرار گرفته و اطراف آن  توسط پارکی زیبا و کوچک ، ساعت نجوم باتومی و فواره های نپتون  احاطه شده است .

در میدان اروپا ساختمان هایی با سبک معماری اروپای شرقی به چشم می خورد که به منظره ای زیبا به این بخش از شهر بخشیده است . در طول روز این میدان به مکانی شلوغ و پر رفت و آمد تبدیل می شود لذا بهترین زمان برای بازدید از آن صبح زود یا بعد از ظهر است .

وجود کافه و رستورانهای متعدد در این مکان به جذابیت آن افزوده است و آن را به مکان ایده ال برای گشت و گذار و گذاران یک عصر دل انگیز تبدیل نموده است .

 

6 تندیس مدیا باتومی Medea Monument

این تندیس زیبا درست در وسط میدان اروپا قرار گرفته و تصویر زنی است که گرجستان را به اروپا نزدیک می سازد . این تندیس روایتگر افسانه مشهوری است که داستان شاهزاده های گرجی را نقل می کند.

 

7 میدان پیازا باتومی Piazza Square

میدان زیبای پیازا مساحتی در حدود  شش هزار متر مربع دارد و توسط مجموعه ای از یک هتل ، دو رستوران و یک کافه احاطه شده است . این میدان با معماری منحصر بفرد و دارا بودن فضایی دلنشین  و موسیقی زنده به یکی از مکان های پرطرفدار در بین گردشگران تبدیل شده است .

 

8  تندیس علی و نینو Monument Ali & Nino

این اثر معماری مدرن و شگفت انگیز روایتگر داستان رومئو و جولیت و عشق افسانه ای اما غم انگیز آنها است . این تندیس در ساحل دریای سیاه قرار دارد ، و بازدید از آن بویژه در شب بسیار جذاب خواهد بود .

 

9  پارک معجزه باتومی  Miracle Park

پارک معجزه یکی از مکانهای دیدنی و پر طرفدار در این شهر است  که با ساختمانهایی مدرن در بلوار باتومی به چشم می خورد  . مکان های دیدنی و سرگرم کننده بسیاری نظیر هتل رادیسون بلو ، مرکز تجارت باتومی ، برج الفبا و فانوس دریایی باتومی در همین پارک قرار دارند  .

همچنین در سالهای اخیر جشن ها و کنسرتها و فستیوالهای متعددی در همین پارک برگزار می گردد .

سفر به گرجستان

سفر به گرجستان

سفر به آنتالیا

از شهر باستانی میرا تا شهر باستانی کالیچی در سفر به آنتالیا

سفر به مشهد

از سد تاریخی گلستان تا غار تاریخی مغان مشهد در سفر به مشهد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا