سریال ترکی دختر پشت پنجره

شنبه 27 خرداد 1402 معرفی فیلم

سریال ترکی دختر پشت پنجره

کارگردان : Nadim Güç

نویسنده : Seda Altaylı Turgutlu

تهیه کننده : Onur Güvenatam

کشور سازنده : ترکیه

تاریخ پخش : 2021

تعداد فصل های پخش شده : 2 فصل

معرفی سریال ترکی دختر پشت پنجره

“دختر پشت پنجره” یکی از جدیدترین سریال‌های ترکیه است که در ژانر درام عاشقانه ساخته شده و از سال 2021 به این سو مورد پخش قرار گرفته است. نام ترکی این اثر “Camdaki Kız” و نام انگلیسی آن “Chrysalis” یا “The Girl at the Window” است. این سریال در تاریخ 19 فروردین 1401 با پخش اولین قسمت آن به روی آنتن رفت و تاکنون، 3 فصل و مجموعاً 61 قسمت از این سریال پخش شده است. شبکه دی، این سریال را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

معرفی سریال ترکی دختر پشت پنجره

معرفی سریال ترکی دختر پشت پنجره

بازیگر اصلی نقش زن سریال دختر پشت پنجره

بورجو بریجیک (Burcu Biricik)، بازیگر ترکیه‌ای، در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۶۸ به شمسی دنیا آمد. او در دوران دبیرستان، به‌عنوان یک دانش‌آموز، برنده یک جایزه در بخش تئاتر شد که به‌عنوان انگیزه برای پی‌گیری حرفه‌ای تئاتر به او کمک کرد. بورجو بازیگری را با ایفای نقش در نمایش‌های تئاتر آغاز کرد و در بسیاری از آثار نقش آفرینی کرد.

اولین حضور بورجو در یک برنامه تلویزیونی به‌عنوان بازیگر مکمل در سریال “مدرسه بازیگری” (Artiz Mektebi) بود. اما او بیشتر به‌خاطر بازی در سریال “Hayat Sarkisi” شناخته شده است. این سریال، با موضوعاتی مانند عشق، دوستی، خانواده و مشکلات زندگی، موفقیت بسیاری را برای بورجو به همراه داشته است.

بورجو بریجیک

بورجو بریجیک

بازیگر اصلی نقش مرد سریال دختر پشت پنجره

فیاض شریف‌اغلو، بازیگر ترکیه‌ای، در تاریخ ۷ آگوست ۱۹۹۱ به میلادی معادل با ۱۶ مرداد ۱۳۷۰ به شمسی، به دنیا آمد. پس از فارغ‌التحصیلی در رشته مهندسی، وارد صنعت موسیقی شد و در مسابقه “صدای ترکیه” (The Voice of Turkey) شرکت کرد. سپس فیاض با چندین موزیسین همکاری کرد و در تبلیغات تلویزیونی نیز حضور داشت.

فیاض شریف‌اغلو در سال ۲۰۲۰ با بازی در سریال “اتاق قرمز” (Kirmizi Oda)، به دنیای بازیگری پایین‌ترین قدم را گذاشت. این سریال تنها تجربه بازیگری او قبل از ایفای نقش در سریال “دختر پشت پنجره” بود.

در سریال “دختر پشت پنجره”، فیاض شریف‌اغلو نقش سدات را بازی می‌کند. او فرزند ارشد خانواده کوراغلو است و مردی جوان و جذاب که همانند مادرش عاشق تجملات است.

فیاض شریف‌اغلو

فیاض شریف‌اغلو

بازیگر اصلی نقش مرد سریال دختر پشت پنجره

جهانگیر جیهان (Cihangir Ceyhan)، بازیگر ترکیه‌ای، در تاریخ ۶ فوریه ۱۹۸۹ به دنیا آمد. او فارغ التحصیل رشته مدیریت از دانشگاه آنادولو است. جهانگیر جیهان در سال ۲۰۱۵ با بازی در فیلم “یوسف” (Yusuf) وارد دنیای بازیگری شد. او با بازی در سریال “صفر بیر” نیز شناخته شد.

در سال ۲۰۱۹، جهانگیر جیهان با فاطمه جیهان ازدواج کرد و هم‌اکنون صاحب یک فرزند است. او قد ۱۷۷ سانتی‌متر و وزن ۷۵ کیلوگرم دارد و دوست دارد با درآمد خود به مردم کمک کند.

جهانگیر جیهان

جهانگیر جیهان

بازیگر اصلی نقش زن سریال دختر پشت پنجره

نور سورر، بازیگر ترکیه‌ای، در تاریخ ۲۱ ژوئن ۱۹۵۴ به میلادی معادل با ۳۱ خرداد ۱۳۳۳ به شمسی، به دنیا آمد. اولین حضور او در دنیای بازیگری با بازی در فیلم سینمایی “Bereketli Topraklar” در سال ۱۹۷۹ رخ داد. نور سورر در سال ۱۹۸۴ با فیلم بین‌المللی “آینه” (Ayna) نیز شناخته شد.

او در سال ۱۹۹۰ در فیلم “Umuda Yolculuk” به ایفای نقش پرداخت. این فیلم موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی شد و نور سورر بسیاری از مخاطبان را با بازیگری خود در این فیلم، تحسین کرد.

نور سورر با بازی در فیلم‌های متعددی همچون “مردان بهشتی”، “رستاخیز”، “بهار یک گلدان” و “پنجره”، شهرت و محبوبیت خود را به‌دست آورد. او یکی از بازیگران موفق و معروف صنعت سینمای ترکیه است.

نور سورر

نور سورر

سخن آخر ..

پس از انتشار، این سریال با نظرات مثبت و منفی مخاطبان و منتقدان روبرو شد. یکی از ویژگی‌های مثبت این سریال، داستان جالب و شخصیت‌های دوست‌داشتنی و باورپذیر است که مورد تحسین بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است.

با این حال، در سایت IMDb، این سریال نمره 5.4 از 10 و در سایت Turkish Drama امتیاز 4.4 از 5 را دریافت کرده است. همچنین، 84 درصد از کاربران گوگل نیز این اثر را پسندیده‌اند. در وبسایت TMDB نیز، این سریال امتیاز 70 درصد را کسب کرده است.

بازیگران سریال دختر پشت پنجره

  • انیس آریکان در نقش مظفر
  • تامر لونت در نقش رفعت کوراوغلو
  • دوریم یاقوت (Devrim Yakut) در نقش گلچیهان کوراوغلو؛ مادر سدات و همسر رفعت
  • طغرل تولک (Tugrul Tulek) در نقش لونت؛ پسر رفعت و گلچیهان و همسر سلن
  • سلما ارگچ (Selma Ergeç) در نقش سلن؛ همسر لونت
  • هانده اتایزی (Hande Ataizi) در نقش جانا؛ معشوقه سدات
  • حمزه یازیچی (Hamza Yazıcı) در نقش تاک؛ خدمتکار خانواده کوراوغلو
  • نیهال منزیل (Nihal Menzil) در نقش حافظه؛ خدمتکار خانواده نالان
  • فری بایجو گولر (Feri Baycu Guler) در نقش دوندو؛ خدمتکار خانواده سدات

سریال ترکی آدمک

سریال ترکی شربت زغال اخته

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا